BREAKING NEWS

PERGHHH!!! NIK AJIS LELONG TONGKAT DENGAN HARGA RM 15'000.


Tongkat Pesuruhjaya PAS Negeri Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang didermakan kepada Dewan Pemuda PAS Kota Bharu telah dibida seorang usahawan pada harga RM15,000.

Tongkat itu dibeli Abdullah Beran, 50, pada program lelongan amal di sebuah pasaraya, bermula jam 3.00 hingga 6.00 petang semalam.

Lelongan bermula dengan harga RM500 dan akhirnya mencecah RM15,000 tepat jam 6.30 petang.

Pada masa yang sama sebanyak RM4,000 lagi berjaya dipungut pada program itu hasil lelongan barangan lain termasuk sumbangan orang ramai.

Ketika ditemui, Abdullah mengakui sanggup membeli tongkat yang pernah digunakan Mursyidul Am PAS itu dengan tujuan membantu mangsa kebakaran di Kampung Sireh Bawah Lemah.

Jelasnya lagi, beliau berhasrat untuk menggunakan sendiri tongkat berkenaan walaupun tidak menggunakannya sebelum ini.

"Saya memang meminati Tuan Guru, dia ikon saya malah saya sentiasa mengikuti perkembangan tok guru sejak 25 tahun lalu," ujarnya.

Beliau tidak teragak-agak untuk membeli barangan peribadi Tuan Guru sekiranya ada yang ingin dijual untuk tujuan amal.

Walaupun tidak selincah sewaktu menjawat jawatan Menteri Besar, tidak bererti keperihatinan Tuan Guru Nik Abdul Aziz terhadap rakyat telah berakhir.

Keperihatinan dan tanda tanggung jawab yang tidak pernah berakhir itu mendorong Tuan Guru Nik Abdul Aziz menyerahkan tongkatnya untuk dilelong baru-baru ini.

Hasrat itu telah disampaikan kepada Dewan Pemuda PAS Kota Bharu dalam usaha mengurangkan bebanan ditanggung keluarga mangsa kebakaran Kampung Sireh Bawah Lembah.

Tongkat itu diserahkan Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Kota Bharu, Dr Rosli Alaani Abdul Kader kepada Abdullah sebaik sahaja memenangi bidaan.

4 ulasan :

  1. SUSAH SANGAT ORANG TUA NI NAK BERSEDEKAH.......TAK PAYAH DILELONG KAYU BUROK TU NAK CARI DUIT BANTU MANGSA KEBAKARAN, KELUAR SAJA DUIT HASIL GAJI DAN ELAUN MB YG DIKUMPUL LEBIH 20 TAHUN MEMERINTAH, ATAU KELUAR SAJA DUIT KERAJAAN NEGERI TU...PAYAH SANGAT KAH ? ATAU KERAJAAN PAS DAH SENGKEK SANGAT ? DAH LAH LEBUH RAYA PUN MINTA DERMA, NAK BUAT KEBAJIKAN PUN KENA BUAT LELONGAN........SEDIH..SEDIH

    BalasPadam
  2. Nik Aziz seorang yg mngetahui mengenai Hukum-hakam dalam soal Agama dan golongan yg berada bersama beliau tidak akan berdiam skiranya ianya salah disisi Agama..janganlah buruk sangka terhadap beliau..duit tu kn untuk membantu kesusahan Insan lain.hentikan caci mencaci..

    BalasPadam
  3. kalau BETUL DIA BERAGAMA TENTU DIA MENJAGA LIDAHNYA DAN TAK MUNGKIN DIA MELABELKAN ULAMA LAIN SBG ULAMA TEROMPAH, ULAMA YANG JAGA HAL HAID DAN NIFAS DAN LAIN LAIN GELARAN YANG MENGAIBKAN........KALAU DIA ULAMA SEBENAR DIA TAK AKAN MENGELUARKAN FATWA BODOH DAN TOLOL YANG MEMALUKAN UMMAH......PADA AKU LA NIK AZIZ NI PERASAN LEBIH .......KONON DIA LAH INSAN TERALIM DAN TERSEMPURNA DI DUNIA INI......AKU PUN ORANG KELANTAN TAPI SEBESAR ZARAH PUN AKU TAK RESPECT MENTERI BESAR AKU YANG TAK BERAPA CERDIK NIH.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online