[RACIST] NGA KOR MENG NAK PROTON DISERAHKAN HAK MILIK KEPADA CINA?

Posted by MPP On Khamis, 23 Januari 2014 6 comments

Gua pelik betul dengan perangai cinabeng sekor ni.. Tak habis-habis dia nak dengki dengan Syed Mokhtar.. Kalau korang ingat lagi, hari tu apek ni bising sebab Syed Mokhtar menguasai pasaran gula di Malaysia.. Sekarang ni dia meroyan pulak pasal bantuan kerajaan pada Syed Mokhtar melalui Proton.

Kenapa apek ni tak pernah bising bila Robert Kwok dapat pelbagai bantuan kerajaan dulu? Dan kenapa pulak Nga Kor Meng tak bising bila banyak taikun cina kuasai ekonomi negara melalui pemilikan syarikat-syarikat besar dalam negara?

Kenapa apek DAP tu tak bising pasal kelonggaran yang kerajaan bagi pada puak-puak sepet tu untung cari untung di Tanah Melayu ni? Tak bising sebab cina-sama cina? Dan bising bila Syed Mokhtar dapat sebab Syed Mokhtar tu adalah MELAYU??? Rasis punya apek DAP!!!

Inilah perangai sebenar puak-puak cina DAP yang sentiasa dengki atas kejayaan bangsa melayu di Malaysia. Kalau boleh, dorang je nak jadi kaya dan berjaya. Dan kalau boleh, dorang nak kaut semua kuasa untuk kawal satu negara.

Kena ingat beb.., Nga bising bila kerajaan bagi bantuan kepada Proton sebab Syed Mokhtar tu orang Melayu! Nga meroyan sebab nampak anak melayu mula berjaya saingi kekayaan cina-cina kiasu di dalam negara.

Cuba kalau Proton tu bos besar dia cina.., gua confirm tak ada sekor pun cina-cina didalam negara ni akan bersuara sebab dorang akan jaga perniagaan kaum dorang sendiri.

Percayalah.., Nga Kor Meng ni akan terus bising pasal Syed Mokhtar.. Hari ni dia meroyan pasal Proton kononnya demi rakyat.., tapi gua yakin kalau Proton tu diserahkan pada kaum cina, diam lah si Nga DAP ni beb! Itu yang dorang nak sebenarnya!

6 comments:

Tanpa Nama berkata...

Mmng dasar cinabeng, kasi mampos saja baru senang. Apa kata ?

Tanpa Nama berkata...

Apsal la cinabeng jadi rakyat malaysia. Dulu kalo british x bawak sini kan bagus. Biar mampus kebulur kt china bwh komunis sana.

Tanpa Nama berkata...

babi tonyok punya cinabeng

Tanpa Nama berkata...

Eh..ada ke nga sebut bagi proton pada cina..ko nih melebih2 plak. Lagi pun proton tu kena bersaing dgn syarikat auto yg lain utk survive..apa lak umno gomen nak tolong2 lad..dah 30 tahun gomen umno tolong..cukup la

Tanpa Nama berkata...

Hidup anwar, mati najib

Tanpa Nama berkata...

Babi nie dah bg tanah lebih 1000 hektar dan seribu tahun pada spritzer.... Org org melayu pun tak dapat banyak nie... Babi punya cina... Cuba kaunorg semak annual report spritzer tahun 2012....

Catat Ulasan

Media Online

Share

MPP Online