BREAKING NEWS

DAP AKAN TUMBANGKAN KERAJAAN KALAU FACEBOOK DITUTUP.

DAP akan menganjurkan demonstrasi di seluruh negara jika Kerajaan Persekutuan meneruskan cubaan mereka untuk menutup dan mengharamkan penggunaan media sosial Facebook.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, DAP menentang keras cubaan jahat tersebut kerana bertentangan dengan prinsip demokrasi dan menyekat hak rakyat.

“DAP menentang kuat percubaan BN ini dan tidak teragak-agak menganjurkan demonstrasi di seluruh negara.

“Tindakan ini jelas menafikan hak kebebasan bersuara rakyat untuk menyuarakan pandangan mereka dan kembali kepada zaman regresif dengan membenarkan hanya mereka yang mempunyai kawalan monopoli ke atas media berhak bersuara,” kata Guan Eng dalam satu kenyataan.

Semalam, Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, kerajaan bersedia mengkaji kewajaran menutup laman sosial Facebook dengan alasan kononnya mengakibatkan pelbagai penyalahgunaan di laman itu,

Shabery turut berkata kementeriannya akan menjalankan kajian bagi mendapatkan maklumbalas orang ramai berhubung perkara itu.

Kenyataan Shabery itu mengundang kemarahan pengguna media sosial terutamanya anak muda, sehingga sebahagian mereka membuat kiriman di laman Facebook dengan menyindir cadangan kerajaan tersebut dan menulis ‘kerajaan guna Facebook untuk tutup Facebook’.

Tambah Guan Eng cadangan kerajaan adalah langkah mundur ketika sektor perniagaan dan peluang mengembangkan ekonomi banyak bergantug kepada perkhdimatan laman media sosial tersebut.

“Langkah itu sekaligus memusnahkan peluang ekonomi internet yang bergantung kepada Facebook dan boleh membawa kerugian besar berjuta-juta (ringgit).

“(Manakala) hak golongan miskin dan anak muda untuk berkomunikasi melalui media sosial secara mudah dan murah juga turut dicabuli,” katanya.

13 ulasan :

  1. Stop using Facebook...

    BalasPadam
  2. Kaalu DAPigs menentang..maknanya Facebook memang patut ditutup terus..DAPios memang akan menentang sesuatu yang akan menjejaskan kepentingan mereka...

    BalasPadam
  3. Then janganlah lorat2 nak boikot McD pulak.. facebook pun penyumbang kepada Israel juga.. bodoh!!

    BalasPadam
  4. sikit2 nak demonstrasi, ingat semua suka dengan cara dap ni, buatlah demonstrasi tentang pkr yang tengah berserabut ni lagi bagus daripada mencari publisiti murahan

    BalasPadam
  5. org melayu memang bodoh....baru tahu ke....semua angan-angan tahi ayam aje....hehehehehehhehehe

    BalasPadam
  6. marah betul dap ya... Almaklumlah fb nikan salah satu senjata mereka utk serang bn.tggl tweet aje.nak harap ceramah x ramai melayu yg dtg.

    BalasPadam
  7. Facebook adalah tempat untuk DSAI mengasah koneknya,tanpa Facebook konek DSAI akan kendur dan tak laku.

    BalasPadam
  8. Facebook adalah laman fitnah, hasutan dan penghinaan. Facebook lebih banyak buruknya dari baik (90 buruk : 10 baik). Kalau tutup laman fitnah macamana PR nak hidup, kan fitnah dan hasutan darah daging serta modal politik dia orang. Saya setuju tutup saja Facebook, ianya hanyalah alat yang telah disalahgunakan untuk rakyat berpecah-belah dan benci-membenci.

    BalasPadam
  9. Sekat aje facebook macamlah twitter tak ada, instg pun ada, woi banyak lah lagi laman sosial...nak seribu daya..lagi pun ofacebook dah out-of-date.

    BalasPadam
  10. Roket buat demo sapa nak join? Selama ni pun orang Melayu jer yang turun ke jalan. Bodo ke hapa? Tangkap dan sumbat jer manusia bingai tak sedar dek untung ni.

    BalasPadam
  11. Lubang RBA tertutup makanya...biar tutup.

    BalasPadam
  12. Tutup saja yang lain masih ada. Sekat kebenasan bersuara mereka lah tu. Tabur fitnah merata2. Banyak lagi negara dalam dunia tak guna pun Fb. Manusia hidup seperti biasa aja.

    Fb ni media zionis untuk menghancurkan Islam.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online