BREAKING NEWS

MAT SABU TUDUH ALI RUSTAM TAK SIUMAN..


PAS mengatakan integriti polis boleh dipersoalkan dalam menangani kes jenayah terutama membabitkan kes bunuh senjata api yang semakin kerap berlaku kebelakangan ini.

Menurut Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, ketelusan polis yang kononnya bebas dari penyelewengan dan rasuah diragui sehingga berlakunya kes tembak terhadap Pengerusi Mywatch R Sri Sanjeevan Ramakrishan akibat dari tindakan mangsa dalam cubaan mendedahkan nama polis yang dikaitkan dengan kegiatan kumpulan gangster dadah.

Kerana itu pentingnya untuk menubuhkan sebuah badan perisikan bebas bagi memantau kes jenayah dan badan ini tidak harus melibatkan mereka yang mempunyai kepentingan dengan polis,” kata Mohamad apabila dihubungi The Malaysian Insider.

Beliau memberikan kenyataan mengulas komen bekas Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam yang menuduh Pakatan Rakyat (PR) menjadi sebab peningkatan kes bunuh senjata api kerana parti tersebut memaksa kerajaan memansuhkan Akta Ordinan Darurat (EO) dan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Menyifatkan komen Ali Rustam sebagai tidak siuman beliau menegaskan kewibawaan polis boleh dipersoalkan kerana mereka mengambil masa terlalu lama menyelesaikan sesuatu kes dan belum berjaya menangkap suspek.

Dia (Ali Rustam) terlupa agaknya kes bunuh Altantuya siapa yang bunuh ? Polis.. jadi mengapa dia nak buat kenyataan sedemikian sedangkan dia tahu jenayah boleh dilakukan oleh sesiapa saja bukan sebab pemansuhan Ordinan Darurat itu tak masuk akal,” tegas Mohamad yang dikenali sebagai Mat Sabu.

5 ulasan :

  1. Wahai en. Zainuddin, apa kena mengena isu jenayah dengan mat sabu cakap x serupa bikin ? Siapakah yang bertanggung jawab dalam menangani masalah jenayah di negara ni? Sudah tentunya pihak yang memerintah Malaysia bukan ? kalau parti BNatang asyik nak menyalahkan pihak lain yang sama sekali tidak ada kuasa dalam menentukan arah tuju negara, janganlah tamak sangat nak memerintah negara ni. Berilah pada parti lain yang sanggup. Kalau kiranya seorang ketua ( bapa ) dalam keluarga tidak mampu untuk mendidik keluarganya ke arah kebaikan jangan nak salahkan orang lain, tetapi hendaklah salahkan diri sendiri......in the first place...kenapa tamak sangat nak kahwin ?

    BalasPadam
  2. Negara semakin hancur sejak PasPkr berkawan dengan kafir harbi Dapig.

    BalasPadam
  3. PEMBANGKANG MEMANG JAHAT & SUKA PERTAHAN KEJAHATAN UTK HURU-HARAKAN NEGARA... MEREKA EKSTRIMIS & SUBVERSIF.

    BalasPadam
  4. Salam, blog tuan nenarik dan bagus untuk dikongsi..mohon http://orangkampungcyber.blogspot.com dimasukkan dlm bloglist tuan. Terima Kasih & Salam Perjuangan

    BalasPadam
  5. Kepada mangkuk hayun diatas....kamu lupa ke sapa yang beria-ia minta eo dihapuskan? Lepas tu beria-ia lah pulak peguam-peguam paria kamu membela penjnayah-penjenayah tu? Sampai polis yang disalahkan pulak bila tangkap penjenayah tu? Kalau otak tu dah bahlol apa pun alasan orang abgi kau bukan nak dengar pun ye tak? Pihak kau apa pun sanggup bila belum dapat tapi bila dah dapat....lain cerita......ptui!!! Mana blackout korang? Bangla ?' Hah kencing lah banayak2 pastu sapu bini orang. Itu jelah kemampuan korang yang terbukti!!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online