BREAKING NEWS

WOW!!! NIZAR JANJI AKAN TUMBANGKAN BN PERAK DALAM MASA 6 BULAN LAGI..


Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, Kerajaan BN Perak tidak mustahil akan tumbang dalam tempoh 6 bulan.

Menurutnya, perkara tersebut boleh terjadi melalui petisyen yang dibuat oleh Pakatan Rakyat di beberapa buah Dun di negeri itu.

"Dulu kerajaan Pakatan Rakyat Perak tumbang selepas 11 bulan memerintah, kerajaan BN Perak sekarang ini pula Insya Allah akan tumbang dalam tempoh 6 bulan ini melalui petisyen yang dibuat," katanya ketika berucap di Himpunan Blackout anjuran PAS Perak di Kompleks PAS Tapah, dekat sini malam tadi.

Hadir sama ialah Timbalan Presiden PAS, Mohamamd Sabu, Pesuruhjaya PAS Melaka, Adly Zahari, Timbalan Pengerusi DAP Negeri, V Sivakumar dan pimpinan Pakatan Rakyat Perak.

Beliau menjelaskan, Pakatan Rakyat Perak akan membuat petisyen terhadap lapan Dun yang dimenangi BN dan enam daripadanya Dun yang ditandingi PAS serta dua PKR yang masing-masing menyebelahi BN dengan majoriti tipis serta penuh keraguan.

Lapan Dun tersebut ialah Manjoi, Manong, Pasir Panjang, Rungkup, Lubok Merbau, Selama, Chenderiang dan Tualang Sekah.

Jelasnya, pihaknya sedang mengumpul maklumat tentang salah laku serta keraguan dan penyelewengan yang berlaku menyebabkan Pakatan Rakyat tewas tipis di Dun tersebut.

"BN Perak dalam keadaan tidak begitu gembira dengan kemenangan ini kerana ianya sangat getir dan goyah ditambah lagi mendapat maklumat Pakatan Rakyat akan membuat petisyen sebanyak 8 buah Dun.

Adun Changkat Jering itu menyeru seluruh rakyat di negeri Perak agar terus berdoa di samping membuat solat hajat, qunut nazilah, zikir munajat dan sebagainya agar Allah memberi kejayaan kepada petisyen yang dikemukakan.

“Kalaulah 2 daripada 8 petisyen yang dibuat itu menyebelahi kita (Pakatan Rakyat), ianya sudah cukup untuk menumbangkan BN seterusnya Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan di Perak.

“Justeru teruskanlah kita ikhtiar dan meminta pertolongan Allah agar diberi keputusan positif kepada Pakatan Rakyat,” jelasnya.

16 ulasan :

  1. yg sudah tu, sudah lah, sama sama lah kita bersolat hajat untuk keamanan perak ni,

    BalasPadam
  2. habistu takkan BN Umno dok diam saja kut...buat la petisyen gak...

    BalasPadam
  3. Mangkok yg pernah mnuturkan ayat neh
    "DIMANA..KAH? DALAM TRANSKRIP PAS KAH? DALAM MEMERENDUM KA ? DALAM PERLEMBAGAAN KA ? MAUPUN DALAM PERLEMBAGAAN PAS SENDIRI KAH ? .. YANG MENYATAKAN bahwa PAS NAK LAKSANA NEGARA ISLAM??? "
    mangkok ini kah yg korg nak biarkan utk memimpin ngr Perak lagi...sok bkn takat bbrapa hektar tanah trgadai 999 tahun kat kaum piggy , ntah2 mau tergadai terus ngr Perak kat piggy krn ngok neezar umpama ANUwar junior kemarok ..sekor kemarok nak jadi pm , sekor lagi kemarok prasan jadi MB Perak...

    BalasPadam
  4. Buat Renungan Pas dan Melayu Supaya Buka Mata dan Buka Minda

    1. PAS pula janganlah terlalu perasan bahawa ultra kiasu telah menyokong mereka dan menerima Islam. Undi ultra kiasu kepada PAS sebagai tanda protes kepada UMNO BN.

    2. Jika berlaku pertembungan antara calon PAS vs DAP. Jangan harapkan ultra kiasu mengundi PAS.

    3. Jika PAS vs PKR, pasti mereka memilih PKR.

    Sengaja saya bentangkan frasa ayat2 itu. Ini adalah realiti dan bukan illusi.

    Hanya melayu saja yang bodoh, malah dah lebih setengah abad diperbodohkan oleh pemimpin mereka sendiri sama ada Umno atau Pas, sama ada pemimpin yang bergelar ulamak atau bukan ulamak.

    Baru2 ini dalam PRU13, bukan pemimpin Umno sahaja yang nak perbodohkan pengundi melayu, malah para ulamak pondok juga tumpang semangkuk perbodohkan pengundi melayu dengan kenyataan, " Harus bagi orang melayu mengundi calon BN di kalangan cina atau india. Dan Haram mengundi calon Pas walau pun ianya melayu islam ".

    Lebih teruk lagi, ada sekor ulamak tersohor dalam Pas buat kenyataan, " Dapat Pahala Siapa Yang Undi DAP ". Dan kerana nak kan Pahala, saya yakin beratus ribu undi melayu pergi kepada DAP.

