BREAKING NEWS

ANWAR TOLAK TAWARAN PINDAH KE UNITED KINGDOM DEMI RAKYAT MALAYSIA.


KUALA LUMPUR 6 MEI: Meskipun dipujuk kumpulan Islam di United Kingdon dan bekas Naib Presiden AS, Al Gore untuk tinggal di luar negara berikutan kebarangkalian tidak mendapat perbicaraan adil, Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau menetapkan untuk terus berjuang di Malaysia.

“Saya serta beberapa rakan-rakan di London bermesyuarat dengan kumpulan Al Gore dan kumpulan Islam di UK. Mereka semua tanpa teragak-agak memujuk saya untuk kekal di London supaya tidak pulang.

“Mereka semua tahu sistem badan kehakiman kebal dan menganggap bahawa saya akan masuk ke penjara.

“Tetapi saya berkata kepada mereka. Terima kasih banyak dan saya telah membuat keputusan untuk terus berjuang di Malaysia,” kata Anwar dalam temubual bersama media dari Jepun, The Diplomat minggu lalu.

Ketika ditanya soalan sama ada beliau akan ke penjara berdasarkan rekod perjalanan mahkamah yang pincang, kata Anwar rakyat Malaysia punya had dan kesabaran melihat semua ini.

the-diplomat“Bukan saya sahaja dan Karpal Singh dalam percubaan mereka untuk disumbat ke penjara, tetapi beberapa ahli parlimen, Adun, pemimpin-pemimpin parti.

“Saya rasa trend ini akan berterusan. Ke mana anda akan pergi jika mempunyai masalah? Adakah anda akan pergi ke mahkamah? Anda tidak akan mendapat perbicaraan yang adil.

“Saya fikir pemimpin ‘kuku besi’ gagal menyedari bahawa ada had untuk masyarakat bertahan,” kata Anwar.

Tambah Anwar, dari senarai nama hakim, cara mereka mempercepatkan proses perjalanan mahkamah, selain tidak membenarkan tempoh mendapatkan dokumen perubatan jelas membuktikan kelemahan selain menyalahguna fakta-fakta dam kes Fitnah II terhadapnya.

“Sangat jelas bahawa eksekutif (mahkamah) telah bertindak di bawah arahan penguasa politik mereka,” kata Anwar.

Tambah Anwar, pihaknya melakukan persiapan terbaik mendapatkan pasukan peguam untuk mendedahkan keseluruhan kemelut di mahkamah.

Mahkamah Rayuan 7 Mac lalu membenarkan rayuan pihak pendakwa terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang sebelum ini membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat.

p/s: Demi rakyat kononnnnnn.... PUIIIII !!!!

8 ulasan :

  1. Anu war..anu war ..al juburi sungguh noo..

    Apakah Wan Azizah dan engkau sendiri tidak tahu bahawa 'punai' engkau bengkok???

    Paling akhir yang akan tahu perihal 'burung' itu ialah tukang mandi mayat yang akan memnersihkan burung punai anu war al juburi yang bengkok itu ...

    Tak pelikkan ..burung punai bermuncung belatok !! itulah Sheikh Anu War Al juburi kaki liwat dan kaki kongkek !!

    Cilakalah kau di dunia dan di akhirat di atas kejahatan ko sendiri !!!

    BalasPadam
  2. Kesian aku tengok Anwar Al-Juburi, masih nak peluk Al Gore. Mungkin dia dah rasa batang mamat besar sebab tu le masih sayang nak lepaskannya. Apa dia ingat orang kat luar negara tu bangang mcm orng PKR ke? Aku nak tanya Anwar (atau macai2 nya) siapa yang mula2 buka cerita perangai buruk dia semasa jadi TPM dulu? Diplomat2 dan perwakilan negara luar dah sedia maklum ttg hal tu. Jadi aku tak hairan mereka dah tahu apa yang berlaku sebenarnya sekarang

    BalasPadam
  3. Memang mahkamah tdak adil! TIDAK ADIL kerana Pengkhianat, Penipu, Peliwat dan Pembinasa Negara dibenarkan bermaharajalela dan menyalak dan menyemak seperti anjing SAMPAH di tepi LONGKANG JALANAN!!

    SUNGGUH TIDAK ADIL....

    BalasPadam
  4. Hahaha....memang kartoon la mamat sekor ni. Berucap macam dia bagus sangat. Eh, takde orang yang berakal yang akan percaya tipu helah si nwar ni. Lebih lebih lagi mereka yang bertaraf "international". Setakat nak menipu orang orang yang tak berakal di padang atau di tepi longkang boleh la.
    Bila nak mampus ni????

    BalasPadam
  5. undi popular, majority mahu anwar berambus dari Malaysia, so by popular vote anwar mesti get out,,,tak caya block ni buat satu consensus rakyat, makin Nampak satu persatu perbuatan jahat beliau, baru baru ni bekas orang kuat PKR gobalakrishnan terang, cerahkan kita anwar yang suruh menantu dia tian chuak membuat edit gambar di sebelah attuntuya,..jadi apa lagi...banyk lagi penipuan bakal PM melaui PR ini, dia ingat rakyat bodoh,..bon voyage anwar, your al gore will lay red carpet to welcome you..and don't ever come back if possible... we don't want you to be remembered but want you to be listed as missing person down with al gore and geng..

    BalasPadam
  6. Kalau duduk kat UK tak boleh jadi PM. Anwar Ibrahim siang malam sejak dalam ABIM sudah angan2 nak jadi PM. Sampai sekarang pun Allah masih tak mahu beri dia jawatan PM. Allah baru uji dia dengan jawatan TPM, dia sudah salah guna kuasa dan menganiayai orang2 yang berani melawan dia demi kebenaran. Bayangkan kalau orang ini jadi PM....
    Semoga Allah melindungi umat Islam dari dipimpin oleh pemimpin2 seperti Anwar Ibrahim.

    BalasPadam
  7. Pukimak kau lah Anwar...kalau kat negara lain tu kau dah lama duduk dalam sangkar besi, takpun dah arwah dah pun..ptuihhhh

    BalasPadam
  8. Bila si nwar ni nak MAMPUS????? Bawak si jijjah dan si ijjah sekali!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online