BREAKING NEWS

BUNG MOKHTAR KATA CINA MALAYSIA TAK MATANG..


Naib presiden MCA Datin Chew Mei Fun mendakwa MP Kinabatangan Datuk Bung Moktar Radin cuba membangkit isu kaum apabila mencadangkan Internet ditapis untuk membendung spekulasi berhubung isu pesawat Malaysia Airlines MH370.

Chew berkata, Bung Moktar cuba menggambarkan kaum Cina dan rakyat Malaysia sebagai golongan “tidak terkawal” dan “tidak matang” dalam ucapannya semalam di Dewan Rakyat.

"Jika Bung Moktar tiada perkara positif untuk dikatakan, tutup saja mulut,” katanya.

Beliau menambah, cadangan itu juga akan menguatkan lagi dakwaan Pakatan Rakyat bahawa BN cuba membendung kebebasan media.

Chew turut menggesa agar Kelab Penyokong Kerajaan BN tidak lagi "menyalahgunakan" kekebalan Parlimen untuk "melahirkan ucapan menghasut".

Bung Moktar dalam ucapannya berkata spekulasi di Internet tentang nasib MH370, yang mungkin berasal dari Malaysia, boleh menyebabkan berlaku rusuhan dan serangan terhadap rakyat Malaysia.

"Melihat perkara ini, saya menyeru kerajaan supaya berhemah atau mengawal segala maklumat di Internet, walaupun rakyat kita tidak mahu kawalan.

"Tetapi isu ini terlalu sensitif dan perlu dibendung. Jika tidak, tidak mustahil berbilion-bilion warga China akan berperang dengan kita. Di mana kita akan pergi?," soal Bung Moktar.

2 ulasan :

  1. Pndai wat bising ja mangkok ni..racist plak 2.. Slagi dia ada dlm BN, slagi 2 la BN cina xhingin nk dekat..slagi 2 la Penang xkn dpt balik kat BN. Kata2 CMF ada btoi..klu mcm ni BM pnya kapla otak, PR senyum la..point utk hentam kerajaan dtg bgolek2..

    BalasPadam
  2. Panggil uncle Sam. ...

    Bagi la satu pulau kat sprtley buat naval base uncle Sam confirm China yang berbilion tu tak attack Malaysia...ini kira las resort la...

    Malaysia ngan us pon bendera dekat sama. US respect Malaysia sebab ada bulan lebih sikit...dia ada bintang je...

    Tak caya p tanya Obama !

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online