BREAKING NEWS

LELAKI DALAM VIDEO HINA ISLAM DENGAN ANJING KINI DI BURU.


Berikutan penyebaran video Chetz yang didakwa menghina Islam menerusi laman youtube, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah diarah untuk membuat siasatan.

Menurut Datuk Jailani Johari, Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, SKMM telah diarah menyegerakan siasatan tersebut kerana video dianggap boleh mengganggu sensitiviti umat Islam.

"Saya menerima banyak pertanyaan mengenai hal ini walaupun SKMM belum menerima sebarang laporan mengenainya. Oleh itu, saya telah mengarahkan SKMM menggambil tindakan untuk menyiasat video itu."

Dalam rakaman video itu menunjukkan seorang lelaki yang dikenali sebagai Chetz membawa tiga ekor anjingnya bersiar-siar di kawasan perkarangan masjid dengan berlatarkan lagu Takbir Raya.

Chetz yang dilihat memakai Baju Melayu hitam kemudiannya membasuh kaki anjingnya, mengambil wuduk dengan membasuh kakinya pula dan mengelap anjingnya sebelum menyediakan kuih raya untuk tiga ekor anjing itu.

Video itu juga menyiarkan kata-kata "Raikanlah Aidilfitri bersama-sama, tanpa mengira spesies, warna dan asal-usul (dengan menunjukkan gambar tiga anjing itu)."

Ia turut memuatkan ucapan "Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin dari Chetz sekeluarga" dengan gambar lelaki duduk bersama tiga ekor anjing di atas sofa."


35 ulasan :

  1. Tak habis-habis bangsa Pendatang ni menyentuh kesucian Islam. Memang cari maut agaknya bangsa Pendatang ni....Sedar-sedarlah Melayu Islam dan orang Islam di Malaysia ni tentang penghinaan demi penghinaan yang bangsa Kapir Lakhnat ni buat. Masih nak bertelagah lagi ke???? Inilah padahnya jika ISA dihapuskan. Sekarang tanggunglah akibatnya!!!!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awak melayu ka...sm ngan budak yg buat video ni...so awak pun pendatang la hahahaha

      Padam
    2. Tau dah, kalu yg xsuka ISA tu mesti umnuuuu

      Padam
  2. dasar menumpang ditanah melayu x sedar diri...wahai org pas yg menyokong dap...kamulah perosak melayu dan mengalakkan mereka menghina melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa kena megena pas dng dap bro, ini soal maruah islam..

      Padam
    2. Nama dia maznah la, sepatutnya statement cmni, inilah padah kalu xlaksanakan hukum hudud

      Padam
  3. Sial punya bangsa bila bagi angpau envelope putih macam cellaka punya bunyi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangsa aper yg celaka....melayu kan....lain kali tgok dulu baru ckp bro boooo

      Padam
  4. Mencabar kesabaran umat Islam.bila umat islam buat nanti baru nak ambil tindakan dan dengan segera diambil tindakan pd umat islam tersebut.contoh kepala lembu di Shah Alam.

    BalasPadam
  5. Saya kenal sgt beliau, sebenarnya org melayu islam, tapi bukan lelaki tetapi dari spesies tomboy. Pernah kerja sama tempat dgn saya di kulim. Tapi tak sangka begini jadinya, haramjadah

    BalasPadam
  6. Kenapa hina dan salahkan orang kafir yang buat video sedangkan kebenaran orang Melayu Islam yang buatnya. Namanya Chetz Yusuf. Kenapa orang Melayu Islam tak berhenti2 hina orang kafir? Kan nenek moyang Melayu dahulu pun kafir dan bukan Islam. Kan ada orang Melayu yang keluar Islam, agama lain.

    BalasPadam
  7. Dia nih melayu.. dan agamanya Islam

    BalasPadam
  8. Tiba2 cina lak...yg kat dalam video Melayu..pi cari dia dulu..sket2 bangsa pendatang, sedar lah...rata2 yg konon2 Melayu ni pong pendatang gak...Batak, Boyan, Jawa, Pukistan, Bangla, Nigeria, Kerbau, Keldai, dll...semua bertopengkan "Melayu"...Identiti sendiri x terjaga, dasar nak salahkan owang memanjang...

