BREAKING NEWS

CINA MEMANG PENCEROBOH, MELAYU TAKKAN MINTA MAAF.


Berikutan kenyataan mengenai orang cina di Malaysia adalah penceroboh yang dibawa oleh pihak British, Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) bertegas tidak akan meminta maaf kepada kaum cina kerana ia merupakan fakta sejarah.

Abdullah Zaik Abdul Rahman juga mengecam DAP yang membuat laporan Polis ke atas diri beliau dan menyifatkan DAP sebagai tidak mengamalkan kebebasan bersuara.

Presiden Isma itu turut menyatakan bahawa cina di Malaysia kini telah lupa asal usul mereka dan orang cina perlu disedarkan tentang realiti sebenar tentang kedudukan mereka didalam negara ini.

Selain itu, Abdullah Zaik meminta orang cina supaya menjaga hati dan perasaan bangsa melayu di Malaysia ini terlebih dahulu jika mahu bangsa melayu menjaga hati mereka.

Beliau juga berkata orang cina seharusnya perlu berhati-hati dengan perasaan orang melayu dan orang melayu tak perlu memohon maaf tentang segala sejarah yang telah berlaku.

Berkenaan dengan siasatan Polis yang dilakukan terhadap dirinya berhubung kenyataan tersebut, Abdullah Zaik sedia berkerjasama sepenuhnya dengan pihak Polis dan sedia menerangkan mengapa beliau membuat kenyataan sedemikian. - MPP News

14 ulasan :

  1. Kesemuanya diam tidak berani memberi komen mahupun pendapat takut kena tangkap dengan polis.

    BalasPadam
  2. yess..mereka ,memang Penceroboh!!!

    BalasPadam
  3. Cina Malaysia macam parasit, mula mula tumpang, lepas tu hisap darah

    BalasPadam
  4. Mungkin pemimpin Pakatanlah yang bersetuju dengan British memberi kerakyatan tu. Pakatanlah yang berbangga mencapai kemerdekaan dengan aman. Pelikkan...? Kita kena tahu puncanya.

    Janganlah terikut dengan provokasi barisan. Kita mampu hidup aman tapi dengan syarat jatuhkan barisan dalam pru nanti. Bodohlah kita bergaduh antara kaum hingga negara hancur. Kalau negara hancur akibat serangan negara luar lainlah cerita.

    Sebenarnya dalam Pakatan telah bersetuju. Melayu dan bangsa lain perlu bekerjasama kerana tinggal dalam satu negara. Dalam pada masa yang sama perlu memastikan Melayu tidak ketinggalan. Bukan BERLAKON dalam masa yang sama pemimpin hidup mewah.

    BalasPadam
  5. Wah....I'm impressed. Kalau dia bertanding, saya undi Abdullah Zaik Abdul Rahman untuk jawatan PM!!

    Amacam DAP?? Lu punya tamak dan kurang hajar yang tak berbatas telah membuat ramai kaum Melayu menjadi lebih fanatik dan anti-cina!

    Ini bukan Singapura. Cina jangan cuba nak "colonize" Malaysia!!

    BalasPadam
  6. Sedar diri la sikit.. Melayu ni sampai masa dia mengamuk, sendiri mau ingat la Ah Hong.

    BalasPadam
  7. Ini la dikatakan anak jantan. Salute lu bro Abduulah Zaik

    BalasPadam
  8. @Tanpa NamaDepa bila c kit dok di kpg tk sedaq diri org Melayu byk bantu bel brg sama depa, punya hormat dgn majoriti penduduk Melayu tp bla dh ramai habih kluaq taring nk hisap darah..belum sunat, belum masuk Islam, belum berwuduk dok baca petikan Al-Quran ataih pentas..yg tolol bahlul puak sana siap tersedu dan meleleh ayaq mata konon dh terima Islam sbg cara hidup yg sempurna..;epaih tu dia la yg meneruskan legasi peninggalan tua afrit " over my dead body first if you want to mke Malaysa as Islamic country "...awat puak sana bebal sgt takut ???....sudah la..mai Malaysia dok korek lombong bijih timah konon..bukan hak mai tu kongsi gelap ka??...La ni Ka Siong ka, Kangkung Siong ka hang sapa nak pertikai hudud?..ada ka puak slam dok ambik Limau kat tokong hang kapaq woii..ada akai pakai mai negara org mau hormat la dulu masuk kandang...

    BalasPadam
  9. Depa bukan menceroboh sebenarnya tp Malaysia la negara paling senang buat anak..tempat depa sekoq ja buleh kluaq..hak tu jd moroyan tk tentu pasai...

    BalasPadam
  10. cina memang bangsa pendatang maahh..cina paling ramai dalam bintang tiga masa darurat dulu maaahhh...amacam Dap? lu mau saman gua kah pasal ini hat?...ini semua ada dalam sejarah maahh...lu mau saman gua jugak kah?

    BalasPadam
  11. Sekarang banyak negara merasakan pendatang cina dah besar kepala Australia n England contohnya mula merasakan impak negetif yg dibawa oleh apek2 haram jadah ni. ..

    BalasPadam
  12. My Uzbek friend told me ... their people really hate these chinese ....I asked him the reason ????
    He told me ,".... these China men come as a guest who do not know to find their way home !!! "

    BalasPadam
  13. bukan setakat penceroboh saja tetapi Punyamun,Perompak,Pembawa amalan Ceti Haram,Tak sedar diuntung,cekik darah,tiada tolerensi sesama kaum ini ADALAH FAKTA bagi kaum CINA!!! nak marah?marahla kena ingat sekarang orang melayu sudah pandai berfikir bukan lagi ditindas seperti zaman dahulu (Tindas darisegi ekonomi) kalau dah tak suka KELUAR SAJA DARI TANAH MELAYU (MALAYSIA)

    BalasPadam
  14. @Tanpa Nama Apa yang kau merepek ni bahlol?? Ko ingat cina-cina sial ni nk kongsi kekayaan yg diorang dah baham drp nenek moyang kita? Ko nak jd hamba diorang tu ko punya suka.. Tak payah nak ajak2 org lain, musibat..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online