BREAKING NEWS

MCA BERGABUNG DENGAN DAP HENTAM UMNO.. ELOK LAH TUUU !!!


MCA menyertai musuh politiknya DAP apabila mengecam rakannya dalam Barisan Nasional (BN), Umno selepas ahli parti Melayu itu menyerbu Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang semalam, dengan memberi amaran, tindakan barbarik (kasar dan kuno) itu akan menjauhkan lagi pengundi daripada parti pemerintah itu.

Dalam kenyataan keras empat paranya, Timbalan Pengerusi MCA Pulau Pinang, Tan Teik Cheng, berkata tindakan ahli Umno itu barbarik, menghina Dewan Udangan Negeri dan tidak menghormati prinsip yang bertamadun.

"Tindakan barbarik dan ganas oleh ahli Umno dan Pemuda Umno hanya akan membuat pengundi menolak BN, selaku ahli komponen parti, MCA dan Gerakan selalu terdedah kepada kerosakan nama baik apabila turut dikecam dan dikrtitik oleh pengundi.

"Bahkan, masih ada pemimpin Umno dan Pemuda Umno masih bertanya mengapa orang Cina tidak menyokong MCA.

"Jika pemimpin Umno masih mahu bertanya kenapa pengundi tidak menyokong BN, mereka harus perhatikan apa yang dibuat oleh ahlinya. Jika Umno mahu kepercayaan pengundi dan menyokong, mereka harus mendisiplinkan dahulu ahlinya," katanya.

BN hilang majoriti dalam dua kali pilihan raya berturut-turut dan yang paling teruk kalah adalah MCA dan Gerakan sedangkan sokongan kepada Umno terus meningkat daripada sokongan pengundi luar bandar.

Tan berkata, Malaysia adalah negara demokratik dan masyarakatnya bertamadun, menyebabkan serbuan ke dewan undangan negeri tidak patut dilakukan.

Katanya, jika ahli Umno tidak berpuas hati dengan kenyataan ahli dewan, masih banyak ruang demokratik dan bertamadun boleh dibuat berbanding dengan perbuatan menyerbu dewan negeri.

8 ulasan :

  1. Semua orang mengambil kesempatan diatas kelemahan parti pemerintah serta kebiolan pemerintahan sekarang.... padan dgn muka....

    BalasPadam
  2. Kalau UMNO buat semuanya salah...Memang sial cina MCA dan DAP ni.......asalkan cina memang celaka.....cilaka..chibai......

    BalasPadam
  3. ada benarnya kenyataan begini. kalau nak protes, jangan sampai mencemar institusi demokrasi seperti Parlimen dan DUN. berkumpullah di luar, tunggu individu berkenaan keluar, serbulah dan belasahlah. berani biar bertempat. berani jual share ecm libra masa bapa mertua jadi perdana menteri. itulah citra pemuda umno sekarang. dari zaman zahid jadi ketua, pemuda umno memang telah hilang taring, tidak tahu bila dan bagaimana untuk bertindak sebagai sayap utama parti.

    BalasPadam
  4. Cina tetap cina

    BalasPadam
  5. Adakah dengan cara protes berguling dijalanraya, merusuh dijalanraya,berkumpul berarak saperti dibuat oleh bersih,blackout dan lain lain yang sewaktu dengannya tu bertamadun dan demokrasi kah.
    " 'pemimpin kita' has created enough trouble to the country" .

    BalasPadam
  6. APA TINDAKAN DAP ATAU MCA JIKA ADA ADUN UMNO KATA MCA DAN DAP CELAKA...??

    BalasPadam
  7. Harap mca dan gerakan keluar dari bn....tarik diri jika x boleh terima tindakan umno jgn sampai kena tendang Jika mca dan gerakan bukan barbarik atau bertamadun. Jgn pandai cakap je...ada berani? Umno boleh betsama parti lomponen lain....ada mca dan gerakan pun x menguntungkan...keluar terus dari negara ini lg bagus.

    BalasPadam
  8. apa nk herankan..mmg mca & dap berpisah tiada..parti berlainan tpi aspirasi tetap sama cuma pemimpin ummo je yg buat2 xpaham sbb nk jaga hati cina ni konon..contoh paling nyata akhbar the sun tu..mca yg punya tpi pengarang & staff semanya pro dap..najib mmg xde otak & telor..maka sbb tu diorg ni makin besar kepala...melayu kena sedar bnda ni..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online