BREAKING NEWS

WARDINA BUKTIKAN DIRINYA POYO DAN PENDENGKI..


Ni lah jadinya bila sorang artis yang dulunya bergelumang dengan segala macam kegiatan sosial, tiba-tiba perasan dirinya lebih pandai dalam segala hal agama hanya setelah pakai tudung..

Tak payahlah kita cerita kat sini tentang kegiatan lampau Wardina masa zaman 'kegelapannya' dulu kann.. Cuma kita doakan segala yang buruk dulu tu jadi pengalaman berguna buat beliau..

Yang kita nak sembang disini adalah tentang perangai poyo Wardina dalam hal-hal yang melibatkan agama.. Rasanya semua orang dah tahu tentang perangai bekas pelakon Spanar Jaya ni..

Orang tua-tua ada berkata.., jangan sombong bila kita ada sikit ilmu dan jangan bongkak dalam bagi pandangan pada orang lain.. Tengok macam kes Wardina ni.., dia memandai je fitnah Ustaz Don Daniyal bagi ceramah guna hadis palsu dan unsur-unsur mistik dalam program TV Al Hijrah..

Bila Wardina buat fitnah terhadap kononnya Ustaz Don guna hadis palsu, itu saja dah buktikan ke'poyo'an bekas artis yang berlagak lebih pandai tentang hal agama dari orang lain..

Dan bila Wardina desak TV Al Hijrah semak semula penglibatan Ustaz Don Daniyal dalam program dorang.., itu seolah-olah menunjukkan bahawa Wardina ni dengki pada rezeki yang Ustaz Don terima..

Saya bukanlah orang alim. Namum saya menyeru kepada para ulama’..ustaz.. mufti supaya menyemak kembali apa yang diperkatakan oleh Don Daniyal. Minta berdiskusi bersama beliau. Saya risau jika masyarakat kita disogokkan dengan sumber cerita tanpa rujukan. Saya risau ketaksuban kita pada cerita mistik. Agama Islam sudah cukup dengan Quran dan Sunnah… It is an amazing mukjizat on its own. We don’t need anything more to strengthen our faith. Our faith is strong with the Quran.

Saya pohon pada pihak TV Al HIjrah supaya menyemak balik content Ustaz Don. Sudah beberapa kali saya terdengar perkara dan peyampaian yang tidak sahih darinya. Saya sayangkan Ustaz Don dan mereka yang cintakan agama. Namun agama ini perlu hujjah dan dalil, perlu disiplin. Agama Islam bukan agama mistik. Ianya berpadukan dalil Quran dan Sunnah. Wallahualam. ~ Wardina Saffiyah

Orang macam Wardina ni merupakan contoh terbaik tentang betapa poyo dan pendengkinya seseorang manusia tu boleh jadi beb...

Dengan sedikit ilmu agama yang dia telah belajar.., dan juga dengan sedikit populariti yang Wardina dapat di pentas ceramah politik, dia dah rasa besar kepala sangat sampai sanggup langgar je sesiapapun...

Nasihat gua pada Wardina.., sudah-sudahlah dengan ke'poyo'an tu ye... Takkan kemana pun kalau terus buat perangai bodoh sombong tu.. Memalukan diri sendiri dan juga keluarga je nanti... Peace!!

17 ulasan :

  1. Dia nak gantikan Ustaz Don dalam rancangan tu kot. Alahai kalau kail panjang sejengkal tak payahlah... terus jadi mdoel iklan anak-anak cukuplah!!

    BalasPadam
  2. @Kjee Tu lah pasal Kjee.. Nampak sangat ada udang disebalik batu dalam kritikan Wardina tu..

    BalasPadam
  3. Belajar kena selidik guru, salah berguru, nampak mcm baik, tp.... ni lah jadiknya. Sudahnya malukan diri sendiri.

