BREAKING NEWS

HOT!!!! PUNCA SEBENAR PRESIDEN SUSILO MAHU JUMPA ANWAR TERDEDAH..


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang baru pulang dari Jakarta, Indonesia memberitahu para hadirin sebuah perhimpunan yang berlangsung pada malam Ahad bahawa beliau telah ditanya oleh ramai pihak di Indonesia samada kaum Cina akan mengambil alih Malaysia jikalau Pakatan Rakyat berkuasa seperti yang diwar-warkan oleh UMNO.

"Orang Indonesia tanya saya samada betul atau tidak jikalau Pakatan Rakyat berkuasa, maka habislah Malaysia - semua akan disapu bersih oleh Cina," kata Anwar.

"Saya jawab saya akui bahawa pemimpin Cina kita pada masa ini lebih pintar, lebih berani, lebih layak. Jadi kita mesti angkat pemimpin Melayu yang lebih pintar dan lebih layak. Jikalau kita ada pemimpin Cina yang pintar tetapi pemimpin Melayu yang zalim dan korup, mampuslah kita.

"Dan kalau kita memilih pemimpin Melayu yang korup, kalau dia menang, harga barang naik. Syed Mokhtar sapu setengah bilion, Ananda sapu bermilion-milion."

Selepas PRU13, kaum cina di Malaysia terbukti menolak kepimpinan Najib dan kerajaan dengan 97 peratus undi seluruh negara dari kaum tersebut diberikan kepada Pakatan. Najib didalam reaksi awalnya selepas PRU13 pula secara tegas menyalahkan "tsunami Cina" sebagai punca prestasi BN yang kurang memuaskan.

Komen Najib ini mendorong akhbar milik UMNO, Utusan Malaysia, untuk menerbitkan sebuah artikel bertajuk "Apa lagi Cina mahu?" yang membayangkan bahawa masyarakat Cina di Malaysia tidak taat dan tidak bersyukur walaupun diberikan peluang untuk berjaya. Anehnya, kenyataan ini menyebabkan kaum cina tak berpuas hati kononnya mereka masih lagi menyokong kerajaan.

Perhubungan antara kaum di Indonesia juga diselubungi kontroversi di mana puak-puak pelampau telah mengambil kesempatan daripada masalah sosial yang dialami di negara itu semasa Krisis Ekonomi Asia pada 1998 untuk bertindak ganas terhadap masyarakat keturunan Cina tempatan.

Oleh sebab itu pimpinan Indonesia, khususnya Presiden Susilo Bambang Yudhoyono, cukup prihatin dan mengambil perhatian terhadap perkembangan politik dan perhubungan antara kaum di Malaysia serta corak kepimpinan Pakatan yang dikuasai oleh kaum cina khususnya DAP dan PKR. ~MPP News

11 ulasan :

  1. ..hehe.. aljuburi pergi indon cerita pasal korapsi?.. mmg aljuburi pintar.. hehe.. pintar berjuboq aje la..

    BalasPadam
  2. ari tu dia kelentong Yusuf Kalla ari ni nak kelentong SBY pulak.

    BalasPadam
  3. Dajjal sudah kena sedut dgn Ahmoi, bestnya!

    BalasPadam
  4. nuar bapak korupsi...heeee...menuh org lain pula.

    BalasPadam
  5. nuor terang terang kata cina pintar Melayu kurang la..tapi Melayu mana...Melayu yg sokong dia la yg percaya kata dia yg Melayu bodoh jadi kena pilih limkicksial limgaungggg enggg
    hahahah kecian lu Melayu pakatan..boss hang kata hang bodoh la tu penyokongnya angguk angguk saje...hahahaha

    Nak digadai tanah Melayu..la tu penang dah tergadai padahal si nuor ada kat situ..jadi ketua tapi angguk angguk saje..senang citer sebut aje BARUA TALIBARUT

    Nama taikun Melayu yg disebut..taikun cina lebih byk lebih kaya dr taikun Melayu..org Melayu nak dihancur. TUIIIIIIII MAMPOSSS la keluarga lu nuor..hang bodoh ka tak nampak mata hang dah buta di syaitan..org Melayu BOIKOT BRG KEDAI CINA..telinga hang nuor dah pekak ka tak dgr org Melayu bersatu di belakang taikun Melayu yg hang sebut tu.

    oooo mcm mana tak pekak..asyik menjerit aje.

    BalasPadam
  6. ikut pemantauan gua kat media2 indon,dari komen2 org indon,rata2 mereka meluat dengan aljuburi....siap ada yg cakap "ngemis simpati dari indon"...
    jubor...jubor....ingatlah kubor dah memanggil2 tu...

    pembangkang negara lain kalau kalah pilihan akan 'akur' dan menerima dengan terbuka..sebab semangat kebangsaan dorg bagus...jaga negara pertiwi tapi si jubo ni malah nak jahanamkan negara dia sendiri.....dah terlebih kunyit.
    Dalam alam barzakh nanti seluruh tubuh sampai ke tekaknya dipenuhi taik tempat dia nyuntut sepanjang masa.

    BalasPadam
  7. Melayu pintar macam dialah. Pintar putar belit. Habuk pun tak dak.

    BalasPadam
  8. Orang macam ni satu duit tak guna.

    BalasPadam
  9. Pencacai2 ni kata anwar aljuburi....bila masa pulak anuar sondol jubur emak dan kakak dia nih...ini mesti jubor emak dia penah kene tibai oleh negro ni....tu pasal dia suka sebut jubori...

    BalasPadam
  10. mengata dulang paku serpih,mengata orang dia yg lebih...

    BalasPadam
  11. Aku tak risau...dia meroyan tu pasal tak dapat jadi PM.

    walaupun lebih 90% undi orang Cina pada pembangkang, berubah tidak kerajaan persekutuan? menunjukkan orang Melayu dan India kembali menyokong BN. Jumlah kerusi dimenangi UMNO sendiri hampir sama dengan jumlah kerusi dimenangi Pakatan (PAS+PKR+DAP). Jelas, sokongan orang Melayu kembali kepada UMNO. Ini berikutan hambatan isu demi isu yang menguriskan hati orang Melayu dan Islam tahun-tahun kebelakangan ini spt isu kalimah Allah, menyamaratakan agama dsb. Bila Pakatan sentuh isu fundamental yang menyebabkan orang Melayu dan Islam sensitif, silap besarlah...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online