BREAKING NEWS

KARPAL SINGH ADALAH WIRA NEGARA DAN JUGA RAKYAT... - ANWAR IBRAHIM


Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim menyifatkan negara telah kehilangan seorang individu yang amat berdedikasi, dan rakyat Malaysia pula kehilangan seorang pejuang kebebasan yang berani dan mulia. Anwar juga menyifatkan Karpal sebagai seorang wira bagi seluruh rakyat didalam negara ini.

"Bidang perundangan telah kehilangan salah seorang pencetus mindanya, dan saya pula telah kehilangan seorang sahabat sejati, yang baik pertuturannya dan mulia dalam perbuatannya," kata Anwar lagi.

Katanya tiada kata-kata yang dapat menggambarkan kesedihan yang dihadapi beliau oleh pemergian Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu.

Sambil menyifatkan Karpal sebagai simbol perjuangan terhadap ketidakadilan, Anwar berkata semangat Karpal tetap akan hadir meskipun jasadnya sudah tiada.

Katanya, berita pemergian Karpal datang bagaikan kilat kerana baru semalam beliau telah berbual panjang dengannya melalui telefon. Anwar juga sempat mengucapkan takziah kepada keluarga Karpal sejurus mendapat berita tersebut.

Bekas Pengerusi DAP, Karpal Singh yang juga penentang utama Hudud serta penubuhan negara Islam di Malaysia, maut dalam satu kemalangan lebuh raya dekat Gua Tempurung, Gopeng awal pagi tadi.

22 ulasan :

  1. Apa karpal sing buat untuk kebaikan negara?

    BalasPadam
    Balasan
    1. menentang kejahatan umno haram jadah!

      Padam
  2. Anuwar ibrahim perlu bertaubat. Dia telah banyak mendatangkan masalah kepada negara cuba terka sapa yg cakap

    BalasPadam
  3. Karpal hanya seorang loyer. Kerjanya mencari dan mencipta berbagai alasan termasuk aspek teknikal untuk menjadikan pesalah dilihat tidak salah oleh undang2. Dan dengan itu mahkamah tidak boleh menjatuhkan hukuman. Hanya yang buta saja akan kata karpal adalah simbol 'perjuangan terhadap ketidak adilan'. Loyer macam nilah yang banyak merobek keadilan.

    BalasPadam
  4. Subanallah. KS lah individu politik yg tuduh AB ini homoseks dlm parlimen. KS siap dabik dada dan claimed dia ada bukti. Kemudian dia jadi lawyer AB untuk kes Sifol. Dlm kes Saifol yg pertama mahkamah tidak nafi wujud liwat. KS takut AB kalah dlm kes pertama dan siap announced yg Nuar hanya boleh menang on technical. Kes ulangan, Allah swt makbulkan doa insan yg terinaya spt mana janji Allah swt, doa hambaNya yg terinaya memang selalunya makbul. Nuar oh Nuar .. "Anwar Perlu Bertaubat" < ulangan kata-kata KS satu ketika dulu .. ini mungkin satu Peringatan yg sangat jelas pada Nuar dari Allah swt. ... kematian yg tragis lagi mengerikan. Allah swt maha berkuasa lagi maha mengetahui.

    BalasPadam
  5. Salam 1Malaysia,
    Dari satu sudut memang Karpal seorang wira kpd rakyat negara ini.
    Kerana dialah, negara bertuah ini tidak berpemimpinkan seorang peliwat tegar.
    Bayangkan kalau tidaklah kerana Karpal mendedahkan di Parlimen bahawa Timbalan Perdana Menteri Malaysia masa itu adalah seorang peliwat dimana dia mempunyai bukti kukuh.
    Maka dgn pendedahannya di Parlimen itulah pihak berkuasa menjalankan siasatan yg akhirnya Tun Dr Mahathir dengan berani dan tegas memecat timbalannya kerana salahlaku moral dan salah guna kuasa.
    Hingga ke hari ini sipolan tu masih tak berdaya mencapai cita-citanya untuk jadi PM, gara-gara pendedahan Karpal.

