BREAKING NEWS

STATUS FACEBOOK DR MAZA BIKIN MACAI PKR HILANG AKAL.

Bila Dr Maza ni persoalkan kemampuan PKR utuk menguasai pentadbiran negara, ramai pulak macai Pakatan meroyan habis kat dalam facebook bekas Mufti Perlis nih..

Padahal Asri tu cuma tanya, apa akan jadi kalau PKR kuasai negara sedangkan yang isu jawatan MB di Selangor pun dorang tak boleh nak settle.. Tanya macam tu pun salah ke beb?

Bukan nak sokong Asri, tapi memang PKR terbukti tak mampu nak jadi pentadbir yang baik.. Sapa boleh nafi Ketua Umum PKR tu hanya pentingkan kronisme je dalam politik.. Sapa boleh nafi dalam PKR tu hanya ada pemimpin yang gila kuasa?

So macai-macai dalam PKR jangan lah nak meroyan teruk sangat.. Pasrah dan redha je lah yang parti anutan korang tu memang tak best punnn...

Jangan marah Asri bila dia cakap benda yang betul.. Patutnya korang berterima kasih pada Asri sebab dia berani tegur parti korang.. Bukannya macam macai Pakatan lain yang hanya tau jilat Pak Syeikh dan kaum kerabatnya..

Jangan anggap Pak Syeikh dan PKR tu maksum sangat yee.. Pak Syeikh pun selamba je belasah stor kunyit jantan dan berskandal dengan chinadoll.. Apatah lagi la parti yang dia jadi Ketua tu kannn.. Hahahaha...

1 ulasan :

  1. Best komen Mazlan Young tuh.

    Saya duk kat Penang. Memang berbeza sakan duduk di bawah pemerintahan Gerakan/BN dan bawah DAP (kat sini PR takde kuasa).

    Dulu di sebelah pulau ni (sebelum 2008), takde Kelab Maksiat akan dibuka di jalan yang sama di mana terletaknya Masjid.
    Sekarang, Kelab Maksiat hanya beberapa langkah aje dari masjid. Bukan sebuah, tapi dua tiga buah. Tak boleh bayangkan orang pergi solat maghrib terpaksa berjalan melintas tempat GRO duk berlenggang dan kaki mabuk lepak.

    Dulu di sebelah pulau ni (sebelum 2008), harga pangsapuri/kondo masih ada yang berharga sekitar 130K. Rumah (landed home) pun masih ada dijual pada harga sekita 250K (di Balik Pulau).
    Bila DAP ambil alih, hartanah melonjak berganda-ganda, kalau takde duit juta-juta jangan harap nak duk di pulau ni. Kami yang beli hartanah zaman BN rasa lega dan bersyukur teramat sangat. Tapi rasa kesian kepada mereka yang belum memiliki kediaman sendiri.

    Kepada En. Mazlan,
    Ketahui lah, beza Gerakan dan DAP (walaupun pada luaran nampak sama dari segi komposisi kaum yg menjadi ahlinya) ialah, Gerakan TIDAK AKAN buat sesuatu yang boleh menghiris hati orang Islam dan TIDAK AKAN buat sesuatu tanpa fikir kesan jangka panjang. Memang Cinabeng marah kpd Gerakan kerana sentiasa terima nasihat Big Brother Umno tetapi prinsip itulah yang menjamin hak Melayu/Islam di pulau ini terpelihara.

    Apa yang saya boleh puji tentang DAP ni ialah mereka pandai ambil hati golongan masjid. Masjid2 yang di zaman BN dulu dalam keadaan kotor, suram bagai tak terjaga, kini ceria di cat baru, yg kecil dibesarkan, dan kariah masjid mendapat peruntukan yang besar untuk aktiviti keagamaan. PAS gembira, orang masjid gembira. Dengan cara inilah, mereka dapat tutup mulut orang Islam penyokong PR dari buat bising bila mereka bagi lessen tempat maksiat di kawasan sekitar masjid.

    Kalau zaman BN dulu, kariah masjid dapat peruntukan 20 sen, sekarang dapat 70 sen....waah.. happy laa
    dan kepada Cinabeng, mereka bagi 50 ringgit.... hahahaaa......

    En. Mazlan, encik nak tunggu 20 tahun lagi untuk tengok semua ni di Malaysia, kami dah pun merasanya.....huhuhu....

    UMO oiii....!!!! tolonglah bukak mata!!!
    DR MIM...! toksah lah duk syiok sendiri! Toksah lah sekadar jadi keyboard warrior aje!
    Ajaklah geng2 Pemuda kamu tu... turun padang laaa..... tegur2 lah puak2 UMNO veteran yg masih duk pegang kerusi sekadar untuk dapat pi PAU..!


    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online