BREAKING NEWS

AIR DARI KEDAH BUKAN BAPAK AH BENG YANG PUNYA!!!


Kerajaan negeri Kedah tetap akan mengadakan rundingan dengan Pulau Pinang berhubung cadangan untuk mengenakan caj bagi air mentah, kata Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir.

Mukhriz berkata kerajaan negeri sebelum ini telah cuba membincangkan isu ini, tetapi beliau percaya ia hanya di peringkat exco dan bukan di antara Ketua Menteri dan Menteri Besar.

Beliau menambah adalah adil bagi kedua-dua kerajaan negeri untuk mencapai persetujuan mengenai perkara itu.

"Kita akan berunding dengan mereka dan lihat jika kita boleh mencari penyelesaian kepada masalah ini," katanya.

Ahad lalu Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menyatakan cadangan negeri Kedah untuk mengenakan caj kepada Pulau Pinang untuk air mentah adalah "tidak masuk akal" dan sama dengan "meminta wang tanpa sebab" kerana Pulau Pinang mengambil air dari bahagiannya di Sungai Muda dan Kedah tidak mengeluarkan sebarang kos.

Sebagai tindak balas, Mukhriz berkata bekalan air telah disediakan di sebelah Pulau Pinang, tetapi kawasan tadahan air atau sumbernya berpangkalan di Kedah.

"Saya masih ingat ada kemarau sekali, dan Pulau Pinang telah menulis kepada Kedah meminta kita untuk melepaskan air dari empangan kami ke Sungai Muda untuk meningkatkan bekalan air yang semakin berkurangan.

"Surat itu sendiri merupakan pengakuan bahawa bekalan air itu sememangnya berpangkalan di Kedah," katanya.

Sebelum ini kerajaan DAP P.Pinang begitu angkuh kononnya mereka berjaya memerintah negeri tanpa sebarang bantuan kerajaan. Kini terbukti bahawa air yang digunakan oleh rakyat P.Pinang sebenarnya adalah ehsan dari negeri Kedah yang kini di perintah oleh kerajaan Barisan Nasional. ~ MPP News


15 ulasan :

  1. dia ingat...dia pandai sangatttttt

    BalasPadam
  2. Assalammualaikum wmt,
    Teman harap Mukhriz dgn semangat waja meneruskan tuntutan itu dan tidak akan undur ketika berdepan dgn puak Cina kurang hajar seperti Lim anak beranak tu.
    Jangan beri muka dan jangan tersilap langkah dgn putar belit kaum Cina pendatang tu. Puak ni, kalau tak menipu tak sah. Cukuplah orang Melayu sekian lama ditipu dan dipermainkan oleh kaum Cina pendatang seperti guan eng dan bapanya lakukan.
    Kalau dia kata Penang guna air sungai dipihak dia, tunggu apa lagi? Tutup sahaja empangan Pedu tu dan biarkan sungai tu kering. Tengok apa si guan eng tu nak buat.
    Teruskan apa yg dikata dan jangan undur.

    BalasPadam
  3. memang ler kena caj,sbb perlu siapkan prasarana dan perundangan alam sekitar utk menjamin bekalan air mentah terjamin di masa hadapan.Semuanya pakai duit utk buat modal infraskutur.Kalau kerajaan negerii beri keutamaan pada keperluan anak negeri , pembangunan masa hadapan dan industri di negeri kedah ,lagi bagus..Like

    BalasPadam
  4. suruh penang buat loji penapisan air laut,utk menghasilkan air bersih tawar terawat.Sistem membran ker.Jangan sibuk2 buat terowong 6 billion ringgit ke indonesia kot.Jadikan terowong pengundi hantu.

    BalasPadam
  5. tekan peneng kaw2,mainkan isu keutamaan keperluan negeri utk masa depan ,sampai mereka nak berunding dan Kerajaan BN dgn kesepakatan "Air adalah keperluan utama manusia,utk jangkamasa panjang tanpa kompromi".Bolehlan on loji langat 2 di selangor.

