BREAKING NEWS

ZAHID HAMIDI DAH GILA.. - AMK SELANGOR


Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Selangor menyelar tindakan rakus Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang sejak memegang jawatan, berterusan menggunakan kuasa sewenangnya bagi menutup mulut rakyat dan menghentikan penentangan terhadap penipuan pilihanraya yang lalu.

Pembebasan Adam Adli melalui ikat jamin, tidak mencerminkan apa-apa apabila Yb Tian Chua, Sdr Haris Ibrahim dan Dato’ Thamrin Ghafar ditahan beberapa jam yang lalu.

Tindakan Zahid ini dilihat sebagai penuh kegilaan, mengancam dan menyekat kebebasan majoriti rakyat yang mula bangkit untuk mempersoalkan kerajaan Barisan Nasional serta SPR diatas beberapa penipuan jelas bagi rejim pemerintah mengekalkan kuasa dalam pilihanraya paling kotor dalam sejarah.

AMK Selangor bertegas sebarang bentuk penentangan, dan kebangkitan yang berlaku sejak 5 Mei 2013, bukanlah berpaksi kepada kekecewaan dan tidak menerima kekalahan tetapi adalah satu manifestasi persoalan tentang beberapa bentuk salahlaku serta penipuan pilihan raya.

Rakyat sebagai penentu masa depan negara, berhak mengetahui keadaan sebenar beserta punca serta menggesa tindakan pantas kerajaan untuk menjelaskan perkara ini.

Sebaliknya, Barisan Nasional tergesa-gesa menubuhkan kerajaan sebelum sebarang penjelasan diberikan dan inilah tindakan yang mendatangkan keraguan dan kekecewaan besar kepada rakyat terbanyak.

Justeru, AMK Selangor menyeru rakyat tidak tunduk dan takut untuk mempersoalkan apa juga keraguan berkaitan dengan proses tatakelola negara, dan sebarang usaha keras oleh Zahid Hamidi dan Kementerian Dalam Negeri serta PDRM hanyalah satu usaha terdesak dan terakhir untuk mengekang kebangkitan rakyat.


p/s: Terbaik Menteri KDN.. Biar puak-puak pemakan bangkai tu tahu yang negara ni ada undang-undang...

25 ulasan :

  1. MENTERI KDN TERBAEK... SELAMATKAN MARUAH BANGSA DAN NEGARA DARI PUAK2 YANG MENGHINA SISTEM KEAMANAN DAN KERAJAAN YANG DIPIMPIN OLEH PILIHAN MAJORITI RAKYAT MALAYSIA.

    BalasPadam
  2. dari orang buat demo dan susahkan orang tak gila namanya

    BalasPadam
  3. betul amk selangor kena sedar bahawa pdrm jalankan tugas ikutes laws kalau tidak kechol negara . kamu kena faham ajenda tersirat patrotic leaders dap. hati hati bro

    BalasPadam
  4. lagi dibiarkan lagi naik lemak, bila KDN dan Polis bertindak dah dikatakan salah guna kuasa pulak

    BalasPadam
  5. kesian petualang2 negara ini masih mngunakan perkataan "RAKYAT" seolah2 rakyat mmg mnyokong keBANGSATAN mereka nak mnjahanamkan negara haha! dulu BN takut nak amik tindakn sebab terpengaruh dgn fitnah petualang bahawa rakyat di belakang mereka. akan tetapi selepas PRU13 hakikat yg x dapat dinafikan lagi oleh sesiapa pun ialah MAJORITI RAKYAT terutamanya silent majority teguh bersama kerajaan BN. KDN wajib dan harus melaksanakan amanah dan kepercayaan yg diberi. jgn sia2kan harapan RAKYAT

    BalasPadam
  6. teruskan zahid jangan buat separuh jalan

    BalasPadam
  7. Bertindaklah keatas mereka yang sedang menggila nak tukar kerajaan dengan cara gila-gila.
    Rakyat dah muak dengan amaran yang tak kesudahan.

    BalasPadam
  8. Taruh cukup2,keluar akta yg membabitkan salah laku kesalahan.Tak cukup tambah akta2 baru seperti manipulasi fakta,data dlm sektor ekonomi di bawah bank negara,kementerian kewangan,spr.Pejabat Perdana menteri,KDN dll kementerian atas maksud segaja utk manipulasi berita atas kepentingan politik ,meracuni pemikiran rakyat sehingga berlakunya protes di jalanraya.

    BalasPadam
  9. Apa ke bendanya yg dikatakan satu manifestasi persoalan tentang beberapa bentuk salahlaku serta penipuan pilihan raya oleh SPR dan BN.
    Cuba bagitau apa kebendanya? Blackout-dimana?, Pengundi hantu- mananya? Harap PDRM dan KDN jangan dilayan mereka ni, tangkap jer, menyusahkan orang jer.

    BalasPadam
  10. Bravo DS Zahid, we are all for your determined action. Beruk AMK tu memang benak tak faham undang-undang.
    We love peace, we love harmony and we love MALAYSIA.

    BalasPadam
  11. AMK tu yang gila. Yng ko dok buat demo haram hari-hari tu tak gila. Menyusah kan rakyat marhean, pemandu teksi, peniaga. Syabas KDN & PDRM. Tala cukup2 semua petualang Negara tanpa mengira bulu.

    BalasPadam
  12. kami sokong polis 100%. terima kasih kerana menjaga keamanan kami rakyat malaysia.Amk sudah2la menyalak dan menjadi anjing Dapig.. kami benci komunis,LGBT..kami cintakan keamanan!

