BREAKING NEWS

Tomyam LIPAS di Restoran Mee Udang Sg Dua Penang.. Tanpa GST beb!!

Korang pernah makan Tomyam LIPAS tak?? Nak try??? Katanya tomyam jenis ni ada di jual di Restoran Mee Udang Sg Dua.. Alaaa.., yang tepi Sungai tuuu... Kat tepi jalan sebelah fly over Taman Desa Murni, Butterworth.

Menurut si pengadu ni, Dah la tomyam yang dia order tu ada anak lipas.., lepas tu bila komplen, si penjual buat muka seposen dan mintak harga bayaran untuk tomyam dia.. Nak tau harga berapa?? RM47 beb.. Murah kann.....

Jangan tanya gua sedap atau tak Tomyam Lipas tu ye... Dan korang jangan tanya jugak kenapa penjual tu pilih anak lipas dan bukannya bapak lipas untuk masak Tomyam.. Kalau gua di tempat pengadu tu.., rasanya ada yang mandi dengan kuah Tomyam beb..

Gua pantang betul lah kalau makan di kedai makan yang tak jaga kebersihan.. Kalau kebersihan persekitaran tu, boleh tahan lagi la walaupun confirm kurang selesa.. Tapi kalau dorang tak jaga kebersihan makanan.., itu memang cari pasal beb.. Tambah-tambah di bulan puasa ni..

Heran kann... dorang ni nak berniaga cari duit.. Pastu jual pulak makanan dengan harga yang agak tinggi.. Tak kisah lah kalau sedap kann.., tapi yang gampang sekali bila jadi macam ni lahh.. Jaga kebersihan pun malas.. Yang tau nak untung je..

Gua pernah sekali dua makan kat restoran tu dengan family gua.. Boleh tahan la sedap dia walaupun agak mahal.. Lepas ni gua nak pi try cari Mee Lipas pulak kat situ.. Apa barang makan mee udang kalau lipas lebih sedap dan menyihatkan ye tak...

Alahaiii.... lapar la pulak bila bercerita bab makan time bulan puasa... Haihhhhhh..


Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online