    BalasPadam
  4. Kna byk merujuk cerita2 nabi sblm bg komen.xtau ke zaman nabi byk cerita yg kadang2 susah nk pcya tp dgn izin Allah, kun faya kun shj. Wardina kna mngaji pondok, bljr agama dn brguru dgn alim ulama brtauliah slma brtahun2 dlu bru blh kritik level mcmtu. Dpn public lak tu.mna adab dn usaha utk mnutup aib org ni wardina yg kononnya bijak pandai tu???Kalau kail pnjg sjgkal jgn lautan hndk diduga. Kn dh mgaibkn diri wardina sndri.

    BalasPadam
  5. Wardinot mengaku sajalah ko penyokong PKR dan pengikut totok POK NICK abis citer...tak usah nak jolok sana. Sel otak anak ko bersambung sel otak ko terputus-putus ker? P minum susu yg ko beri pada anak ko tu mungkin ada faedahnya.

    BalasPadam
  6. AKU MEMANG MENYAMPAH DGN BETINA NI...TAK LEH DENGAR NAMA DIA ....MELUAT....PRODUK YANG DIA IKLANKAN PUN AKU MENYAMPAH

    BalasPadam
  7. "Sudah beberapa kali saya terdengar perkara dan peyampaian yang tidak sahih darinya"

    Macam lah dia dah baca semua kitab tafsir dan kitab hadis.

    BalasPadam
  8. Wardina ohh wardina..x abis2..attention seeker..

    BalasPadam
  9. Wardina kalo nak tegur tak yah la nak seluruh dunia nak tahu..bole tegur depan2 apa..sy ni da naik jelak gan isu wardina yg suka cetuskan isu...hebat sgt ke dia tu? Sila cerminkan diri wahai! Wardina...ade buat solat istiqarah ke nak tegur org...agama islam..tak bole lari dr isu mistik ni..Allah tu ghaib..pahala dosa tu ghaib..jd memang tak bole lari isu ghaib...kenapa perlu menyalak!??? Kita manusia yg belaja luaran je...yg lebih medalam akan hal agama ni dia lebih tahu...jd kalo tak ade ilmu sgt tu..tak payah nak membuat fatwa..jaga2 anak2 ko n laki je..bkn ko nak wat sesuatu ko ade tanya pendapat suami ko tu dulu..ade mintak izin tak?

    BalasPadam
  10. Wardina..? Sape Wardina. Gua lupalah siapa Wardina ni. Tapi bila dah ada topik baru yg dia cipta, baru gua ingat. Ooo... Wardina tu..! Takyahlah nak tunjuk jaguh. Awak ngan Ust Don tu bezanya antara langit ngan bumi yop.

    BalasPadam
  11. Akibat terlalu akrab dgn nurul izzah anwar.... Inilah jadinya.... Tak hormat orang fikir dia aje pandai....sombong pulak tu...

    BalasPadam
  12. Dia hafaz alquran, hafal hadis, tu pasal perasan hebat. Sombong & takbur dgn ilmu yg sejengkal.

    BalasPadam
  13. jagalh suami n anak2 awk sebaik yg mngkin....
    itulh lebih mendatangkan banyak pahala pada awk lgpn itu mmng tuntutan agama ISLAM..

    BalasPadam
  14. Saya ada buka pondok. ...psantren..kalau Wardina nak mendalami bidang ilmu pengetahuan, boleh register....boleh...

    Ilmu untuk dikongsi

    BalasPadam
  15. Korang ngan wardina pun sama sama sel otak tak bersambung...tau mengata orang jek....korang pun tak bagus mana......pas ni korang gi belajar pondok sma sama ngan wardina...ada pekdah...pigidah...

    BalasPadam
  16. Suruh aja la tv alhijrah panggil wardina buat ceramah agama..pasni dia tak bising dah la..dengki dengan rezeki org lain..selalu sangat berlagak alim..tudung aja labuh tapi hati tak bersih nak buat apa

    BalasPadam
  17. Wardina = Abby = pakai tudung = aku terror pasai hukum hakam islam la! ≠

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online