    BalasPadam
  6. tekan peneng kaw2,mainkan isu keutamaan keperluan negeri utk masa depan ,sampai mereka nak berunding dan Kerajaan BN dgn kesepakatan "Air adalah keperluan utama manusia,utk jangkamasa panjang tanpa kompromi".Bolehlan on loji langat 2 di selangor.

    BalasPadam
  7. tekan peneng kaw2,mainkan isu keutamaan keperluan negeri utk masa depan ,sampai mereka nak berunding dan Kerajaan BN dgn kesepakatan "Air adalah keperluan utama manusia,utk jangkamasa panjang tanpa kompromi".Bolehlan on loji langat 2 di selangor.

    BalasPadam
  8. negeri kedah,negeri kami, miskin sejak di kapur kerajaan PR 3 billion.Negeri kami banyak hasil air mentah utk pertanian,pembngunan dan industri di masa hadapan ,Kami nak buat laut di darat.Buat replika kapal laut pengangkut utk kapal terbang komersial sbgai lapangan terbang baru kami.Siap dgn pusat komersial dan simpanan emas.Kami nak jadi negeri kedah sebagai polupur negeri pelancongan di utara.Fokus utama kami adalah sumber air utk merancakkan pertumbuhan ekonomi negeri.Kami perlukan pelabur dari kerajaan pusat....mau terkencing LGE,kedah banyak ayok,peneng tarak ayok..

    BalasPadam
  9. KM paling cokia..hahahaha... cine biase la.. Inferior tapi berlagak Superior...ahahaha...

    BalasPadam
  10. Suroh LGE sambung pipe air dari Singapura

    BalasPadam
  11. Jangan jadi macam Singapura bayar 3 sen untuk seribu gelen air. Itu pun orang British yang tanda tangan untuk Malaysia dan Singapura. Patutkah perjanjian itu dimansuhkan apabila kita merdeka?

    BalasPadam
  12. Saya syorkan kedah menjadi negeri AGRO berteknologi tinggi. Kedah mempunyai tanah yang subur dan sumber air yg banyak. Yang penting kedah mempunyai MB yang bijak dan bewawasan sekarang.

    BalasPadam
  13. Terus MB kami sokong jangan kasi chance sekarang semua kena Beli.masuk tandas pun kena Duit.Cina beng baru ada akai.

    BalasPadam
  14. tunngu aja bulan depan kemarau datang melutut lah ....Boikot air mineral MESRA PETRONAS! SPRITZER,Cactus, Desa dll yg sumber dari Taiping Jln.Air Kuning disedut dekat Kubur CINA?patutlah tinggi kandungan Pottasium dan Calicum nya?sokong air RISCOOL dari anak syarikat RISDA dari Gurun Gunung Jerai dan AllaForte MOFAs dll keluaran Bumiputra.

    BalasPadam
  15. AH Beng Cinasian
    Ah Beng super kiasu
    Ah Beng Keturunan tetamu asing.
    Ah Beng quarellsome politician.
    Ah Beng sengaja cari pasal
    Ah beng Memang mencari issue.

    Makanan kesukaan: kacang merah dengan cuka.
    Omar Aziz wannabe No 1.
    Ahli parti parti keturunan Cadre sistem PAP.
    Mentee MM Lee.
    Mintak belas kasihan Singopore PM to be lenient for 21 orang pendemo baju hitam di speakers koner sinapore.
    (secara resmi LHL tak layan)
    Tak sedar diri punya cinabeng kiasu.
    Idola utama ketua pengarang Akhbar the STAR MCA .
    Pengamal kilang rasis , kilang2 rasis itu BAPAK SEKOLAH CINA yang taja.
    Bahasa Malaysia fail!
    Naik klass ekonomi pesawat MAS pada 2008 sekali aje , nak dapat publisity murahan.2013 pakai Mercedes,kalau islam di gelar munafik,tapi dia kafiir,memang tak bolih dekat dengan dia langsung.(OSTAD Asri cakap)
    Pencetus dasar CATokong.
    Nak buat 6 billion punya untung sibuk kutip tol.
    EXCELL Ambassador.
    Pindah utang PBA ke kerajaan pusat, terus heboh dia jimat duit rakyat.
    2013 beli mercedes .......
    cina beng tetap cinabeng.
    arjuna waspada
    changkat lobak

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online