    BalasPadam
  9. Bdasarkan komen2 di atas ...rupanya melayu ni bangsa pendatang rupanya....sbb yg buat video ni org MELAYU MUSLIM.....so lain kali jgn myalahkan kaum or agama lain ....ade melayu cina india yg baik ade juga yg jahat...yg jahat tu tak melambangkan sesebuah kaum.....jangan meludah kelangit akhirnya kena muka sendiri bro

    BalasPadam
  10. Inilah bahana yg melanda negara hasil thahaluf syiasi pas aljuburi dapigs yg mana ISLAM DAN UMATNYA DICACI DIHINA SERTA DIPERKOTAK KATIK PADA TAHAP YG BGTU RENDAH SKALI.. NAUZUBILLAH..

    BalasPadam
  11. sebelum menghakimi orang lain sila baca ini http://www.academia.edu/1349894/Pendapat_Mazhab_Tentang_Kenajisan_Anjing_2012

    BalasPadam
  12. tunggu dan lihat apakah tindakan yg akan di ambil oleh pihak yg berwajib!!!!!!!

    BalasPadam
  13. Patut tgkp je org ni..pastu buang kerakyatan..buat malu je..

    BalasPadam
  14. Video ni dah lama.nampak sangat orang nak buat konteoversi.kebodohan banyak pihak terserlah di situ.sibuk nak cari orang yg dikatakan hina Islam.anak beranak saudara mara,orang sekeliling kau yg buat maksiat tu kau buat tak nampak pulak.Hero Islam my ass,poyo lebih.


    BalasPadam
  15. jgn jd bodoh..jgn nak salahkan PAS dlm hal ni..skrg ni yg pegang tampuk pemerintahan ialah BN,jd hanya BN layak ambik tindakan kerana telah diberi kuasa oleh rakyat utk perintah..Klu PAS ambik tindakan nnt disalahkan pula sbb memandai2..jd dlm hal ni BN perlu tegas ambik tindakan sbb undang2 tertakluk kepada peguam2 yang dilantik oleh kerajaan..

    BalasPadam
  16. Tangkap lepas tangkap lepas tangkap lepas kasihan bapa,Abang2& adik adik polis.

    BalasPadam
  17. Kejahilan membawa padah

    BalasPadam
  18. Ini semua propaganda untuk memecahbelahkan rakyat malaysia yang terdiri daripada pelbagai bangsa & agama.Bila video ini tersiar, semua rakyat yg berrbilang bangsa, agama & fahaman akan naik marah & saling bertelingkah di antara satu sama lain.itu sebenarnya objektif manusia yg tidak bertanggungjawab ini mahukan..

    BalasPadam
  19. Bangsa spesis ni letak bom ja kat dia.haramjadah punya manusia lau ang agama islam ang tak reti beza ka halal raham....sial punya ank aram!!!!!!

    BalasPadam
  20. Kesian!, begitulah sunyinya dia dan mungkin kosong pengertian Syawal dalam Islam baginya , sehinggakan tiada siapa lagi dia hendak raikan bersama melainkan dengan anjing-anjingnya! yang mungkin setaraf dengannya!

    BalasPadam
  21. Tentulah dia terlalu sunyi kerana tiada insan yang merai Syawal dengannya gara-gara dia sendiri tidak faham maksud Syawal atau dia mengalami kekosongan jiwa kerana prejudis terhadap Islam. Oleh itu yang setaraf baginya adalah anjing-anjing! Pathetic !

    BalasPadam
  22. @Tanpa Nama

    melayu bro.
    dtg dr mana sebut pendatang

    BalasPadam
  23. @Tanpa Nama

    melayu bro.
    puteri amno atau muslimat pas pye kaki.

    BalasPadam
  24. @Tanpa Nama
    bagus la, sial ke melayu

    BalasPadam
  25. Bertaubatlah ke hadarat Allah.....orang yang persenda Agama di takuti terkeluar Agama.....

    BalasPadam
  26. inila jadinya bila dah akhir2 zaman..

    BalasPadam
  27. Kekosongan jiwa...mungkin kerana tidak ada bimbingan atau sudah tidak mempercayai kepada kaum sendiri kerana kaum sendiri hanya tahu sumpah seranah sahaja..buatlah penilaian kenapa keadaan ini terjadi..perbaikilah sebelum terlambat.

    BalasPadam
  28. Di Indonesia sekarang menyebar video penghinaan terhadap Islam. Video ini membuat umat Islam di Indonesia geram. http://s1380.vuclip.com/40/7c/407c4c573b43c6223dc51cea600c4cae/ba123207/menghinaIslam_407c_w_2.3gp?c=293612842&u=4236982019&s=BRaOq6&frm=w&z=1201

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online