BREAKING NEWS

EKSLUSIF!! GAMBAR AZHAR IDRUS DAN BINI MUDA PERGI MENUNAIKAN HAJI.



Gua dimaklumkan, pada pukul 2 petang tadi penceramah pro Pakatan iaitu Azhar Idrus dan Isteri mudanya telah bergerak masuk ke hall pelepasan bagi penerbangan menunaikan ibadah Haji.

Dan antara yang sama-sama "terbang" dengan beliau ialah Tan Sri Malik Nor yang juga merupakan bekas juara bina badan Asia.

Gua difahamkan, ramai jugak para peminat Azhar Idrus kelihatan menangis kerana sedih berpisah dengan penceramah berkenaan. Rasanya mesti peminat tegar lah tu kan kalau sampai dah berpisah sekejap pun tak boleh..

Apapun.., gua doakan kesejahteraan buat Azhar Idrus serta isteri mudanya tersebut. Tak lupa juga kepada seluruh umat Islam yang berangkat menunaikan Ibadah Haji.

Semoga semuanya selamat pergi dan balik serta mendapat haji yang mabrur nanti. InsyaAllah.

16 ulasan :

  1. Hairan betul bagaimana ustaz baru sahaja kahwin pada beberapa bulan yang lepas, tapi dapat terpilih pergi haji. Orang biasa yang daftar banyak tahun yang lalu tidak terpilih pergi haji. Ada ustaz Azhar dapat keutamaan dari pendaftar-pendaftar yang lain? Atau ada system pilih kasih di Tabung Haji? Kita tahu yang visa haji dikeluarkan oleh pejabat duta Saudi tapi yang memilih bakal-bakal haji ada lah Tabung Haji. ALLAH Maha Mengetahui sekiranya ada yang tak kena. Saya perasan ramai orang muda dapat pergi haji melalui pakej. Saya khuatir kalau-kalau ada ramai pemohon yang tekah disingkir dari senarai kerana ada sistem pilih kasih. Sekali lagi saya ingin ingatkan kepada mereka yang telah mendapat "kemudahan" pergi haji, ALLAH Maha Mengetahui dan jangan lah pulak mendapat kesusahan kerana perjalanan yang tak betul,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pergi haji tak semestinya melalui tabung haji. harap maklum. Buatlah research!

      Padam
  2. TERFIKIR juga ... 1) adakah ini kali pertama UAI menunaikan haji 2) adakah isteri mudanya dah lama mendaftar ? Tapi kita digalakkan bersangka baik ... so kena kuat lawan perasaan buruk tu :( .. lagi pun kalau ALLAH SWT tak izinkan .. buat lagu mana pun takkan menjadi ... ( ayat yang biasa para ulama /pendakwah/ ustaz ucapkan ) TAPI .. kekadang ALLAH SWT izinkan juga walaupun tatacara tak betul .. ( cth : macam orang tak solat berdoa .. dimakbulkan juga ) hanya Allah swt jua yang TAHU apa yang terbaik untuk hambanya. So .. kita kena redha.

    BalasPadam
  3. Anon kat atas jgn , bodoh . Tabung haji ada mengeluarkan visa yang diperuntukkan utk agen-agen(swasta). sesiapa yang ada duit biasanya menggunakan visa ini utk mengerjakan Haji walaupun harganya mahal hampir tiga kali ganda apa yang ditawarkan tabung haji. Org UMNO ni mmg bodoh , tak buat kajian langsung. Ptuiiihhh . fitnaj je kerjanya

    BalasPadam
  4. entah la bro...

    aku merayu kat tbg haji tahun ni pon tak dpt nak gi...

    semuanya ketentuan Allah swt...

    mudah2an tahun dpn insyaAllah aku dpt pergi....


    bOb

    BalasPadam
  5. Assalamu'alaikum,

    Bersangka baiklah , jangan dituduh TH begitu. Saya tak fikir TH bersikap pilih kasih. Sebenarnya ramai Ibu Bapa yang telah mendaftar anak mereka sejak lahir dengan TH. Bila umur 20-30 tahun (masa untuk menanti sekarang amat lama - 20 tahun keatas) dapatlah pergi.

    Saya menyeru anak-anak muda berumur 20 tahun mendaftarlah sekarang agar bila umur 40 tahun (dikira masih muda) dapat menunaikan perintah Allah (Rukun Islam Ke Lima Ini). Kepada Ibu Bapa, daftarlah anak selepas ianya dilahirkan.

