BREAKING NEWS

CHEGU BARD MALU JADI RAKYAT MALAYSIA.


Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mendakwa sejak awal lagi kehilangan penerbangan pesawat MH370 telah mendedahkan banyak kelemahan pentadbiran dan pertahanan negara.

Tambah Badrul atau lebih mesra dengan panggilan Che’ Gubard, antara kelemahan yang dapat didedahkan adalah kejadian passport palsu dan sehingga kini persoalan itu terus menjadi persoalan misteri dan bagaimana secara mudah warga negara asing dapat memasuki negara ini dan keluar semula dengan identiti palsu.

“Dari segi jumlah penumpang kapal yang menggunakan identiti palsu juga tidak jelas polis dan DCA sendiri ‘bertengkar’ dalam media,” jelas pengasas SAMM ini.

“Ini mengingatkan kita dengan kes pembunuhan wanita Monggolia yang terkait dengan skandal pembelian kapal selam negara yang ketika perbicaraan kes pembunuhanya dan rekod kemasukan wanita itu didapati hilang,” ujarnya.

Bukan itu sahaja, ia juga menunjukkan bahawa kapal selam yang dibeli tidak berkemampuan.

“Apabila kes ini muncul beberapa negara telah menghantar kapal selam untuk operasi mencari dan menyelamat (SAR).

“Saya dan juga beberapa pimpinan politik seperti Lim Kit Siang telah membangkitkan persoalan kenapa tidak digunakan kapal selam negara yang dibeli dengan harga amat tidak munasabah tingginya dan menteri tersebut telah menjawab bahawa Scorpene milik negara tidak sesuai untuk operasi SAR.

“Operasi yang boleh dilakukan oleh kapal selam negara adalah kita adalah operasi mencari bukannya operasi mencari dan menyelamat,” ujarnya.

11 ulasan :

  1. Kalu malu kau pi laaa jd warga negara lain...aku pn MALU ada manusia lahanat mcm CIKU BAD nie kt msia..gi berambus laaa...kau ingt kau tuh di sukai sgt dgn rakyat msia nie??haaaakkkk tuiiiii lah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betoi-betoi.... klau malu jd rakyat malaysia pegi beraboih la k negara lain.

      Padam
  2. Setuju sangat2. SesiapaSesiapa saja yg malu jadi rakyat msia atau yg tak suka cara kita, boleh belah dgn segera. Lebih2 lagi org mcm anwar brahim aljubri sbagai pengkhianat bangsa dan agama, boleh pi mampuih kat usa ke mana2 negara yg depa suka.

    BalasPadam
  3. Apalah bodoh sangat puak ni,

    BalasPadam
  4. Betul. kalau malu berhijrah lah. Duduk indon ke atau Australia, ada kelas sikit. Jangan ngaku rakyat Malaysia ye. Malu ada orang Melayu macam kamu yang tak sedar diri. Nama aje cikgu tapi BANGANG.

    BalasPadam
  5. Kat tempat keja aku ade bangla sakan nak jadi warga malaysia....apa kata si bad ni tukar kerakyatan dengan bangla tadi....ada sesiapa tau tel si bad ni...ha,ha

    BalasPadam
  6. Penyamun Rustam Ali suka jadi rakyat Malaysia sebab boleh menyamun dan menyorok dibelakang slogan Melayu.

    BalasPadam
  7. Bro.. aku baca 3,4 kali
    X jumpa pun ayat dia malu jd org msia

    Aku bkn geng pemuja kaki bontot
    Jauh skali nak ikut puak haramjadah tu

    Tp nampaknya budaya puak haramjadah tu meresap kt rmi org. Termasuk tuan empunya blog ni. Lain org kata, lain tajuk keluar

    Relax bro MPP
    Aku tegur jr
    Jgn jd puak pemuja peliwat yr

    BalasPadam
  8. @Tanpa Nama

    ko ni bangang ke hape???

    BalasPadam
  9. @Tanpa Nama

    ni sorang lg bangang....

    BalasPadam
  10. Malu jadi warga Malaysia? boleh pilih negara lain. Senang je.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online