BREAKING NEWS

#MH370 RAKYAT CHINA NAK SAMAN KERAJAAN MALAYSIA.


Sebilangan saudara-mara penumpang pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) yang hilang di Laut China Selatan mendesak kerajaan Malaysia dan China memberikan jawapan berhubung kehilangan misteri pesawat malang berkenaan, lapor agensi berita Reuters semalam.

Mereka juga mengancam untuk menyaman kerajaan Malaysia selain mahu berjumpa dengan Presiden China, Xi Jinping kerana pesawat tersebut masih belum ditemui.

Sekarang, slogan "Apa Lagi Cina Mau" amat relevan ditujukan kepada si cina itu. Hidup mereka berkiblatkan duit, so duitlah jawabnya.

Kita tahu mereka sedang tertekan dan stress melampau-lampau. Bukan mereka saja, orang ramai pun stress dan risau juga walaupun tiada kena mengena atau tiada saudara mara dalam pesawat itu sebab tiada jawapan yang diberikan.

Nak saman? Bukan salah Kerajaan Malaysia. Kerajaan Malaysia serta dengan bantuan beberapa buah negara yang lain termasuklah negara besar seperti America juga telah sedaya upaya mencari pesawat MH370.

Habis segala aset ketenteraan dikeluarkan untuk SEARCH and RESCUE. Bukannya Kerajaan Malaysia hanya berdiam diri and minta bomoh teropong or buah nyior yang cari. Jelas dan nyata di sini, mereka hanya mahukan duit. Mungkin nyawa sudah tidak bernilai bagi mereka.

Untuk pengetahuan, selagi pesawat MH370 tidak ditemui, nak saman pun tak boleh kerana tiada bukti kehilangan pesawat MH370 adalah kecuaian Malaysia Airlines (MAS).

Tidak hairanlah bilamana berlakunya kemalangan di negara itu, ramai rakyatnya buat tak tahu je. Bila ditolong, disamannya pula. Baru-baru ini ada kes seorang lelaki di negara CHINA bunuh diri akibat tertekan bilamana dia disaman oleh keluarga mangsa kemalangan kononnya dialah penyebab kemalangan itu sedangkan niat dia cuma menolong mangsa yang secara kebetulan lalu di kawasan berkenaan.

Mungkin bagi mereka, pasukan SAR saja-saja nak meronda berbatu-batu, berjemur dengan panas laut. Tindakan 'membabi-buta' mereka ini hanya akan membuatkan orang dari rasa simpati timbul pula rasa benci.

Kalau mereka tekad nak saman, mohon saman sekali US, Vietnam, China, Thailand, Filipina, Brunei, India, Singapura dan negara-negara lain yang terlibat sebab gagal cari pesawat MH370. - MyMediaHub

11 ulasan :

  1. Malaysia ni asyik kena ugut dengan orang cina je , apa nak jadi memalukan je , kata negara berdaulat

    BalasPadam
  2. useless la artikel kau ni. rasis cam gampangg.

    BalasPadam
  3. Sangat memalukan..........Terima kasih puak UMNGOK

    BalasPadam
  4. Memang mereka tengah cuba lagakan Malaysia dengan negara China. http://www.cabaltimes.com/2014/03/12/ma370-redirected-to-diego-garcia/

    BalasPadam
  5. Nak saman?? saman la... kalau kalah jangan kata mahkamah tak adil macam sekor PELIWAT tu pulak...

    BalasPadam
  6. Suruh aje puak2 cina dr china gg menyelam cari sendiri..puak2 babi tu tak tahu ke 1dunia sdg cari mh370..kecuali ada org tgh cucuk lubang bontot dia org utk saman malaysia..

    BalasPadam
  7. cina komunis mana tahu tuhan dan bersabar.Komunis tak ada iman,tak tau berdoa.Mereka hanya tau tentang duit duit duit.Apa bezanya mereka dgn bangsa yg serumpun dgn mereka.

    BalasPadam
  8. Please don't be racist. Malay Chinese Indian are all my friends

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan rasis tapi memang nyata macam gitu.

      Padam
  9. DUIT-DUIT, DI MANA ENGKAU DUIT. Aya ... duit dah mai.... mati kalu itu duit bagi palsu punya oi. Duit betul kita dapat dari saman mah.

    BalasPadam
  10. Hei, troll, tu salah Chinese yg from China, ko apesal plak semua Chinese satu dunia kau salahkan plak. Ntah apa2 ntah kau ni. Aku pun bengang dgn sedara mara org China penumpang pesawat mh370, tapi xde la pulak aku nak salahkan semua Chinese di muka bumi ni.

    Masih ramai Chinese Malaysians yg kat atas kapal terbang tu dan keluarga diorang takde pulak macam org2 dari negara China yg macam hilang akal tu. Aku mmg tabik family penumpang dan crew yg dari negara2 lain selain China. My heart goes out to them.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online