    Cuma yg agak mencacatkan sedikit ketokohan Karpal ialah bila setelah si polan tu terpecat, dia pulak yg menjadi Ketua peguam membela si peliwat tegar di mahkamah hinggalah ke hembusan nafas terakhirnya.
    Bagaimanapun, mungkin ada yg berpendapat apa yg dilakukannya itu merupakan keprofesionalan bidang guaman atau kepeguaman yg menjadi kerjayanya.
    Apapun yg berlaku telah berlalu.
    Kepada manusia yg berakal ada banyak pengajaran yg dapat dipelajari drp kematian Karpal itu.

    BalasPadam
  6. Wira Negara?....Ptuihhh

    BalasPadam
  7. Puish...wira rakyat...rakyat mana...

    wira hang ada la anwar oiii... habis la hang lepas nie...wira kelentong hang dah padam. haha

    BalasPadam
  8. Wira negara?? ?? Butuh pak hang lah anwar aljuburi.

    BalasPadam
  9. Anwar ibrahim dan anjing
    Sama jr

    BalasPadam
  10. sekarang ni tinggal beberapa nama lagi yang perlu sedar sebelum nasi menjadi bubur macam yang berlaku kepada KAPAL KARAM ni..ingat lah Allah maha berkuasa dari kita...taubat lah sebelum tibanya waktu macam ni

    BalasPadam
  11. Pd aku bang non lg bnyk mudaratnya kpd negara dan agama dr ks.

    BalasPadam
  12. Kah kah kah kah kah.. ada la sekor penganut PAS yang sangggup menangisi pemergian mendiang Karpal Poosing, siap sanggup menangis ditepi keranda Karpal Poosing lagi...

    Tak percaya??? Tengok la blog penganut PAS tu disini (kalau dapat print screen dulu sebelum penganut kahak hijau tu padamkan entri dia.....

    http://penyokongpas.wordpress.com/2014/04/17/r-i-p-karpal-1940-2014/

    BalasPadam
  13. Pergi mampoh.....kapal cabok

    BalasPadam
  14. takziah,anuwar kembalilah kelandasan allah,sudah tiba masa untuk brtaubat,sblm trlambat,kubur sudah panggil

    BalasPadam
  15. Pegi mampoh...kapal cabok...

    BalasPadam
  16. Karpal dah meninggal..jadi boleh lah langkah untuk laksanakan hudud tu...harap2 hukum tuhan tidak dijadikan hukum pas pakatan nanti..buatlah yg mengikut hukum alquran..pasti semua akan sokong

    BalasPadam
  17. "Katanya, berita pemergian Karpal datang bagaikan kilat kerana baru semalam beliau telah berbual panjang dengannya melalui telefon. Anwar juga sempat mengucapkan takziah kepada keluarga Karpal sejurus mendapat berita tersebut." copy dari petikan diatas.

    Dato Seri Anwar Ibrahim..tak nampak atau masih buat-buat tak nampak?
    Tak ambil iktibar ke baru semalam bersembang panjang dengan Mendiang karpal..satu peringatan tu Dato Seri agar ingat kepada MATI itu PASTI dan ianya boleh berlaku sekelip mata..Waktu tengah memburukkan NEGARA ISLAM MALAYSIA tetiba ALLAH hentikan NAFAS DATO SERI BAGAIMANA?

    BalasPadam
  18. Ye betul sekali apa yang ANWAR bagitau pasal wiranya mendiang KARPAL SINGH ni..
    Wira sewaktu 13 MEI bersama dengan LIM KIT SIANG BAWA PENYAPU BESAR..itu definisi WIRANYA PADA ANWAR...SEMAK SEJARAH BALIK LA DATO SERI..LUPA KE?

    BalasPadam
  19. Abg non..bnyk pondan kat bb tgh mlm..seorg 10 rggt x nak ke

    BalasPadam
  20. Wira aljuburi ialah....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online