BREAKING NEWS

Pelancong Malaysia kena belasah di Vietnam.




Akibat dari insiden sebilangan penyokong pasukan bolasepak Vietnam dipukul oleh penyokong pasukan Malaysia pada perlawanan Piala AFF Suzuki lalu, kini dilaporkan terdapat kejadian pelancong Malaysia dipukul oleh rakyat tempatan di Vietnam pagi tadi.

Ia dikatakan sebagai membalas dendam terhadap rakyat Malaysia yang biadap melakukan tindakan ganas terhadap warga vietnam di Stadium Shah Alam 7 Disember lalu.

Dalam masa yang sama, laman web rasmi Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) turut digodam oleh komuniti siber dari Vietnam. Malah mereka juga memberikan amaran untuk membalas perbuatan penyokong Malaysia ketika pasukan negara berkunjung ke Hanoi bagi perlawanan pusingan kedua nanti.

Sebelum ini, penyokong Harimau Malaya yang didalangi oleh kumpulan Inter Johor Firms (IJF) yang membawa ideologi “Hoologans (kegananasan)” telah mencemarkan perlawanan AFF Suzuki apabila bertindak memukul penyokong Vietnam susulan Malaysia tewas 2-1.

Kejadian tersebut telah menerima kecaman keras dari kebanyakan rakyat Malaysia yang tidak bersetuju dengan budaya ganas penyokong berkenaan.

4 ulasan :

  1. ada hati nak jadi hooligans konon.........klu x boleh terima kekalahan jgn perasan nak jadi peminat bolasepak...BODOH!!....BANGANG!!!!......LAHABAU!!!!

    BalasPadam
  2. terima kasih la samseng samseng bodoh.. ko lupa ke, 2nd leg di vietnam?.. sudah nya nanti stadium kat vietnam tak de penyokong Malaysia.. bodoh hampeh tul korang..

    BalasPadam
  3. Asal mana tu puak2 tu ?
    Oooooo JOHOR...
    Patut lah..

    BalasPadam
  4. memang celaka. Puak mane yang bodo bangang makan taik tu ? Ooooo Johor......

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online