    BalasPadam
  13. Hoi AMK puaka, tak apayah lah kau kata BN dan SPR menipu, ketua UMUM kutuk kau lagi besar punya penipu. Jangan kau ingat kaum kau saja RAKYAT, kami pun RAKYAT juga. Jangan mudah sangat menggunakan istilah majoriti RAKYATmenyokong agenda BAPAK GAY kau tu. Kami bukan bodoh seperti pencacai PKR, DAP dan PAS mudah percaya segala putar belit kamu. Segala tuduhan engkau pada BN dan SPR hanyalah untuk menutup kegagalan PR aka penipu besar yang bercita-cita nak jadi PM...bak kata DsZ...negara ni pun bukan BAPAK ANWAR yang punya...kamu semua jadi BANGSAT ANWAR dan cina DAP...super BANGANG punya manusia.

    BalasPadam
  14. DEMI BANGSA DAN TANAH AIRKU23 Mei 2013 pada 11:18 PTG

    SYABAS DATO'!!!! TERUSKAN TINDAKAN BERLANDASKAN UNDANG2... TARIK LESEN PENERBITAN AKBAR MEREKA KERANA BUDAYA MEMFITNAH DAN MENGHINA PENYOKONG BN TERLALU BERLELUASAN DAN SANGAT BERJAYA. PR MENANG BANYAK KERUSI DALAM PRU 13 KERANA MEREKA BERJAYA MELANCARKAN BUDAYA MEMBURUKAN DAN MEMFITNAH KERAJAAN DAN MEREKA DIBIARKAN BEGITU SAHAJA TANPA TINDAKAN UNDANG2. ANWAR BERZINA 1 JUTA KALI PUN PENYOKONG TAKSUB SERTA FANATIK GILA MEREKA TETAP MENYATAKAN PEMIMPIN MEREKA BETUL... BEGITU JUGA DENGAN PAS DENGAN FATWA SONGSANG HADI AWANG DAN NIKAJIS. KENAPA KEDUANYA BERANI MENGELUARKAN FATWA DEMI FATWA GILA TU? MEREKA BERANI KERANA TIADA TINDAKAN BELANDASKAN UNDANG2 ISLAM KEPADA MEREKA... LANTIK SURUHANJAYA DIRAJA IAITU PIHAK YANG BERKECUALI UNTUK MENYIASAT DAN MENGUATKUASAKAN UNDANG TANPA TOLAK ANSUR.. MACAM MANA BAGUS PUN TRANSFOMASI DATO' NAJIB, TETAP MEREKA MENAFIKANNYA... " NOBODY ABOVE THE LAW " KAMI DAH BOSAN DENGAN SIKAP BURUK DAN BANGSAT MEREKA...NEGARA AKAN HANCUR JIKA LAMBAT BERTINDAK..

    BalasPadam
  15. Tahniah Dato' Zahid.
    Undang-undang perlu dikuatkuasakan.
    Majoriti rakyat yang cintakan negara ini bersatu teguh di belakang YB Dato' Zahid.

    BalasPadam
  16. Setuju sangat AMK gelar Menteri KDN gila.
    Tepat sekali, hanya orang gila saja yang boleh lawan orang gila (AMK).
    Omputeh kata, play game on fair and level ground.

    BalasPadam
  17. Ada urang kata 5.5 juta rakyat dibelakangnya. Tapi berjuta2 rakyat di belakang kerajaan sekarang (BN) tak reti2 kah yang banjyak itu mahu keamanan dari kacau dan huru hara rakyat. Kami mahu kedamaian dan tiada kebencian dalam politik. Orang yang kalah kena terima kenyataan kalah. Dan kalau tak puas hati tunggu 5 tahun lagi. Mulai dari sekarang kena kerja kuat untuk ambil hati rakyat supaya kita dapat ke Putrajaya. DZH dan PDRM teruskan dan jangan biarkan sampah2 politik Tanah air ini buat gangguan dan kacau bilau. Kami bosan dangan demostrasi yang di ada2kan. Orang muda fikir sebelum buat perkara tak baik.

    BalasPadam
  18. Teruskan Datuk Sementra gila kuasa dan ada kuasa.Kalau dapat kuasa kepada mereka.Buktinya berapa % orang melayu yang ada kuasa di Singapork.

    BalasPadam
  19. Undang2 dibuat untuk dikuatkuasakan. Syabas Zaid Hamidi. Kami mahu keamanan...!

    BalasPadam
  20. MASA KEMPEN PRU LEPAS SEMUA PEMIMPIN2 UMNO CAKAP BAIK2 LEMBUT DAN MERAYU...TETAPI.......uhhh den tak begani nak sambung ckp takut kono tangkap....

    BalasPadam
  21. It takes a diamond to cut a diamond..

    BalasPadam
  22. KAMI RAKYAT MENYOKONG PENUH TINDAKAN DATO SERI AHMAD ZAHID HAMIDI...TERUSKAN MENGGILA UNTUK MENGGEMPUR ORANG GILA...

    BalasPadam
  23. KAMI RAKYAT YANG SUKA DENGAN TINDAKAN KDN DAN POLIS..SO WHAT? APA KORANG FIKIR NEGARA INI TAKDE UNDANG2? SUKA HATI MAK BAPAK KORANG JE BUAT KACAU? PHUIHHHH!!!!

    BalasPadam
  24. perde mamposs dhn himpunan 505 PR..............lahanat...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online