BREAKING NEWS

MUFTI SAHKAN LATIPAH KOYAK DAH MURTAD????


Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut menyatakan orang Islam yang mempertikaikan keputusan Mahkamah Rayuan berhubung penggunaan kalimah ALLAH boleh menjadi kafir serta murtad.

Menurutnya, tindakan umat Islam yang mempertikaikan keputusan itu mencerminkan akidah dan syariat serta keji dari segi akhlak.

Katanya, kafir dan murtad seseorang itu "jatuh" sekiranya individu tersebut melakukan dalam keadaan sengaja dan waras.

"Kalau takdirnya yang mempertikaikan itu umat Islam, mereka boleh menjadi kafir dan murtad sekiranya (kenyataan mempertikaikan) itu dilakukan dengan sengaja," katanya yang dipetik Utusan.online.

Kelmarin, Mahkamah Rayuan memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh digunakan dalam majalah mingguan The Herald.

Dalam pada itu, Nooh berkata, mempertikaikan keputusan itu juga seolah-olah mempersoalkan apa yang termaktub dalam kitab suci al-Quran iaitu ALLAH hanya untuk orang Islam.

"Kalau jatuh murtad, gugurlah amalan mereka di dunia dan akhirat. Segala amalan kebaikan tidak akan diterima.

"Oleh itu, mereka wajib segera bertaubat dengan mengucap dua kalimah syahadah dan berjanji tidak akan mengulangi dosa itu lagi," katanya lagi. ~ Sinar Harian

14 ulasan :

  1. DIA MEMANG BODOH....AKU DAH CARI DALAM KAMUS WEBSTER TAK ADA PUN PERKATAAN "STUPIDEST"....Buat apa kita nak kisah cakap orang bodoh lagi bangang ini. Jangan dok layan sangat dia ni. Dah tahap gila nie.

    BalasPadam
  2. apa nak heran, nama ja pakai tudung tp dah sah2 muka pompuan ni macam paria...

    BalasPadam
  3. Astrfirullah Al Azim.....bertaubat lah

    BalasPadam
  4. Aku tak akan bagi walau satu undi lagi kpd PKR ini, dah terang lagi bersuluh kamu sebenarnya munafik besar.

    BalasPadam
  5. Siapa yang rasa beliau menyebut menucapkan syahadah kena mempertahankan Kesucian Islam walaupun pelbagai alasan...
    Mungkin sekarang kita tidak sedar akan akibatnya tetapi 20 tahun akan datang bagaimana?

    bacalah surah Al-Baqarah ayat 120 dan cuba faham...mungkin hanya Islam pada nama bukan pada hati,dimana fisabillah anda?

    BalasPadam
  6. meroyan laaa koya

    BalasPadam
  7. Dia nii Islam liberal ni...liberal la sgt!!

    BalasPadam
  8. "Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut menyatakan orang Islam yang mempertikaikan keputusan Mahkamah Rayuan berhubung penggunaan kalimah ALLAH boleh menjadi kafir serta murtad."
    Boleh ker murtad kerana mempertikaikan keputusan mahkamah?? apakah hakim itu bertaraf mufti atau ulama' muktabar? apakah keputusan mahkamah itu satu fatwa?

    BalasPadam
  9. Apakah kita ingin mengundang bala di negara kita sebagaimana lain -lain negara , piliharayalah kalimah ini , kita jaga Allah , Allah akan jaga kita . Adakah kita tidak nampak permainan mereka secara halus , telah lama mereka ingin memecah belahkan agama kita ini sejak dari zaman berzaman lagi tetapi mereka gagal, kerana apa kekuatan umat melayu terdahulu yang kuat berpegang kepada kalimah ini , bagi menjadikan kita umat melayu berpecah belah mereka cuba gunakan pendekatan ini , apa akan jadi pada anak, cucu ,ciut ,miut kita nanti sekiranya dibenarkan penggunaan kalimah ini ... tidak mustahil apa yang berlaku pada kerajaan islam di cordoba dulu akan berlaku juga nanti , adakah kita rela membiarkan keturunan kita menjadi kafir ? kekuatan umat melayu adalah pada islam jagalah kerana islam amat dekat dengan datuk nenak moyang kita terdahulu , siapa kata orang melayu dahulu berpegang kepada ajaran hindu kajilah jurai keturunan bangsa melayu , kerana islam amat dekat dengan hati orang melayu , apa yang peliknya sebut melayu pasti Islam sesuatu yang berbeza dengan lain -lain bangsa dibumi ini

    BalasPadam
  10. oi koya, tu cukur kening haram ke tak?

    BalasPadam
  11. si koya itu contoh terbaik ibu dajjal pemusnah Islam...

    BalasPadam
  12. yang menyebutkan kalimat allah adalah hanya milik islam adalah orang bodoh, tidak mengerti sejarah.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online