BREAKING NEWS

DEMI FAREEDA, HARGA MARUAH DIRI HANYALAH RM150.


Bayangkan, butik tudung Fareeda hanya dibuka pukul 11 pagi namun pembeli sudah mula beratur di depan butik sejak pukul 6 petang semalam.

Malah nombor giliran pelanggan pula dibuka pada pukul 8 pagi dan ia kehabisan menjelang pukul 11.30 pagi kerana nombor telah melebihi 1,000 orang.

Yang membuatkan ramai orang pompuan tidur kat kaki lima kedai Fareeda baru-baru ialah sebab syarikat tu tampil memperkenalkan koleksi tudung terbaru yang diberi nama Nourra.


Menurut pengarah Fareeda, Mawar Abdul Karim, Nourra diperkenalkan awal menjelang bulan Ramadan bagi membolehkan kaum wanita membuat persiapan Hari Raya lebih awal.

Kata Mawar.., "Kami ingin memberi keselesaan kepada pembeli kami agar dapat membeli tudung Fareeda lebih awal untuk disuai padan dengan baju raya nanti. Justeru, mereka tidak perlu menunggu di saat akhir untuk membuat persiapan Hari Raya dan boleh berbelanja dengan berhemah."

Masalahnya.., memberikan keselesaan yang macam mana Mawar oii sampai pelanggan terpaksa tidur di kaki lima kedai semalaman? Dan menurut info, seorang pelanggan hanya boleh beli 2 helai je tudung setiap sorang..


Dan bukan semua pelanggan yang tidur kat kaki lima tu boleh dapat beli tudung tau.. Ada yang balik dengan tangan kosong sebab tudung dah habis dijual..

So.., diharap syarikat tudung ni jangan berbangga sangat dengan orang ramai yang sanggup tidur di kaki lima butik dorang.. Itu sebenarnya tanda korang tak reti urus dan layan pelanggan korang secara tertib dan berhemah.

23 ulasan :

  1. Jenama Fareeda tidak menepati syarat untuk bertudung..tapi untuk berfesyen bolehlah yek..senang gi belajar menjahit..buat semua tudung sendiri yang menepati syariat..asyik nak kayakan orang kayakan diri sendiri dulu..bukan susah setakat menjahit sehelai dua promote kat kekawan dapat gak duit poket..Malaysia terlalu makmur sampai tidur depan butik lupa maruah suami dan anak anak..

    BalasPadam
  2. Bertudung dan berhijab tetapi minda penuh dengan sikap materialistik yang tidak berkesudahan! Mana mungkin orang Melayu dapat belajar berhemah dengan wang apabila mereka mereka tidak habis-habis dengan fesyen tudung! sedangkan yang lebih utama ialah menutup aurat!

    BalasPadam
  3. Bukan salah pembekal ni, salah orang yang nak sangat tudung keluaran Fareeda. Perkara seperti ini berlaku di mana mana sahaja. Tengok sahaja jualan murah di Harrods, London dan lain lain pembekal barangan di USA dan lain lain negara.

    Ada permintaan adalah tawaran. Simple business maxim.

    BalasPadam
  4. Bila melayu niaga terlampau maju macam ni pun.....dikatakan salah. Pembeli nak tidur dikaki lima pun tak dak masalah . tak perlu di pertikai .Itu hak mereka. Kenapa tak pertikai belia-beliawanis melayu yang tak balik rumah hingga ke pagi,berpeleseran sana sini selepas sambutan pesta-pesta keramaian.

    BalasPadam
  5. apa yg best sgt dgn tudung fareeda nie... x paham aku.. kenyang ke pakai tudung nie? nampak lagi comel ker?

    BalasPadam
  6. Tak ada isu pun sebenarnya! Minat tudung tidur kaki lima pun kecoh! Kalau minat dadah tidur kaki lima tu yang bahaya!

    BalasPadam
  7. Tuan2 Anon..
    Ada ibu tunggal dan mereka yg susah..
    Ambik upah beratur kt sana...
    Jgn mudah melatah mcm monyet kt sini

    Empunya butik pulak.. perasan hebat sgt.. mcm sial cadbury jer meniaga.. yp kita x boleh buat apa.. itu hak dia dan cara dia meniaga.. org Kelantan beb !! Kaki rogol.. nak ambik kesempatan jer

    JOM PAKAT2 BOIKOT KEDAI FAREEDA NI..
    BOIKOT JEDAI FAREEDA
    BOIKOT ! BOIKOT !

