BREAKING NEWS

WARDINA BIKIN PANAS PASAL DUIT CUKAI DALAM TWITTER.


Nak tergelak jugak gua bila tengok si Wardina tu meroyan dalam Twitter pasal kononnya duit cukai yang dia bayar diselewengkan oleh kerajaan.. Terfikir jugak gua.., berapa banyak agaknya duit cukai yang dibayar oleh Wardina setiap tahun..?

Kalau setakat bayar cukai jalan dan cukai pintu je, apalah sangat nak meroyan kann.. Lain lah kalau cukai jalan dan cukai pintu Wardina tu mencecah ribuan ringgit setiap tahun..

Bila sebut pasal duit rakyat ni.., Wardina tak teringin ke nak bising jugak pasal duit rakyat yang digunakan untuk biaya PTPTN? Bukan ke puak-puak macai Pakatan yang disokong oleh Wardina tu beria-ia sangat nak hapuskan pembayaran balik PTPTN?

Dorang tak sedar ke bahawa sumber kewangan untuk PTPTN yang digunakan untuk biayai mahasiwa/siswi kita tu diperolehi dari KWSP? Bukan ke KWSP tu semuanya duit rakyat jugak beb?

So kalau nak hapuskan pembayaran balik PTPTN, maknanya kenalah bebankan duit rakyat yang dilaburkan didalam KWSP tu.. Takkan ini pun Wardina pejam sebelah mata?

Bagi gua.., kerajaan sedia ada memang dipertanggung jawabkan untuk menguruskan segala cukai dan duit rakyat. Dan kena ingat beb.., majoriti rakyat Malaysia yang memilih kerajaan yang memerintah sekarang ni..

Kita kena akui beb.., mana-mana kerajaan pun didalam dunia ni tak ada yang sempurna.. Tapi sekurang-kurangnya kerajaan yang ada di Malaysia ni lebih baik dari yang diluar sana termasuklah Greece dan juga Syria..

Kalau itu pun puak-puak macai tak nampak dan tak puas hati jugak.., gua nasihatkan dorang tukar je lah warganegara.. Takat menyalak je tak guna beb.. Hahahahaha..


25 ulasan :

  1. PTPTN d x gune d duit drpd epf.diorg da keluarkan sukuk utk jana pembiayaan utk plajar

    BalasPadam
  2. Bkn majoriti rakyat yg pilih kerajaan hari.. Cuma kerajaan yg skang ni kerajaaan 46%. Harap dpt baca lebih skit..kurang membaca ni..

    BalasPadam
  3. Guna untuk rakyat aku tak bising ler..tapi kalo membazir aku bising ler bangang

    BalasPadam
  4. tak puas hati cukai kat m'sia ni pi duduk kat acheh bayar le cukai di sana mungkin free kot

    BalasPadam
  5. Mula2 ckp kerajaan guna duit epf tuk biayai pinjaman ptptn. Pastu ckp rkyt rugi kalu di hapuskan ptptn sbb duit rkyt yg di laburkan di situ. Lu ni ada mslh dlm bab kefahaman ke? Tang mana yg ruginya....

    BalasPadam
  6. Anon 2:05.. Duit rakyat dalam epf yang digunakan untuk biayai PTPTN jadi RUGI bila Dewa lu si Anwar desak supaya peminjam TAK BAYAR BALIK kepada kerajaan.. Sapa nak tanggung duit rakyat yang dikeluarkan dari epf tu? Bapak lu ke beb??

    Hahahahaha.....

    BalasPadam
  7. RUGI TANG DIA ORANG YANG MELALAK YG MEMBANGKANG YG DAH GUNAKAN PTPTN TAPI SAMPAI NAK MAMPUSSSSSSSS TAK NAK BAYAR..........BANGANG YANG TAK BOLEH DIAJAR......

    CUBA FAHAMKAN KEPADA AG REPORT.......JANGAN NAK MELAKAK NAK TWEET TAK TENTU PASAL ..........NIE PUN BANGANG DAH TAHAP GABAN.....

    BalasPadam
  8. kaki spin ni...mula2 ckp pasal cukai...pastu kona pi ckp pasai ptptn pulak...apa kena mengena ptptn ngan cukai nya???

