BREAKING NEWS

AH BENG BOGELKAN, TIPU DAN KENCING RAKYAT PENANG SECARA BERJEMAAH.

Kalau tak menipu bukan Ah Beng lah namanya kann.. Dah 2 penggal perintah negeri Penang, Ah Beng masih lagi teruskan acara menipu rakyat secara berjemaah bersama geng-geng Pakatan..

Dulu Ah Beng tipu nak hapuskan Tol Sg Nyiur.., lepas tu Ah Beng tipu nak buat rumah murah untuk rakyat.. Sampai sekarang lah penipuan Ah Beng berleluasa tanpa sebarang rasa penyesalan..

Yang malangnya.., rakyat Penang ni dok tak sedar lagi beb.. Agaknya rakyat Penang memang suka kena tipu kot dengan cina mata sepet tu..?

Kalau sekali kena tipu boleh la kata secara kebetulan.., tapi kalau dah banyak kali kena, itu dinamakan tak ada akal beb...

Hari ni Ah Beng janji lagi nak buat rumah kos rendah di Penang.. Kali ni dia janji LAGI akan buat 22,575 unit rumah untuk rakyat miskin.. Boleh percaya ke beb?? Ada orang percaya ke???



GEORGE TOWN, 23 OGOS: Kerajaan Pulau Pinang dengan kerjasama Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) komited dalam usahanya menyediakan perumahan jenis mampu milik kepada rakyat di negeri ini, kata Ketua Menteri Lim Guan Eng.

Menurutnya, sebanyak 12 projek perumahan mampu milik di Pulau Pinang dan Seberang Perai telah dirancang melibatkan pembinaan 22,575 unit rumah jenis kos rendah, sederhana rendah dan mampu milik, bukti pimpinan Pakatan Rakyat menghayati dan melaksanakan keperluan rakyat di negeri ini.

“Selain daripada penyediaan perumahan kos rendah dan kos sederhana rendah, kerajaan negeri memperkenalkan kategori baru perumahan iaitu perumahan jenis mampu milik di negeri Pulau Pinang,” kata Guan Eng pada pelancaran ‘Program Pemilikan Perumahan Mampu-Milik Mission Home Possible’ di KOMTAR hari ini.

Guan Eng turut mengumumkan penetapan had siling harga perumahan mampu milik di bahagian pulau pada kadar RM200,000, RM300,000.00 ke bawah dan RM400,000 ke bawah.

Manakala, had siling perumahan jenis mampu milik di bahagian Seberang Perai adalah pada kadar RM150,000 ke bawah, RM200,000 ke bawah dan RM250,000.00 ke bawah.

Beliau turut memaklumkan Bahagian Perumahan Kerajaan Negeri kini giat mendaftarkan permohonan bagi unit rumah kos rendah, kos sederhana rendah dan mampu milik di seluruh kawasan Parlimen di negeri itu.

“Ini boleh dilihat dengan komitmen sungguh-sungguh kita dari satu kawasan ke kawasan Parlimen yang lain di seluruh negeri untuk meningkatkan kesedaran rakyat akan projek yang telah dirancangkan kerajaan negeri,” ujarnya.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online