BREAKING NEWS

PANAS MENDIDIH!!! MACAI UMNO DIGESA MINTAK AMPUN PADA AZHAR IDRUS..




Bawak laju satu hal.., lepas tu langgar pulak kereta orang tu satu hal lagi.. Dan bila media dedahkan cerita Azhar Idrus eksiden tu, meroyan pulak pentaksub Azhar Idrus tu kononnya Ostad pujaan dorang telah difitnah..

Itu takpa lagi beb.., ada ke patut balaci-balaci Azhar Idrus tu suruh mintak ampun pada Ostad dorang kalau tak mau kena bala di Padang Masyar nanti? Macam gampang sungguh kann...

Ni lah yang gua panggil taksub melampau sampai hilang kewarasan fikiran beb.. Azhar Idrus dah jadi maksum dimata pengikut-pengikut serta pemuja dia.. Sikit hari lagi maybe ada yang anggap Azhar Idrus tu setaraf wali gamaknya.. Duniaa...duniaaaa...

24 ulasan :

  1. biasa la tuh, bg pengikut dia ustaz UIA nie maksum kot..semua yg dia buat semua nya btul belaka...cuba kena tang ustaz yg lebih pada kerajaan, apa pulak reaksi dorang tuh?? confirm kena maki kaw2 punyer...cuba tnya kt fb UIA nnt, "apakah hukum bawa keta laju2 smpai boleh menyebabkn nyawa org lain terancam??" tgk apa si UIA nie jawab..hahahaha..donia donia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum..maaf jika keterlaluan..aku tahu bahawa aku tidak berhak menegur kamu..tetapi sebagai saudara seagama aku,,aku bertanggungjawab menegur kamu..biar la dengan mereka..jgn kamu masuk campur hal mereka..fitnah itu dosanya ibarat membunuh 1000 umat islam dan mengumpat lebih besar dosanya daripada zina..berhati-hati..seeloknya tidak perlu campur hal mereka..jika keinginan kamu mahu masuk campur perlulah kamu sertakan dengan adab-adab yg sopan,,kata-kata yg baik..dan elakkan diri daripada mengumpat..cukuplah sekadar menegur atau menasihati mereka..maaf..itu saja dari aku..maaf..assalamualaikum..

      Padam
    2. Tqvm 4 advice..
      Bg aku UAI pun manusia biasa gak..tak lari dr buat silap...ada hikmah nape dia xcdt lagi...supaya dia sdar Allah byar cash agar dia beringat sebelum terlambat...hrap kita smua pun xkn jd mcm UAI lg...

      Padam
  2. komen guna kepala lutut!

    memang dasa pencacai angkat najis pakatan haram!

    azhar idrus ustaz?!

    tolonglh!

    ilmu agama pun suam2 kuku hendak dipanggil ustaz!

    dasar pakatan haram jadah yang suka memuja2 makhluk!

    BalasPadam
  3. @Tanpa Nama

    ni la kalo dh namanya macai...even UAI yg salah pn, ap ad hal??? org yg hina ulamak xkn cium bau syurga derr...at least kalo xnk ikot ajaran yg disampaikn UAI, xprlu untk maki2 die...tp, ak tgk korg ni kalo yg sponsor pesta maksiat korg puja2 plak kn??? yg mkn duit rakyat korg sanjung2 kn??? kalo ko pndai sgt ilmu agama, why don't ko je yg g ngajar kt masjid2??? why don't ko je yg cri idea untk tarik golongan muda tertarik ngan ilmu yg blh menjamin kita kt akhirat nnti??? dunia ni smpai bile pn kite kejar x kn habis...ap guna duit bnyk kalo hati still rasa x ckup dgn ap yg ad???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen macai pr ni..
      .heheh...iman adalah mutiara...tak nk p masjid tu slah dr sdiri....bkan slah org lain...amal ibadat blh buat kt mane2...tk pyh tjuk solat tgah pdang ke bgai...Yg pnting konsisten...Allah nk tgok ikhlas ati kita...bkn nk tgok lagak ego kita buat ibadah

