BREAKING NEWS

TERBAIK!!! ZAHID HAMIDI "BELASAH" PEMBANGKANG SOKONG PENJENAYAH.


Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang selama ini mendiamkan diri berikutan bidasan dan kritikan pedas oleh pelbagai pihak ekoran kenyataannya bahawa anggota gangster seharusnya "ditembak dahulu" sekiranya ada bukti, akhirnya membalas kritikan tersebut di laman Twitternya semalam.

Beliau mempertikaikan kumpulan hak asasi yang disifatkan hanya membela penjenayah berbanding dengan kematian anggota Polis serta pasukan keselamatan didalam menangani jenayah yang berlaku.

Ahmad Zahid juga mempertikaikan dimanakah pejuang hak asasi apabila individu yang ditembak, dibunuh dan juga dirompak menjadi mangsa penjenayah.

"Apakah hak asasi hanya untuk penjenayah?" tanya beliau didalam laman Twitternya. ~ MPP News


9 ulasan :

  1. Waktu anggota keselamatan yg terkorban tu mana perginya suara2 hak asasi? ?? Jgn memilih bulu , Hangpa pikiaq laa ya pd yg berkenaan.

    BalasPadam
  2. Formula:
    Pembangkang = Penjenayah
    Penjenayah = pembangkang
    Penjenayah + Pembangkang = Musuh Islam..

    BalasPadam
  3. dalam semak ada berbagai onak,disebalik pokok ada yg berduri,tiap2 yg tegak pasti rebah,kerana hidup belum tentu tapi mati itu adalah pasti...Ni antara menteri yg berani,semoga Allah rahmati dia dlm menjalankan tugas serta selamatkan dia dimana juga berada,Amin...

    BalasPadam
  4. Bila nak tutupkan Malaysiakini weiiiiiii.....Bukan hebat sangat nak tutupkan akhbar yang lapor ucapan bodoh tu.....Cakap je hebat, tapi bila diserang bertuli2 olen Malaysiakini, senyap sepi je. Lepas pemilihan UMNO, konfem akan bisu.

    BalasPadam
  5. Bila kaum keluarga puak pembangkang kena bunuh baru depa nak cari Polis.....Samalah dengan puak hak asasi manusia....sampai main lubang belakang pun depa kira hak asasi manusia.

    BalasPadam
  6. Nama syarikat : PUNCAK IDIA BERSATU SDN. BHD.
    Dapat geran RM10juta dari kementerian Sumber Manusia 8 bulan lepas, geran untuk bagi training. Masa tu Datuk Maznah adalah Timbalan Menteri Kem. Sumber Manusia.Anak lelaki beliau ada share dalam puncak Idia Bersatu. Sekarang semua bergaduh pasal share. Bapa dia cuba masuk campur supaya anak dia dapat majority share instead of 5%. Cerita ini dah keluar kat:

    http://sangkakalajari9.blogspot.com/2013/09/anak-calon-pemilihan-umno-cuba-nak-tipu.html (Refer kat bawah)

    ANAK CALON PEMILIHAN UMNO CUBA NAK TIPU RAKAN PERNIAGAAN
    Apa la nak jadi ni, mak awak tu nak bertanding dalam pemilihan UMNO Malaysia nanti, cuba la jangan buat perangai, tunjukkan kebaikan sebagai anak seorang pemimpin dimata orang ramai.

    Sangkakala tak mau la sebut anak siapa dalam blog ni sebab takut nanti akan mengganggu proses ibunya yang bertanding dalam sayap wanita UMNO Malaysia tapi Sangkakala akan terangkan serba sedikitlah bagaimana anak kepada calon ni cuba nak menipu rakan perniagaannya.

    Sangkakala dengar anak kepada calon ni, mempunyai 2 lagi rakan perniagaan dan salah seorangnya pula merupakan calon EXCO Pemuda UMNO Malaysia dan Sangkakala juga tak mahu nak sebut siapa tapi calon EXCO Pemuda ni dari Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

    Sorang lagi rakan kongsi dalam perniagaan yang dijalankan ialah Presiden kepada sebuah persatuan yang agak berpengaruh di Malaysia dan dari maklumat yang Sangkakala terima, Presiden persatuan ini telah mengeluarkan segala perbelanjaan bagi perniagaan tersebut.

    Pada awalnya, perniagaan yang berasaskan pendidikan ini dikatakan akan mendapat geran dari kerajaan untuk menjalankan operasi syarikat setelah mendapat kelulusan tetapi ianya tidak berlaku sepertimana yang diharapkan, dan rakan kongsi yang memegang jawatan Presiden persatuan telah menangung segala kos operasi termasuklah sewa pajabat walaupun pada asal perjanjian, ianya akan ditanggung bersama.

    Hinggalah mereka bertiga setuju untuk mencari pelabur bagi menjalankan syarikat tersebut dan sebelum mendapat pelabur, ketiga tiga mereka ini kononnya telah berbincang dan bersetuju untuk mengenakan syarat kepada pelabur dan setelah kata sepakat dicapai maka bermula lah tugas rakan kongsi mereka yang memegang syer terbesar yang memgang jawatan Presiden persatuan untuk mencari pelabur, dan setelah menemui orang yang berminat satu pertemuan diadakan dan pelabur bersetuju untuk membuat pelaburan sebanyak 1 juta ringgit tetapi dengan syarat.

    Pelabur akan memegang syer sebanyak 50 peratus, anak kepada calon dan calon EXCO Pemuda tadi masing masing 5 peratus dan presiden persatuan tadi sebanyak 40 peratus dan mereka yang memegang syer 5 peratus tadi akan diberikan wang tunai sebanyak 100 ribu seorang dan keuntungan perniagaan setiap tahun mengikut nilai syer.

    Pada mulanya kedua dua pemegang syer 5 peratus tadi bersetuju namun begitu, mereka telah membuat perancangan untuk mengeluarkan pemegang syer 40 peratus tadi dari pentadbiran sebelum pelabur masuk ke dalam syarikat, kerana sebelum pelabur melabur dalam syarikat tersebut, kedua dua mereka masing masing memegang syer sebanyak 30 peratus seorang.

    Itu lah sikap manusia yang akan melupakan jasa, cuba pula nak menipu seorang rakan kongsi yang telah bekerjasama serta mengeluarkan perbelanjaan dalam menjalankan operasi syarikat dari mula hingga kini tiba tiba bila dah nampak duit, senang senang nak buat macam tu.

    Ingat la sikit jasa orang, jangan cuba nak membohong sana sini sebab awak tu anak pemimpin, tak banyak sikit akan kena tempiasnya juga kepada mak awak tu, dan kepada calon exco tersebut, jangan belum memegang jawatan sebagai exco dah mula nak tipu orang sebab takut nanti tak selamat hidup.

    BalasPadam
  7. Madey dah berdehem tuh..suh letak jawatan sape yg bertanggungjawab...

    BalasPadam
  8. Tak adillah kalau tunggu penjenayah tembak dulu baru boleh polis bertindak, bagi saya jika kedua2nya bersenjata terserahlah kepada kecekapan masing2. Senjata yg dibekalkan bukan untuk suka2 atau untuk hiasan, ianya perlu digunakan sebaik mungkin apabila diperlukan.

    BalasPadam
  9. Tahniah Datuk..Terbaik pulun je Datuk belasah cukup2..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online