BREAKING NEWS

GUAN ENG DAPig MENGAMUK FILEM THE NEW VILLAGE DIHARAMKAN.


Dalam satu kenyatan media, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mendesak Pergerakan Pemuda Umno dan akhbar milik parti itu, Utusan Malaysia perlu menjelaskan keikhlasan mereka menentang komunisisme.

Lim merujuk kenyataan anggota exco Pemuda Umno Lokman Noor Adam yang mempersoalkan bagaimana filem 'The New Village' yang didakwanya mengagungkan fahaman komunisme begitu mudah diluluskan berbanding sewaktu filem ‘Tanda Putera’ yang berlatar belakangkan rusuhan kaum 13 Mei 1969.

Menurut beliau, "The New Village" secara halus mengangkat Parti Komunis Malaya sebagai hero dan meletakkan Rejimen Askar Melayu dan polis yang ketika itu berkhidmat dengan British sebagai musuh dan 'orang jahat' yang perlu dihapuskan.

Lim juga membidas Umno dan Utusan Malaysia yang tidak menentang tindakan kerajaan yang mengadakan hubungan diplomatik dengan negara-negara komunis seperti China, Cuba dan Vietnam.

Katanya, kedua-dua entiti berkenaan juga tidak pernah membidas bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Rahim Noor kerana menandatangani perjanjian perdamaian bagi pihak Malaysia dengan Parti Komunis Malaysa pada 2 Disember 1989.

“Jika mereka begitu bimbang dengan pihak komunis yang bersembunyi di bawah katil kita, maka mereka tidak perlu pergi jauh. Hanya tumpukan perhatian kepada Khairy dan Pemuda BN kerana membentuk hubungan langsung dengan CYL," kata Lim.

‘The New Village’, yang mengisahkan penempatan semula komuniti Cina sewaktu pencerobohan komunis dan memaparkan kisah cinta di antara seorang wanita Cina dan seorang pendukung fahaman komunis dan perbezaan di antara dua dunia mereka.

3 ulasan :

  1. How stupid is this Gun Eng. His reasons is childish. You don't want communist influence, should not have diplomatic relationship with communist country? How can a man with retarded brain like this become a leader of a state? I read many time of his childish statement. Just good for per-school kids' standard.
    Another word, this retarded guys saying if you have relationship with communist countries you should accept communist ideology. Guan Eng's brain could be as small as a pig's.

    BalasPadam
  2. Kenapa tak buat filem Tranformbasi Najib ke Ah jib gor

    BalasPadam
  3. Apa punya malaun banggang dapigs ni.. Perlu diingatkn bhwa komunis malaya mpunyai agenda yg cukup terang sekali dalam prjuangan mreka untuk menjajah tanah melayu, islam dn bngsa melayu dgn disulami prasaan yg amat benci didlm hati mreka. Ini brbeza dgn hubungan kerajaan dgn negara komunis yg hanya skadar brdasarkn utk dpt keuntungan ekonomi sahaja. Pembelaan ketua dapigs dinasti anjing trhdp parti komunis malaya jelas mbuktikn bhwa dapigs smemangnya adalah berasal dr parti komunis yg telah mninggalkn hutan rimba dan brjuangan dlm dunia politik utk mnawan tanah mlyu setelah mereka melihat pngikut mereka lee kuan yew brjaya mnawan tanah mlyu singapura mlalui klicikan dlm politik setelah mnyedari akan klemahan mlyu dlm arena politik brbanding hutan dimana mlyu cukup hebat skli semangat perjuangnya. Lihatlah cara pndekatan politik dapigs yg kejam rasisnya trhdp org mlyu dn islam myamai skli cara komunis malaya..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online