      Padam
  4. sape kita nk hina ulamak??? UAI on the way ke KL untk 1 kuliah tertutup yg x de list dlm schedule beliau...kejadian yg menimpa UAI ni bkn ats kehendak beliau...kejadian tu memang dh ditetapkan Allah ke atas beliau...kemalangan blh terjadi kepada sesiapa je yg Allah tetapkan...xkan sbab accident ni kita sampai nk hina ulamak??? sape yg hina ulamak ni umpama menghina waris Nabi tau x??? kalo ko lbh tinggi ilmu agama, why dont ko je yg g masjid2 untk bg kuliah & sampaikan ilmu free of charges???ustaz bermaksud orang yg menyampaikan ilmu x kira ilmu dunia atau ilmu akhirat...jgn ckp guna kepala lutut ok...pemimpin yg corrupt ko sanjung2, tp ulamak yg menegakkan yg haq ko caci maki...Islam atas ic je ke ko ni??? just fkir balik, untk ap kita mengundi kalo PDRM diarahkan untk escort bangla, nepal dll untk ke pusat mengundi dgn tujuan deorg tu sume slmt tnpa sebarang gangguan & untk pastikan deorg slmt mengundi??? mane hak rakyat untk pilih kerajaan yg telus dan adil??? betul ke najib ikut sume syariat Islam??? bini die pn x reti nk tutup aurat even dlm majlis khatam Al-Quran...pemimpin yg adil adalah pemimpin yg menegakkan syariat Islam...

    BalasPadam
  5. @Tanpa Nama
    sy menyokong 100% ap yg saudara ckp tu...sape kite nk judge org??? perfect ke kite untk judge org???and, perlu ke kite hina ulamak semata-mata fahaman politik yg berbeza??? menghina ulamak umpama menghina waris Nabi...

    BalasPadam
  6. ntah...apa guna duit banyak pandai agama semua tapi bodow bawak kereta lelaju tak ikut peraturan

    bodo sapa bawak kereta lelaju langgar lampu merah

    oo ye dia kan slalu membodokan orang jadi jangan marah tau

    BalasPadam
  7. taksub sangat dgn ustaz, tp apa yg dia pelajari dari ustaz pun tidak tahu hinggakan menganggap remeh melanggar peraturan lampu isyarat dan undang2 dunia yg diwujudkn utk kemaslahatan umat. tolong pergi tanya ustaz yg mnjadi kesayangan korang tu, apa hukum jika melanggar peraturan yg diwujudkn oleh pemerintah utk kemaslahatan/kebaikan rakyat spt undang jalan raya tu? bedosa atau tidak? wajib patuh atau tidak????

    adooiii...takkanlah ustaz korang yg korang puja2 tu tak ajar benda asa tentang hukum mematuhi peraturan???? kalau tak dak diajar, sila rujuk kitab2 agama imam syfie,ghazali dll. tp jgn rujuk kitab2 syiah meskipun dikarang oleh penulis bernama al-ustaz al laju dr. al langgari merah oaauuu mng

    BalasPadam
  8. azhar kan maksum ..

    BalasPadam
  9. komen professional sikit la .

    BalasPadam
  10. Ulamak keeeeeeeeeeee....atau alamakkkkkkk....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Uuuulaaarmak la....heheh

      Padam
  11. mungkin UAI lupa nak baca fatihah sebelum keluar rumah..

    tak kira dia tu ulamak ke ularmak ke kalau benda nak jadi akan jadi jugak..

    just nak kongsi dengan kawan2..sebelum keluar rumah(sebelum bukak pintu rumah) bacalah surah al-Fatihah

    sekali..kita berserah pada Allah..insyaAllah..segala urusan kita akan berjalan lancar..

    jika berlaku sesuatu yang kita tidak ingini seperti kemalangan atau sebagainya,mesti ada sesuatu yang Allah

    tak suka yang telah kita lakukan..cuba cari balik apa perkara yang Allah tak suka tu..

    kalau dah jumpa cepat2 la memohon keampunan dari Allah..