    BalasPadam
  8. Saya tinggal di Bandar Baru Bangi dan saya kerap lalu dihadapan kedai tudung milik fareeda diseksyen 8. Dari pengamatan saya majoriti wanita-wanita ynag mengunjungi kedai berkenaan adalah dari gulungan berpendapatan rendah dan sederhana rendah. Dari tingkah laku mereka dan juga suami-suami atau boyfrined-boyfriend mereka, saya rasa mereka ini bukan lah dari mereka yang mempunyai latar belakang pelajaran yang tinggi. Mereka yang berpelajaran tinggi dan berjawatan tinggi tidak akan sanggup tidur ti kaki lima kedai hanya untuk membeli sehelai atau dua helai tudung kepala....MEMALUKAN. Kalau dah dipakai pun tudung jenama Fareeda tu TIDAK akan ada orang yang ambil peduli tudung jenis apa yang dipakai...tambah pula yang memakainya majoritinya "Muka Kampong".

    Lagi pun saya lihat ada juga dikalangan mereka ini yang berpakaian seluar jean yang padat dan ketat, kalu dah pakai seluar yang ketat ketat tu mananya nak sesuai dengan pakai tudung.

    Bodohnya kauorang ni....

    Dengan lain perkataan mereka ynag mengunjungi kedai tudungFareeda ini semuanya jenis "KAMPONG".

    BalasPadam
  9. mereka yg beratur tu..penjual tudung kecil2..beli kat fareeda kemudiah jual kembali kat online untuk mendapatkan rezeki..halal..mereka tak mintak sedekah..kat sapa2..jadi kat mana salah perbuatan tu..dulu..fareeda memang ada permintaan yg mengalakan cth sehelai tudung fareeda pernah di beli secara online 2x ganda dari harga jual..dari situ mula orang melayu yg rajin nak cari duit lebih ..beratur..dan membeli..dan menjual..

    soalannya adakah haram rezeki yang mereka dapat..ada antara mereka yg menjaga solat..(nak cakap semua takut salah)..

    kemudian baru keluar jenama tiruan seakan tudung fareeda..di jual dng harga yg murah..

    pada pendapat saya tak salah kalau bangsa melayu nak belajar berniaga..mungkin modal tak cukup..maka mula dng kecil-kecilan dahulu..mana tahu ada antara mereka yg nanti akan belajar dari kesusahan tersebut dan belajar berniaga dng produk sendiri..

    saya kenal ada di kalangan mereka yg dahulunya beratur atau yg menjadi ajen fareeda yg telah berniaga dan mempunyai butik sendiri..jadi utk Melayu belajar berniaga hapuskan sifat malu adalah langkah pertama..dan pada orang2 kaya seperti tuan2 ..nasihat saya Bantu aje produk Bumiputera lupakan produk Cina

    Belajaq

    BalasPadam
  10. Saya duduk di sg ramal dalam.kira kira 600 meter nak ke kedai Fareeda.utk pengetahuan anda,selain fareeda mengajikan staffnya utk menjahit tudung yg di banggakan itu,Fareeda juga memberi upah kepada warga asing utk menjahit tudung mereka.di manakah eksklusifnya tudung tersebut klau di pijak dan bersepah di lantai di rumah warga asing tersebut.mreka akan dtg dan ambil jika dah siap jahit.ini bukan fitnah yerr.kerana saya berjiran dgn mereka.siapa duduk sg ramal pasti akan tahu kebanjiran warga asing.bukan nak dengki atau iri hati tapi muak dgn mereka yg taksub.sedangkan mereka ni di ketawakan oleh tukang jahit warga asing.jalan di sekitarnya jadi sesak bilq ada sale yg bukannya murah pun. Menyusahkan pengguna jalan yg lain.

    BalasPadam
  11. Kalo nk meniaga pon jgn lh smpi tdo kki lima dik oii.. Kata bisnes women xkn nk swa hotel bajet pon xbole.nega msyuk tu.. Nape nk sush kn dri xmalu ke suami2 kamu.. Isshh. Sbb tudung jer hadoi dik. Pikir2 lah nk nega biar berakal.untung jual tudung kalo x solat mne berkat nya..

    BalasPadam
  12. Dorang ni tak rase kene main ke. Kalau dah laku sangat. Buat la banyak banyak biar semue orang boleh beli. Buat ape seksa pelanggan camni

    BalasPadam
  13. Bangga lah produk orang Melayu/Islam laku macam ni...Best. Moga ada lagi antara orang2 yang komen sini jadi kaya dan berjaya mcm Fareeda!

