BREAKING NEWS

BERANI TAK NAJIB BAGI BR1M HANYA UNTUK BANGSA MELAYU/BUMIPUTERA SAHAJA!!


Korang dapat tak duit BR1M yang Najib bagi kepada sebilangan besar rakyat Malaysia? Kalau dapat.., korang rasa kerajaan bagus tak bila bagi duit macam tu?

Kalau ikut cakap Tun Mahathir, BR1M ni langsung tak membantu kerajaan didalam meraih sokongan rakyat. Tun M kata, Najib tak sepatutnya umpan rakyat dengan bantuan macam tu sebab Najib lebih perlu utamakan pembangunan ekonomi rakyat berbanding dengan one time punya pemberian.

Dan ada kengkawan bagitau kat gua, pemberian BR1M dibuat kerana Najib nak sokongan dari kaum cina. Tapi malangnya, 97 peratus cina tolak Najib selepas PRU13. Apa maknanya tu beb? Tak keterlaluan kalau gua kata BR1M adalah satu projek yang gagal dari Najib dan para penasihatnya!

Dan sekarang ni gua terfikir.., adakah lepas ni Najib akan teruskan pemberian BR1M kepada rakyat Malaysia khususnya pada kaum cinabeng yang terang-terang tolak Najib sebagai Perdana Menteri?

Gua cadangkan.., kalau nak bagi pun cuma bagi je pada bangsa melayu/bumiputera khususnya para penyokong kerajaan yang mengundi Najib pada Pru lepas.. Pedulilah kalau cinabeng semua nak kata kerajaan rasis atau apa kann.. Dah terbukti dorang tak menyokong kerajaan.., nak bagi lagi ke kat dorang beb?

Kalau korang ingat lagi, hari tu ada cina-cina celaka tu dengan bangganya sanggup pakai baju BERSIH dan baju DAP untuk datang kutip duit tersebut. Dan ada cinabeng dengan beraninya sanggup kutuk kerajaan sebaik saja cek masuk poket.

So.., gua berpendapat kalau Najib teruskan jugak pemberian BR1M ni pada puak-puak sepet tu semua, memang terbukti Najib dan para punaisihatnya still tak sedar bala yang dok tunggu Umno/BN masa Pru14 nanti.

Najib patutnya utamakan nasib serta ekonomi graduan dan anak-anak muda melayu yang tak ada kerja. Najib patut utamakan nasib bangsa melayu diperingkat bawahan dan pertengahan supaya lebih berdaya saing untuk menghadapi tekanan ekonomi dari monopoli cina kiasu.

Najib patut utamakan masalah perumahan yang dihadapi oleh anak-anak melayu dan juga nasib pendidikan generasi muda melayu didalam negara. Dan Najib serta para bangsawannya patut lebih buka mata untuk naikkan taraf hidup bangsa melayu yang mengundi untuk dorang walaupun bangsa-bangsa melayu ni duduk jauh nun dipedalaman termasuklah Sabah Sarawak.

Kerajaan Najib dah tak patut layan karenah puak-puak cinabeng yang bersikap talam dua muka dan gergaji dua mata.. Dah sampai masanya karenah puak-puak pembangkang tu semua ditangani dengan lebih tegas dan keras demi memastikan kuasa politik melayu dapat diwarisi hingga ke anak cucu..

Dulu sebelum Pru13.., gua rasa bertanggungjawab untuk bantu Najib dan kerajaan untuk mengekalkan kuasa pemerintahan melayu dalam negara.. Dan sekarang ni gua rasa wajib bagi diri gua untuk bagi kesedaran pada puak-puak bangsawan Umno tu supaya sedar siapa yang pilih dorang untuk berada diatas tu..

Masalah Najib nak dengar atau tak.., itu gua tak peduli beb.. Najib wajib utamakan bangsa melayu kalau nak terus berkuasa selepas Pru14 nanti.. Puak-puak cinabeng tu semua hanya akan akur kalau melayu kuat..

Kalau Najib dan barisan kabinetnya pilih untuk jadi lembik macam sekarang.., bersedialah untuk kuburkan Umno pada penggal akan datang!

Bila sampai time tu nanti.., jangan kata gua tak ingatkan semua ni ye. HIDUP NAJIB!! HIDUP UMNO!!!

6 ulasan :

  1. kuasa ada kat tangan tetapi tak tahu guna....pru 14 kita mulakan dengan 0 undi dari kaum cina..harap najib sedar kesilapan beliau...

    BalasPadam
  2. Tan Ah Jib mana nak kisah kat golongan melayu...

    Serj Tankian...

    BalasPadam
  3. Ini lah Melayu yang malu mengakui dia Melayu.Punahsihat dll semua cinabeng.Dengan rela hati menukar nama dari nama Melayu ke nama cina.Ada tukar nama dalam ic maa.boleh pergi tongsa lebih kerap.Harapkan pagi pagar makan padi.no more vote 4 U.Barua cinabeng.

    BalasPadam
  4. di sitiawan ada apek ambil BR1M drive Honda Accord Baru beb.

    BalasPadam
  5. Entahlah..pagar dah makan padi..

    BalasPadam
  6. Salam Perjuangan,
    Mohon jasa baik tuan blog ini dapat pautkan blog kecil kami di blog anda.

    http://st4jasin.blogspot.com/

    Terima kasih.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online