    Dalam kes Ustaz ini, agaknya mungkin ibu bapa isterinya telah daftar masa dia masih kanak-kanak dan nama dia dipanggil untuk pergi tahun ini. Sebagai suami, Ustaz boleh memohon pengecualian bagi meneman isterinya (Seorang perempuan yang nak pergi mengerjakan haji memerlukan seorang lelaki mahram (Suaminya - Paling afdal, adik lelaki, bapa dll) ) .

    Jadi bersangka baiklah, tiada kerugian kepada kita. Tapi jika bersangka buruk, tunggu lah balasan daripada Allah

    Wallahualam

    BalasPadam
  6. Nak jugak kau sebut UMNO ek bahalol..apa phobia sangat ko dgn UMNO. Kau kena terima hakikat lah yang UMNO lagi bagus dari Parti Ajaran Sesat (PAS), itu fakta, tak payah lah kau nak mencarut mengata itu dan ini..buat dosa kering..mengata orang tak baik..diri sendiri tu baik sangat kah..cermin lah diri sendiri. Semua UMNO buat tak betul aje..kau berambus je lah dari malaysia...

    BalasPadam
  7. semalam semasa saya nak bertolak ke tawau saya terjumpa sahabat lama saya yg bekerja dengan sebuah travel agency. Dia bgtau saya dia sedang menunggu UAI dan isterinya. Lalu saya tanya isteri muda ke tua? Dia terus jawab yg tua laaaa.... takkan yg muda nak melangkau. Saya tanya lagi betul ker?. Dia jawab "Ana yg uruskan visa diorang". Jadi untuk tidak bersubahat dengan cerita yg tidah sahih, maka tujuan saya bercerita ni ialah utk nak bagitau yg UAI tidak melangkau giliran tabung haji tetapi dia gi dgn private agency dan yg ikut dia tu bukan bini mudanya!....Allahua'lam.

    BalasPadam
  8. hoi tatan majid...mana buktinya? kau ni bodoh mcm kawan kau jugak, fakta xde, main dengar2 cakap je. otak lembu!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. woi tanpa nama!! setakat maki hamun hebat sangat, tapi tak berani nak tunjuk nama lah.. pengecut!!

      Padam
  9. Tak kira tua atau muda boleh tunaikan haji kalau duit banyak, pergi dengan ejen swasta. Janganlah buruk sangka pada tabung haji.Kalau tengok gambar UAI dan isteri, bukan pergi dengan tabung haji.Apa kata, yang simpan lama dah kat TH tu,tapi tak dipanggil-panggil, pergi bagi ceramah macam UAI,dapat duit banyak boleh tunai haji dengan agen swasta.wassalam.

    BalasPadam
  10. Tak payah nak bising sangat lahh ..kau ada duit , kau boleh lah pergi ..kan dah cakap ada agency swasta yg diiktiraf tabung haji utk buat visa ..so , kebanyakan org yg ada duit mestilah pegi dr situ ..kes ustaz azhar ni ..kauorg tak pyah nak pndai2 je assume ..Allah Maha Mengetahui .

    BalasPadam
  11. Pakej haji...
    Tabung haji 15k.. subsidi 3k.. jadi 12k je
    Pakej swasta.. yg TH bagi qouta kat agency biasanya 20k++.. sapa2 yg ada duit boleh pegi.. uleh potong que
    Pakaj vip.. 60k pun ada..
    Pakej vvip 200k pun ada.. sapa ada duit pegilah.. pasaltu org berduit tiap2 tahun pegi sebab ambik pakej swasta..

    Tak caya.. try tanya tabung haji travel agency...

    BalasPadam
  12. Pasal tabung haji ngn ustaz azhar idrus dan dengan cerita yang tak tahu salah betulnya orang2 islam bergaduh. Eloklah tu. Memang bagus perangai. Yang mana tak puas hati tu pegi tabung haji sendiri tanya la. Nak memekak kat sini dapat apa?

    BalasPadam
  13. Lebih baik kome husnu zon ajerrr naper org yg masy umum kategorikan taraf ulama pergi haji ataupun buat amal ibadah yg baik2 nak dipersoalkan? Sepatutnya kita sendiri muhasaba diri, dlm bab menunaikan hj dan umrah ini adalah panggilan dr Allah S.W.T yg khusus kalau duit banyak pun Allah x panggil2 lagi apo ko bondo eh? Kan? Kalau duit x dak pun dapat pergi ke baitullah atas panggilan Ilahi tu x kira la bagaimana jgn kita memperlekehkan urusan org, sepetutnya kita muhasabah diri balik..... wassalam pendapat seorang faqir

    BalasPadam
  14. Korang ingat pegi haji tu hanya melalui tabung haji je ke? jangan lah naif sangat!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online