BREAKING NEWS

KARPAL SINGH LEBIH MULIA DARI RAJA MELAYU DIMATA PENCACAI.

Sebuah blog yang dpercayai pro Pakatan Rakyat (Pakatan4rakyat.blogspot.com) hari ini tampil membela pemimpin utama DAP didalam isu penghinaan terhadap Raja Perak. Blog berkenaan mempersoalkan apakah salah Karpal Singh sebagai seorang rakyat menegur Raja Melayu.

Didalam blog berkenaan juga, ia menyentuh tentang peranan Raja Melayu didalam negara yang diakui sebagai Ketua Agama Islam. Namun menurut blog tersebut, umat Islam kini semakin hanyut oleh masalah sosial walaupun Raja Melayu menjadi Ketua Agama di negara ini.

Karpal juga dianggap sebagai pemimpin yang memperjuangkan nasib rakyat serta teguran Karpal terhadap Raja Melayu didakwa sebagai suara rakyat bawahan yang mahu melihat sistem demokrasi di negara ini berjalan dengan lancar.

Di mana hak Karpal sebagai seorang rakyat ? Adakah kerana Karpal bukan Melayu dan beragama Islam.., ulas penulis blog terbabit.


Karpal Singh sebelum ini dijatuhkan hukuman bersalah didalam pertuduhan menghasut kerana mempersoalkan keputusan Sultan Perak menggugurkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak pada 2009.

Karpal Singh dituduh mengeluarkan perkataan berbaur hasutan di firma guamannya di Jalan Pudu Lama pada 6 Feb, 2009, bahawa pengguguran Mohammad Nizar dan pelantikan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar yang baharu oleh sultan boleh dipersoalkan di mahkamah.

Pertuduhan itu mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948, membawa hukuman penjara maksimum tiga tahun dan denda RM5,000, atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. ~ Utaranews.com

3 ulasan :

  1. makin besar kpla le puak2 yg tak reti hormat undang2 m'sia nih...dah ada macai2 yg bela plak daa...

    BalasPadam
  2. di mata Allah.. manusia semuanya sama ...yang membezakan, cuma iman seseorang itu

    BalasPadam
  3. Macai ni confirmed Singh tu dah sontot dia...

    Cer tengok dia jalan mesti ngengkang punya !

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online