BREAKING NEWS

KHALID SAMAD PENDERHAKA SULTAN PATUT KENA BUANG NEGARA.

Kenyataan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad bahawa pengguna internet (netizen) berpandangan Sultan Selangor tidak sepatutnya diberi kuasa mutlak melantik menteri besar, bukan menggambarkan pendirian PAS.

Sebaliknya kata Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali, kenyataan Khalid itu hanya bersifat peribadi dan tidak mewakili pandangan rasmi parti.

"Ini tidak menggambarkan pendirian PAS. Ia hanya pandangan peribadi beliau.

"Pendirian PAS adalah, apa yang terkandung dalam Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor, di mana Tuanku merupakan kata pemutus dalam perlantikan menteri besar," kata beliau ketika dihubungi Harakahdaily.

Khalid yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat dalam sidang medianya semalam berkata, netizen kini sudah mula memberikan pandangan sultan tidak sepatutnya diberi hak mutlak melantik menteri besar kerana sistem yang menjadi amalan di negara ini adalah sistem raja berperlembagaan.

Katanya, komuniti netizen mula membangkitkan perkara itu ekoran krisis menteri besar di Selangor selepas PAS menyerahkan dua nama kepada Pakatan Rakyat (PR) untuk dipersembahkan kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Beliau mendakwa bukan sahaja pengguna internet, malah ahli akademik dan Tun Dr Mahathir Mohamad juga turut berkata seperti itu.

Dalam pada itu, Mustafa turut mengingatkan semua pimpinan PAS agar tidak membuat kenyataan peribadi secara terbuka khususnya berkait dengan isu-isu sensitif.

"Kenyataan peribadi pemimpin PAS ini kadang-kadang disalah tafsir sebagai pendirian rasmi PAS.

"Jadi jangan buat kenyataan peribadi secara terbuka, terutama dalam perkara sensitif," tegasnya.


p/s: Berani tak Gani Patail ambik tindakan pada Khalid Gereja ni??? Berani tak semua pihak berwajib tangkap mamat penderhaka dan kenakan tindakan tegas??? Berani ke?? Berani kee????

12 ulasan :

  1. Ingat berani sangat,hanya tahu mempergunakan pendapat netizen walhal dia yang setuju sangat. Tak guna satu sen pun.

    BalasPadam
  2. kumpulkan anak selangor ,minta sultan buang bangkai ni dari selangor dan buat demo besr.

    BalasPadam
  3. Ayuh ludah bila berjumpa haramjadah nih.

    BalasPadam
  4. Semakin kurang asam mamat johor ni...barua totok daPig

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ramai orang Johor yg hebat, tapi mamat ni "Johor reject". . Benda reject katakan lah...perangai cam tu. Balik Johor kena balunn

      Padam
  5. Si haram jadah, yg wajib di haramkan memijak negeri Selangor.

    BalasPadam

  6. PRESSURE DIA RAMAI RAMAI SAMPAI DIA TERJUN DARI BANGUNAN TINGGI,

    BalasPadam
  7. Nak suruh AG dakwa?kah..kah..kah.. AG tak de teloq. Kalau melayu yang lemah seperti dalam UMNO atau ISMA dia berani la..

    BalasPadam
  8. Sapa yang pilih dia..orang KELANTAN ke TERANGGANU ke, PAHANG ke...Oh tidak...tidak sama sekali...yang memilih dia adalah orang SELANGOR........Jadi macam mana nak buat sekarang...Nasi bagi orang SELANGOR dah lama jadi BUBUR...Tanggung lah sendiri..atau pun tunggu saja TSKI bubarkan DUN dalam masa terdekat ini...itu pun kalah Tuanku perkenan...Bubuh LEMBU dalam mesin..keluar sosages..Tapi Orang SELANGOR taruk sosages keluar LEMBU yang banyak mengikut ANUAR ALJUBURI ( Gelaran dari MAT SABU )

    BalasPadam
  9. Apa la punya pemimpin pembangkang ni.
    Dah la sombong tak pandai plak tu.
    Patut kalau netizen ckp mcm ni, dia patut tegur suruh diaorg pegi belajar perlembagaan.
    Ini tidak, dia pulak yg join jadi buta perlembagaan.
    Mmg betul mcm sultan titah... Khalid samad kena belajar perlembagaan..

    BalasPadam
  10. PAS sampah..
    Semua pendapat adalah peribadi..
    Hadi ckp pun Mat Sabu kata peribadi

    Rendahnya moral org PAS
    Pttuuiihhhhh !!

    BalasPadam
  11. Sebelum pakatan jahat ini mengambil langkah bagi mengubah Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor supaya menghapus kuasa mutlak DYMM Sultan Selangor mengenai perlantikan Menteri Besar Selangor, lebih baik jika DYMM Sultan melucut kuasa kesemua ADUN Selangor dengan membubarkan Dewan Undangan Negeri Selangor terlebih dahulu.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online