BREAKING NEWS

Alvin Tan buktikan Akta Hasutan wajib ada di Malaysia.


Sebelum ini Alvin Tan dengan bangganya menghina ibadah puasa umat Islam dengan mempromosikan hidangan Babi di bulan Ramadhan.

Anak cina biadap tersebut yang terkenal dengan aksi lucah bersama pasangannya dengan bangga mengajak umat Islam makan hidangan Babi tanpa memperdulikan sensitiviti kaum dalam negara.

Setelah banyak laporan Polis dibuat oleh rakyat yang tak marah dengan tindakan kurang ajarnya itu, tahu pula Alvin melarikan diri ke luar negara kerana takut dikenakan tindakan undang-undang.

Kini Alvin bertambah kurang ajar apabila semakin berani menghina Sultan dan Raja-Raja melayu. Mungkin dia ingat tak ada siapa mampu berbuat apa-apa kerana kini dia diluar negara. Tapi pihak PDRM kini sudah berkerjasama dengan Interpol bagi mengheret Alvin Tan ke muka pengadilan.

Alvin Tan merupakan salah satu diantara individu penyokong Pakatan Rakyat yang amat kurang ajar serta mahu negara ini kucar kacir. Mereka mempunyai perancangan untuk menjadikan Malaysia huru hara dengan sentimen-sentimen benci kepada pemerintah.

Oleh kerana itulah Undang-Undang seperti Akta Hasutan perlu di perkuatkan dan di perluaskan. Akta Hasutan amat perlu bagi mengawal individu-individu kurang ajar yang dicipta oleh Pakatan Rakyat.

Akta Hasutan bukan sahaja digunakan untuk mengawal mereka-mereka ini, malah ia perlu untuk menghalang sentimen perkauman serta kenyataan-kenyataan biadap dibuat oleh rakyat yang tidak waras seperti Alvin.

Kesimpulannya, tindakan yang dibuat oleh Perdana Menteri DS Najib Razak untuk mengekalkan Akta Hasutan pada Perhimpunan Agung Umno baru-baru ini dilihat amat tepat untuk keamanan negara.

Walaupun ramai dikalangan penyokong serta pemimpin Pakatan Rakyat membantah Akta Hasutan dikekalkan, tapi percayalah bahawa mereka itu takut sebenarnya kerana niat mereka untuk meruntuhkan keamanan negara dihalang.

Akta Hasutan memang disokong oleh majoriti rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian, tetapi ianya dibenci oleh individu-individu yang suka pada kekacauan!

5 ulasan :

  1. Look who talking? Who is the one who ran away? Vivian has more balls than you coward.

    BalasPadam
  2. Selagi dia dpt tempat dlm artikel blogger, US atau barat akan bela dia. Just ignore dia utk selamanya dan western akan pikir no point bagi suaka dan halau due ekor berok tu, maka masa dia kene halau tu kita bersorak. Baru dia tahu langit tu tinggi ke rendah.

    BalasPadam
  3. Suruh Najib jawab lah pada cina.. dia yg pandai2 hapus Akta ISA, lepas tu tergedik2 nk hapuskan Akta Hasutan..
    Apa jadi? Bila PM lemah lembik segela2 hal2 dlm negara tergugat..
    Cina ada bangsa pendatang dan mereka mesti dihalau dari Malaysia!

    BalasPadam
  4. Rasanya pasal ko la akta hasutan kekal. Bodo punya Alvin.

    BalasPadam
  5. Ignore him. When a madman wants attention, and we are going to respond it, we will lose a lot of positive energy and negativity will be created. Just ignore them

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online