BREAKING NEWS

Bila Lebai-Lebai PAS nak tumbuh telor???



Kasihan PAS apabila perjuangan Hudud yang mereka bawa kini ditentang hebat oleh Pakatan Rakyat sendiri. Dulu boleh lah lebai-lebai Pas menyalahkan Umno kononnya menolak Hudud, tetapi apabila Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang sendiri menolak perlaksanaan Hudud Pas di Kelantan, lebai-lebai Pas terus terkedu diam seribu bahasa.

Apa boleh Pas buat bila Lim Kit Siang sendiri berlagak lebih alim dan tahu pasal Islam bila mengatakan Hudud tak sesuai dengan konsep Pakatan Rakyat? Apa boleh lebai-lebai kangkung Pas kata bila Kit Siang tuduh Pas mahu rosakkan konsep demokrasi Pakatan Rakyat dengan perjuangan Hudud?

Pas tak boleh bersuara pun depan Lim Kit Siang. Lebai-lebai Pas serta para penyokong jumud mereka hanya berani tinggikan suara pada Umno dan juga mengutuk Najib, tapi mereka langsung kecut kerandut telur apabila berdepan dengan apek tua dari parti cap roket tersebut.

Jadi apa maknanya Pas masih bersama-sama DAP dan PKR didalam Pakatan Rakyat jika asas perjuangan parti mereka sendiri iaitu menegakkan hukum Islam ditolak bulat-bulat oleh seluruh kepimpinan Pakatan? Adakah lebai-lebai Pas tak tahu malu dan bermuka tebal kulit biawak masih mengharapkan cina-cina kiasu DAP serta melayu-melayu liberal PKR mendengar suara mereka? Jangan mimpilah!!

Lebih baik Pas tinggalkan saja Pakatan Rakyat dan berkerjasama dengan Umno didalam menguatkan undang-undang Islam serta memartabatkan bangsa melayu didalam negara. Kenapa Pas masih lagi terhegeh-hegeh menjilat kaki apek-apek dalam DAP dan menadah punggung kepada melayu-melayu liberal dalam PKR hanya semata-mata mengharapkan kuasa? Dan terbukti Pas tak untung apa pun didalam Pakatan.

Lebai-lebai Pas takkan tak sedar bahawa kafir DAP yang berkuasa dan memenangi majoriti kerusi didalam Pakatan. Itu bermakna kafir mempunyai kuasa pemutus didalam pembangkang sebab itulah mustahil untuk lebai-lebai Pas angkat muka dalam apa isu sekalipun.

Lebih elok sekiranya Pas bermusyawarah dengan pemimpin-pemimpin melayu/Islam Umno untuk memakmurkan negara. Lagipun Umno yang mempunyai kuasa terbesar pemerintahan dalam negara, bukannya DAP atau PKR.

Kesimpulannya, Pas dan Umno sama-sama melayu dan juga mendukung kepimpinan Islam di Tanah Melayu. Kenapa harus bertelagah demi kuasa pemerintahan sedangkan berkerjasama adalah lebih baik untuk kepentingan bangsa melayu serta kedaulatan Islam. Kalau Pas nak harap DAP faham perjuangan Pas, itu bermakna lebai-lebai Pas semuanya buta politik dan tak faham erti tahalul siyasi seperti yang diamalkan oleh Rasulullah SAW.

Umat Islam kena kuat dan bersatu baru kaum kafir tunduk serta hormat pada kita, bukannya umat Islam tunduk dan hormat pada kaum kafir demi mengharapkan diberikan kuasa!!

1 ulasan :

  1. Jgn hina pas....kalau xpandai main politik jgn main

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online