    BalasPadam
  9. Apa audit......Audit antaranya laporan perbelajaan...setiap peruntukan dalam jabatan samada kerajaan atau swasta perlu dibelanjakan ....setiap perbelajaan perluada laporan....tak kira apa sahaj bentuk perbelanjaan walaupun beli ais krim Malaysai....tak salah berbelajaa wang peruntukan.....yang menjadi MASALAH BESAR ialah perbelajaan yang tiada laporan itu yang dikira pemyelewangan....faham takaaaaaaaaa

    BalasPadam
  10. nak balas komen ke .. nak komen ke .. BERHEMAH lahhh ... tak perlu berbahasa kasar .. tak puas hati kerr .. tak suka kerrr ... tak salah berbudi bahasa. BAHASA ITU JIWA BANGSA. silap haribulan ... pahala tak dapat .. dosa bertambah.

    BalasPadam
  11. kalau terlalu banyak membaca tetapi yang dibaca merupakan fakta yang auta begini lah jadinya... sumbangan kita terlalu sedikit jika dibandingkan dengan apa yang kita nikmati... kenapa wardina tidak memilih untuk duduk di Indonesia atau acheh saja kalau dia rasa kerajaan Malaysia tidak bagus.

    BalasPadam
  12. @Ad Dani

    hahaha masih ada lagi nk kata undi fofulis.. kekekeke

    BalasPadam
  13. hello... kenapa dia perlu tukar warga negara?? dia berhak bersuara... nama pon negara demokrasi.. korang sape nk halau dia..... open la sikit...adui... manusia manusia....

    BalasPadam
  14. Masih ada lg org berotak sampah mcm ni. Ptt la gomen sukati nk buat ape.

    BalasPadam
  15. agaknya mpp ni tak reti beza belanja utk rakyat dgn seleweng aka salah urus yg audit negara keluarkan... confirmlah tak baca kan...

    BalasPadam
  16. Kau punya blog ni sampah laa.. Tulisan kau semua takder FAKTA langsung.. Setakat mengomel membebel bodoh macam kau ni, nenek aku pun boleh tulis blog.. Berhenti laa tulis blog oiii.. Hahaa..

    BalasPadam
  17. Kami anak Melayu jati ori, tanah tumpah darah kami dari tok nenek moyang yang ori...tak kecoh!!! lu sapa mau kecoh-kecoh???? lu balik Aceh, settle lu punya problem......ok??????

    BalasPadam
  18. Ahk Alah Wardina.., Jadi artis pon setengah jalan, nak komen lebih lebih pasal Kerajaan. Ingat senang ke nak takbir kerajaan supaya semua orang berpuas hati.. terutamanya pembangkang yang rata2nya.. adalah PEMALAS, PENIPU, KAKI SPIN, PENGOTOR, macam2 lagi lee

    Tak puas hati sikit terus join pembangkang.. buat apa nak layan golongan Angau Giler si Wardina, Hairie Othman tuu sama..

    Hei Wardina, Bila laki kau Dah Tak Ado Kerja nanti, baru kau tahu nak cari Pemimpin Umno nak mintak belas ehsan..

    Kita Tungguuuuuuuuuu

    BalasPadam
  19. Wooi Wardina, Tokong Lim pon dah Jatuh sempat berpaut di dahan aje..., Wardina nie sekolah tahap apa haah?

    BalasPadam
  20. kenapaduit kwspdigunakan? Kenapa bukan duit kerajaan digunakan? Saya tak tahu selama ini duit kwsp yang saya juga adalah pencarum nyadigunakan untuk Ptptn itu.

    BalasPadam
  21. Blogger2 macai mcm ni la t'masuk dpt saguhati mase HBN aritu, ampu2 skit dpt ar kan duit.... Hidop umno n kroni!!!!

    BalasPadam
  22. Ptptn pinjam je duit kwsp, nnt die byr la blk

    BalasPadam
  23. Saja nak buat org berdosa....

    BalasPadam
  24. ko pun bengap mcm nuar berahim....baca lebih sikit la...

    BalasPadam
  25. Laki dia tu tak pandai jaga bini ker. Teramat sangat dayusnya. Muka jer baik tapi perangai mmg rosak, otak macam kacang, kecik. Bro... Jaga sikit bini ko tu atau ko pun lagi teruk. Muka jer baik tapi hati busuk, penuh dengki khianat. Sbb tu bini ko jadi mcm tu... Mulut mcm longkang, fikiran terpesong.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online