BREAKING NEWS

KANTOIIIII !!!! HARAKAH SIARKAN GAMBAR PALSU KRISIS MESIR.


Harakah hari ni telah menyiarkan sekeping gambar yang didakwanya ahli-ahli Parlimen Jerman berdiri memberi penghormatan kepada rakyat Mesir yang terkorban.

Dengan menggunakan tajuk "Gempar! Ahli Parlimen Jerman beri penghormatan roh syuhada".., Harakah juga menerbitkan artikel seolah-olah ahli Parlimen Jerman lebih baik dari Ahli Parlimen di Malaysia.

Malangnya, gambar yang disediakan oleh HarakahDaily tersebut terbukti gambar palsu yang telah disiarkan pada tahun 2009 melalui sebuah video klip yang bertajuk "Die heuchlerische Brut".

Harakah dilihat telah secara sengaja bertujuan membangkitkan kemarahan para pembacanya terhadap kerajaan Malaysia serta sengaja menghasut para pembacanya supaya membenci pihak pemerintah negara ini.


Dibawah ini adalah merupakan video klip yang mengandungi gambar palsu pada minit 1:30 yang disiarkan oleh Harakah tersebut. Jelas tertulis bahawa video ini dihasilkan pada tahun 2009 dan tak ada kaitan langsung dengan krisis yang berlaku di Mesir. ~ MPP News

15 ulasan :

  1. Sudah itu kerja dia orang kalangan Lalat Hijau ni menipu aja.Dalam HARAKAH ini hanya waktu-waktu untuk Solat saja yang betul,yang lain hempeh.Bagi kaum yang berserban berjela ni memang lah dia orang telan bulat bulat.

    BalasPadam
  2. busuk punya olang, cam halam mutut la. apa la halakah....

    BalasPadam
  3. Sesuai sgt la...HARAKAH LIDAH SYAITON PAS....pemboh0ng menipu pembangang....kump lalat hijau bole la haprakah tipu tapi bukan keseluruhan rakyat Malaysia....

    BalasPadam
  4. HARAKAH @ PAS NI MEMANG BERPERANGAI SYAITAN BETUL LA...MENIPU ORG X HABIS2 DGN NIAT JAHAT LAGI BUSUK..ISLAM HANYALH TOPENG MEREKA UTK MENGABURI MATA MASYARAKAT NEGARA INI...

    BalasPadam
  5. 6 commentar facebook yang kutuk kerajaan malaysia tu..tak pasal dapat dosa kering..kena pergi parlimen la mintak maaf kat kerajaan malaysia....tu la jangan percaya kepada fitna tak pasal dapat dosa kering..berjawab di masyhar..

    BalasPadam
  6. bg puak2 lebai kangkung tu...buat apa minta maaf kan...dah mmg fitnah serta caci maki kat kerajaan tu adalah amalan fardu bg penganut Parti Anutan Syiah...

    BalasPadam
  7. bodoh
    gila babi
    membabi buta


    berkat tsunami babi

    BalasPadam
  8. Kalau tak monipu dan putar bolit, bukanlah Haprakkah namo ea..

    BalasPadam
  9. Kpd pengkomen kat fb yg kutuk ahli parlimen malaysia tu nampak sgt betapa rendahnya mentaliti anda. Senang ditipu, mudah percaya fitnah. Senang cakap korang dah biasa kena kencing dgn harakah. Hancing !

    BalasPadam
  10. Masyaallah... Haramjadah Harakah menipu lagi?

    Tapi... tapi... tapi dema menipu siapa? Siapa yang percaya? Orang PAS? Lantaklah! Memang orang PAS ditakdirkan bodoh, senang ditipu, baik oleh makhluk yang dipanggil ularmak yang bernama N.Ajis dan Hadi, ataupun Khalipah Guan Eng yang makan babi, ataupun raja segala penipu yang bernama Anuwar.

    Tapi nak buat macam mana, dema rela, dengan sesungguh dan sesuci hati benarkan diri dema ditipu dan dipermainkan seperti baghal dungu sepanjang hidup. Dema dah pasang niat dan berhajat sekuat hati nak masuk syurga berbekalkan satu pangkah di kertas undi.

    BalasPadam
  11. Salam...sblm tue sye igin memohon maaf sekiranye terkasar bahasa...sye xsokong mana2 pihak..cume.sye nk ckp kpd org yg mgngomen pd ruangan di ats jgn la terlalu kasar bahasa...xbaik tau kutuk2 org dgn perkataan yg xelok...huhuhuhu...peace..

    BalasPadam
  12. Bagi pihak kawan2 yang lain, permohonan maaf sdra Tanpa Nama 8:32 diterima dan diluluskan tanpa bantahan.

    Bagi diri aku sendiri, buat baik dibalas baik, tak kira siapa, parti apa, bangsa apa, agama apa. Tapi nak mengajar orang bodoh bangang ni kadangkala boleh ditegur, kadangkala dijentik. Tapi selalunya elok pelempang, tidak pun terajang. Si bodoh bangan ni mungkin tak sedar, tapi kawan dia mungkin tersedar.

    Camtu jugak dengan polis, kalau dah terlalu berhemah, orang anggap lemah. Masa aku kecik dulu, naik basikal depan polis pun tak berani, bukan pasal naik dua, bukan pasal takde lampu. Tapi sekarang ni roadblock pun dema langgar. Camne nak jaga keamanan!

    BalasPadam
  13. yang bg komen tuh pulak lalat taik yg bodoh....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online