BREAKING NEWS

DAP MAHU CINA SAJA YANG KAYA DI MALAYSIA.


Heran betul kan perangai cina-cina DAP di Penang ni.. Dorang sensitif betul dengan apa saja kemajuan yang bangsa melayu capai didalam negara.. 

Sebelum ni dorang sibuk pasal Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary yang tersenarai antara 10 individu terkaya dalam Malaysia.. Sekarang ni dorang bising pulak pasal Syed Mokhtar beli Penang Port.

Yang lawaknya.., pemilikan anak melayu keatas Penang Port ni dijadikan modal oleh DAP Penang untuk menghentam kepimpinan Najib Razak yang didakwa tak telus dan mengutamakan kroni...

Macam lah cina-cina DAP tu semua tak berkroni didalam bisnes dorang.. Tengoklah dalam senarai 10 orang paling kaya di Malaysia.., berapa orang cina didalam senarai tu? 8 orang beb.. Tak puas hati lagi ke puak-puak cina tu?

Sekarang ni dorang nak pertikaikan Syed Mokhtar yang dorang kata memiliki terlampau banyak aset perniagaan dalam negara.. Kononnya Syed Moktar menyalahi kepentingan nasional dan Najib bagi muka pada Syed Mokhtar sebab kronisme..

Dulu masa Robert Kuok kuasai sebahagian besar ekonomi dengan perniagaan gula, tepung, makanan haiwan, minyak, perlombongan, bidang kewangan, hotel, dan juga penerbitan.., tak pulak DAP kata itu melanggar kepentingan nasional kann...

Yang nyatanya.., puak-puak cina kiasu DAP tu semua tak mau melayu berjaya dan kuasai ekonomi di Malaysia ni. Dorang hanya mau cina je yang kaya raya dan hebat walaupun negara ni hak milik orang melayu.

Ni lah perangai sebenar DAP.. Itu pun masih ada lagi yang boleh sokong kaum komunis ni!!!


6 ulasan :

  1. bg penganut fahaman pr..hanya org cina je yg blh jadi kaya-raya..org melayu x blh...nanti d'tuduh kronisme dan melanggar kepentingan nasional...

    BalasPadam
  2. Itulah FAHAMAN yang ditanamkan kepada Orang Melayu Islam Malaysia....Kalau zuhud berumah kampong hidup daif itulah identiti Islam yang sebenarnya malah dipuji .Kalau melayu Islam kaya raya.....segenap penjuru fitnah dan dengki datang, bangsa lain akan Menekan...Ada bangsa sendiri meracuni dengan memutarbelitkan agama agar Melayu Islam jangan maju..... Kalu daif macamana nak tolong Muslim yang lain...

    BalasPadam
  3. Orang, kalau kuat makan babi, memang berperangai tamak dan dengki macam babi.

    BalasPadam
  4. Maknanya cina takut sekiranya Melayu naik....jadi kita sudah tahu ketakutan mereka itu...apa lagi ...siram lah minyak petrol atas ketakutan mereka. ....buat la apa saja....bagi lagi berbilion ringgit bantuan kat Muslim dan Bumi. ..biar semak dan gundah gulana cina cina tu...ramai yang bunuh diri nanti...

    Just proceed and don't look back...enshaallah

    BalasPadam
  5. cina rasis dap ni memang tamak, mereka nak cina shj di Malaysia yg kaya. golongan yg tak pernah bersyukur serta berterima kasih kpd Melayu yg telah beri peluang mereka jadi rakyat Malaysia.

    BalasPadam
  6. Kalau melayu sokong DAP jadi barua besar...kalau yg melayu sokong MCA dan GERAKAN ekaw pangil ape ye.? ??? barua besar ke kecik?

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online