    Selama ni kita tengok mat salleh je sanggup beratur utk dapatkan Iphone terbaru, kali ni kita nampak org Melayu beratur untuk dapatkan produk org Melayu!



    BalasPadam
    Balasan
    1. melayu+Islam tudung tkcukup kain, produk orang Melayu.. "sangat bangga"!!!.. agak² la kalau bangga bagai

      Padam
  14. Kira beejayalah perniagaan mereka.. Kenapa perlu diboikot? Tang bab tu saya talk faham.

    Kat sini bila saja ada pelancaran rumah kediaman baru, ade juga kes macam ni juga agar tidak trlepas peluang. Tak siapa pon bersuara?

    BalasPadam
  15. mgkinkah org2 ini diupah ??? ...konon2nya jenama fareeda best sgt.....pakai purdah la baru ALLAH berkati

    BalasPadam
  16. Maaf lah nak kata sememangnya BODOH TAHAN GABAN kepada mereka yang sanggup tidur di kaki lima kedai oleh kerana sehelai Tudung........macam orang wanita yang tidak ada suami.......MALU .....sememangnya MALU di pandang oleh bangsa asing akan perangai olrang MELAYU.....

    Anon 6.21 ......nak bangga kepada produk orang MELAYU pun BIARLAH BERPATUTAN...jangan nak ikut perangai mat salleh.......MACAM NAK DIBANGGA BANGGAKAN SANGAT akan cara tu........sekali BODOHHHHHH YANG SANGAT MEMALUKAN KAUM WANITA BANGSA MELAYU.....

    BalasPadam
  17. Nk trendy.. Ikut nafsu sgt... Nk salah peniaga? Nk salah diri sendiri? Ini semua permainan nafsu... Sapa yg ikut, kena game lah...

    BalasPadam
  18. Saya tiada pertalian dengan tudung fareeda. Tak pernah jumpa atau pergi kedai dia pun..
    Tetapi saya byk mendengar pasal tudung fareeda di media, kawan kawan, internet dsbnya. Ada yang mengutuk ada yg memuji...

    Pandangan peribadi saya ialah..SYABAS fareeda!! Bukan senang untuk capai di tahap anda berada sekarang. Tak ramai yang dpt mencapainya. Bukti anak melayu boleh berjaya...

    Nasihat saya pada fareeda, ambil positif semua komen samada yg menyukainya atau mengeji. Anda telah berjaya membuat satu fenomena dlm industri ini. Gunakan kedudukan anda utk menarik lebih ramai pengguna dan seterusnya secara kreatif memasukkan elemen dan usaha ke arah pendekatan Islamiah yang lebih diterima dan memenuhi tuntutan syariah sekiranya tidak, Insyaallah.

    Kepada yang lain, samada peniaga atau pengguna marilah kita belajar dr kejayaan beliau untuk menafaat diri, agama.dan bangsa. Marilah juga kita doakan kejayaan berpanjangan kepadanya dan diri kita juga. TAHNIAH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ceh... betul ker x der pertalian ??
      Ckp mcm tuan empunya jr
      Hehehe

      X ada org nak puji..
      Nyamar jd org lain..
      N puji balik...
      Adoiiiiì..
      Cadbury betul lah nko ni

      Padam
  19. Butik Fareeda mungkin blh fikirkn inisiatif yg terbaik utk para pelanggan...x slh diorg nk tidur tggu turn, tp biarlah kene pd tempatnya..sewakan hostel utk pelanggan @ asrama lebih elok drpd 'gelandangan' camni..pndgn sesama islam pun kita nmpk x molek, apatah lg bila non muslim yg lihat..

    BalasPadam
  20. KAWE SERO TADOK SORE ABOK LAGI RAKYAK MESIA HOK MATI SEBAB TOKLEH PAKAI TUDONG FAREDA

    SEJAK 2MENJAK NI KOHO RAMAI ORE HOK PUTUH WOYA IJA DOK BEREBUT NOK BELI TUDONG

    BalasPadam
  21. tak sepatutnya tulis title harga maruah diri. Rasanya boleh tulis title lebih baik. Kalau nak tarik pembaca pun, rasanya boleh post something yg berbaloi utk dibaca bukan buka aib org. Kita sebagai org islam takde hak utk buka aib org.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online