    Wahai para ulamak Islam Bangsa Melayu, tidak nampak kah kamu betapa liciknya perancangan puak ultra kiasu sehingga kita pengundi melayu jadi serba salah, " undi melayu (Pas) jadi mudharat kerana Pas baik dengan DAP, undi BN bukan melayu juga mudharat tapi mudharatnya kecil ".

    Pada saya, jika kami penganut islam peringkat bawah ini " terbodoh dengan tipu muslihat ultra kiasu " tetapi tuan2 para ulamak Islam Bangsa Melayu berkali2 lebih bodoh daripada kami kerana gagal membaca perancangan ultra kiasu dalam melemah dan memecahkan undi melayu.

    Dan paling teruk lagi ada lah, anda yang bergelar ulamak tidak sedikit pun mahu berusaha bersungguh2 untuk menyatu padukan umat islam melayu.

    Dan kepada para Tuan Guru, Tokguru dan Ustaz Melayu sekalian saya nak beritahu kepada anda2, tolong lah terima kenyataan bahawa, " Puak Ultra Kiasu telah berjaya melemah dan memcahkan undi kita orang melayu pada PRU13 ".

    Akibatnya nyaris2 Negara Malaysia ini jatuh kepada mereka sebagai mana jatuhnya Pulau Pinang ke tangan mereka. Umno dan seluruh orang melayu, yang tak ulamak atau yang ulamak, wajib menerima ketetapan Allah bahawa " Pulau Pinang Dah Terlepas Dari Kita ".

    Hanya bulan dan matahari saja yang dapat mengembalikan Pulau Pinang kepada kita. Umno boleh lupakan Penang Island, jaga lah Province Welesley (Seberang Prai) supaya tidak turut jatuh kepada Ultra Kiasu.

    Pertanyaan saya, ADAKAH PARA ULAMAK MELAYU KITA INI SEBENARNYA ADALAH JELMAAN ULAR DALAM SEMAK. Maaf kalau ada yang terasa. Maaf juga kalau ada yang rasa dihina dan diperlekeh.

    Bukan saya saja yang keciwa, malah sebahagian besar orang melayu juga keciwa kerana confirmed ULAMAK MELAYU GAGAL MENYATU PADUKAN MELAYU ISLAM.

    Hj Ariffin.

    BalasPadam
  5. DAH KALAH DAHLAH TAK YAH GILO MEROYAM

    BalasPadam
  6. Dia suka BN tumbang supaya di boleh sekali lg jd keldai.. opss anjing DAPIG.. dia sgt suka...dn xterasa terhina pun.. sembah derhaka lagi... itulah NIZAR MEROYAN aka SARKAS

    BalasPadam
  7. Haha ... ini lah orang nya yg cabut lari dari kawasan dia di Pasir Panjang dan sanggup sondol kawasan orang lain di Changkat Jering semata-mata nak selamatkan diri atas ehsan pengundi Cina yg ramai di situ.

    Dia sanggup nak tumbangkan kerajaan Perak skrg dan gadai bagi pada DAP yg ada 18 kerusi tu. Dia berangan nak jadi MB boneka DAP lagi. Tak sedar diri kuasa perlantikan MB terletak pada perkenan Sultan.

    ZZ

    BalasPadam
  8. Jgn kita biarkan cina memprrbofohkan kita semua...klu tk sedar lg sekarang tak tau le...nizar tu adalah suku sakat nga ko ham dan nga ko ming serta chin peng adalah saudara mereka itu yg mereka ini beriya sangat utuk menjatuhkan kerajaan bn suapaya chin peng boleh dibawa balik je negara ini...tahukan anda chin peng telah bertemu puak cina dapigs sblm pru..utk memberi semangat kpd mereka utk berjuang

    BalasPadam
  9. kesian aku tengok dia ni, dah macam gila talak. orang kapir pesongkan akidah dia pun dia ikut jer. elok bukak kerajaan pasir dua butir - bawah pokok

    BalasPadam
  10. jangan lupa buat petisen dun cnagkatjering sekali tengok dia ada berani kaa..

    BalasPadam
  11. dah kalah tu buat la cara kalah...dah gian sangat nak jadi MB ke...

    BalasPadam
  12. yay.. yay.. Umno takut kalah..! Umno takut kalah..? dah menang pun cara tipu.. mana nk tahan lama.. majoriti menang pun takat ratus undi je.. changkat jering tu ada la ribu lebih majoriti.. cepat la Umno cari Dun mana nk buat petisyen nih.. karang menyesal pulak.. ku sangkakn panas hingga ke malam, rupanya ribut tsunami di tengah hari.. menang Perak Umno trgadai.. kah kah kah

    BalasPadam
  13. Aku minta Dr Zamry pun buat petisyen dalam kes DUN yang BN kalah tipis

    BalasPadam
  14. Dato Nizar sendiri yang akan tumbang sekali lagi, kemungkinan besar. Bersifat sebagai satu lagi orang gila dalam PR.

    BalasPadam
  15. saya rasa nanti apabila dikira semula apa yg telah dimenanagi oleh pakatan rakyat . bila nanti dira semula BN yg menang HaHaHaHa. hidup BN. tuhan akan menyebelahi org yg jujur tidak cakap macam lidah biawak. cakap itu dan ini tapi apa pun tak buat. Insyaallah ALLAH akan tolong yg ada kebenaran nya.

    BalasPadam
  16. Sedih..... tp melayu memang sukar utk bersatu...tp sgt mudah utk berpecah....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online