BREAKING NEWS

Misi memburu BABI didalam PAS oleh Haji Hadi


Parti PAS sekarang ini mengaku tengah terumbang-ambing, katanya ada ‘BABI’ kat dalam bukit. Dorang sekarang ni bukan tengah menyalak dekat bukit tapi tengah menyalak dekat ‘BABI’ yang ada dalam bukit. Persoalannya siapakah ‘BABI’ yang ada kat dalam bukit a.k.a parti PAS??

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, parti dorang sekarang ni tengah hadapi masalah yang besar! Dorang tengah bercakaran sekarang ni hoho! Takde kerjasama ker??

Atau masing-masing nak ikut kepala sendiri? Tapi kata Hadi, dorang akan cari jalan penyelesaian dan akan terus mempertahankan dasar perjuangannya dengan memartabatkan Islam sebagai panduan dalam mencari kebenaran.

“Kita mengaku Pas juga bercakar dalam parti, UMNO pun bercakar, semua bercakar sama ada parti antara kaum atau sesama kaum,semuanya tidak menggunakan sifat kemanusiaan yang sebenar.

“Maka, kami mahu memperkenalkan acuan Islam sebenar selepas melihat kegagalan ideologi manusia yang tidak dapat menyelesaikan masalah malah mengancam keselamatan dan keamanan negara.

“Kongres ini diadakan untuk saling mendidik dan tukar fikiran, walaupun kita golongan lemah, kita bukan menyalak dekat bukit, tapi kita menyalak dekat ‘babi’ dalam bukit,” katanya.

Agaknya nak karam dah kot parti PAS ni sebab banyak sangat ‘BABI’ macam yang diperkatakan Hadi tue kuikuikui… Taknak mention ke sapa babi yang dimaksudkan tu nak jugak tahu.

Nampak gayanya, Hadi terpaksa ler bertungkus lumus dalam perkukuhkan balik dorang punya parti. Tapi kalau tak kukuh pun takpe senang sikit BN nak cantas haha! Bunuh semua babi yang ada!!!

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online