BREAKING NEWS

ANWAR MABUK MAKAN CADBURY. SERANG JABATAN AGAMA PULAK DAH!!

Ni mesti kes terlebih makan cadbury nih.. Kalau tak takkan bang non meroyan serang Jabatan Agama yang cuba melindungi umat Islam dari dipergunakan oleh agama lain di Malaysia kann..

Bang Non marah bila Jabatan agama serbu upacara hindu yang cuba nak kahwinkan pompuan melayu di Selangor.. Bang Non meroyan lagi bila tau Jabatan Agama tuntut mayat mualaf cina yang cuba dikuburkan ikut upacara kafir..

Yang paling best.., Bang Non punyalah marah sampaikan tuduh Jabatan Agama Islam berbahaya di Malaysia.. Teruk sungguh mabuk Bang Non ni kann.. Rasanya selori kot Cadbury yang dia telan semalam..

Bang Non kata lagi.., perbuatan Jabatan Agama Islam di Selangor dan Penang tu adalah menghina penganut agama lain.. Ishhh.., Bang Non ni agama apa ye? Takkan Bang Non tak tau Jabatan Agama hanya jalankan tugas dorang je..

Kalau Jabatan Agama Islam tak buat kerja.., nanti Bang Non dan geng kopiah putih meroyan pulak tuduh Jabatan Agama makan gaji buta..

Habis kalau Bang Non marah-marah macam ni.., takkan umat Islam nak harap Bang Non dan Stopa Ali pulak yang ganti kerja-kerja Jabatan Agama Islam? Bang Non mampu ke? Ada cara lain ke untuk Jabatan Agama buat kerja-kerja dakwah macam tu?

Errrr.., lupa pulak... Bang Non pun pandai berdakwah jugak kann.. Pasal tu lah sampai ke atas katil Bang Non berdakwah pada ChinaDoll dulu kannn.. Siap ada CD lagi dakwah Bang Non tu kann..

Bang Non memang hebat! Bang Non memang patut jadi PM macam macai-macai Bang Non dok berzikir siang malam tu.. Tapi bukan di Malaysia laa... Mungkin di Afrika kot... Hahahahahaha..


Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar pasukan penguatkuasa agama Selangor dan Pulau Pinang yang seolah-lah menunjukkan keangkuhan kuasa dalam menangani kes melibatkan mualaf di negeri terbabit.

“Saya kalau perkara ini berterusan ia ada satu sikap, bukan lagi soal menetapkan hukum ataupun melibatkan pengukuhan hukum, (ini) soal keangkuhan kuasa.

"Ini ada petanda yang berbahaya kepada Malaysia, bukan sahaja kepada bukan Islam tetapi kepada orang Islam yang tenang dan tidak mahu dianggap angkuh.

"Janganlah dilihat seperti menghina kaum lain," katanya dalam satu sidang media di Parlimen hari ini.

Beliau berkata demikian merujuk tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) yang menghentikan satu majlis perkahwinan agama mengikut adat Hindu dan menahan pengantin perempuan didakwa penganut Islam, dalam kejadian di Petaling Jaya 1 Jun lalu.

Satu kejadian serupa turut berlaku di Pulau Pinang semalam apabila pasukan Jabatan Agama Islam Pulau Pinang muncul di satu upacara pengebumian seorang wanita Cina dan membawa mayat berkenaan untuk disimpan di sebuah bilik mayat.

1 ulasan :

  1. Semua 'serbuan' tu bukannya macam serbuan polis. JAIS dan JAIPP datang, bagi makluman pada tuan rumah, tunggu penjelasan selesai, baru laksana tindakan. Tu penguatkuasaan beradab namanya. Bukan macam orang tu, bagi 'tazkirah', ilmu takde, tauliah takde, permit takde. Tapi suka hati mak bapak dia bagi tazkirah di kawasan orang.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online