    Wallahualam...

    BalasPadam
  12. Aku nk tengok ustaz jawab dia guna keta membe dia yang mana pulak lepas nieh. cakap ada keta buruk jer. tp keta yang eksident tul kete mahal kot. xabes2 ustaz ye, dari ferari ke kawin ke mcD ke eksiden. bersabolah ustaz

    BalasPadam
  13. apa lah masalah korang ni, malaysia ada undang2 jadi jangan jadi tolol sangat nak kutuk sesama islam . jangan jadi bodoh. org kapir dok gelak kan islam bergaduh sesama islam.. isu politik n isu sosial pon korang nak campur aduk kan .

    BalasPadam
  14. Hang ni buat lawak tahap gila babi - UAI tu apa waris nabi...kah kah..kah..lebih tepat kalau dipanggil sebagai waris Syaitan

    BalasPadam
  15. Artikel yang bagus, dalam masa yang sama kita kena ingat pasal Azeez Rahim ni , beliau tak layak jadi Pengerusi Tabung Haji . Kita tak nak kuasa di salah guna sewenang-wenang . Tabung Haji dah banyak skandal sebelum ni , Azeez pun cerita masa jadi CEO kat Tabung Haji pun tak habis lagi . Jangan biarkan duit rakyat pendeposit Tabung Haji disakau , ini lah jadi nya kalau orang tak layak dijadikan Pengerusi Tabung Haji , Azeez Rahim wajib berundur jadi Pengerusi Tabung Haji , mohon pautkan link http://no2azeezrahim.blogspot.com/ untuk pembongkaran cerita azeez rahim.

    BalasPadam
  16. Ulamak la sgt azhar idrus ni...gelaran ulama ni bkn diberi oleh pengikut2nya atau orang awam! Imam malik RH jadi ulama pun bukan diberi oleh muridnya tetapi oleh 80 orang ulama dizamannya sama la jugak dengan imam syafie dan imam malik. Sumber ilmuanmalaysia.com jadi kepada macai pas jangan senang2 nak angkat orang tu taraf ulamak!!! Lagi satu ayat bodo macai pas ulamak dihina artis dijulang hoi bodoh la kalo pikiaq mcm tu apa ke bangan umno nk julang artis??? Cakap pakai otak la bangang...aku respek Tg Harun din sebab dia x maki2 orang tpi kalau Nik aziz haji hadi UIA ni tolong la...ramai lagi orang yang boleh dipanggil ulamak dari 3 orang ni...nak kata aku hina ulamak? Ada aku kisah? Ulamam apa kalo mulut kdng2 x jaga...apa2 pun aku masih ada ramai lgi ulamak yang betul2 ulamak aku boleh ikut. Bukan ulamak su'!!

    BalasPadam
  17. macai oh macai..ko jeles ke apa? btw i lap u ustaz..Alhamdulillah

    BalasPadam
  18. ala...yg eksiden tu ostat pujaan puak2 pakatan...sbb tu diorang2 nih punya le meroyan bagai...kata hina ulamak le...hina nabi le...coba kalu yg kne tu ulama dr blah umno...konfem puak2 karat hijau tu cepat2 je keluar fatwa..."tu bala dr tuhan tu...ulama diuniawi je tu.."kan..??kan..??

    BalasPadam
  19. Dok nye mampoh awal2 tu. dok nyusoh orang ramai je.
    Hok pesen duk carut babi anjing ke orang atas surau dan masjid, baik dok soh wei hidup lama la.
    Padan doh muka mu,USTAZ BODOW!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  20. ustad burit..aku kenal la dia ni..kaki jilat burit bro..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online