BREAKING NEWS

MAT SABU MENGAKU FOBIA DENGAN ORANG SIAM..

Sekadar Hiasan
Mohamad Sabu berkata, beliau kalah dengan besar di DUN Sungai Tiang iaitu di kawasan orang Thai. "Bayangkan ada saluran dalam kawasan pilihan raya saya, orang keluar mengundi 99 peratus," katanya.

Ekoran itu, Timbalan Presiden Pas tersebut yakin stategi jahat digunakan untuk mengalahkan beliau dalam pilihan raya kali ini.

"Saya kalah dengan undi orang Thai kali ini. Saya mengesyaki mereka diberikan kad pengenalan untuk mengundi atau penggunaan kad pengenalan palsu. Sebab itulah jumlah keluar mengundi di kawasan mereka meningkat kepada 99 peratus," kata Mohamad.

Dalam pilihan raya ini, Mohamad kalah di Parlimen Pendang dengan majoriti 2,638 undi. Beliau tewas di tangan calon BN Datuk Othman Abdul.

Walaupun menang di DUN Tokai dengan majoriti 5,833 undi, calon PAS tewas dengan majoriti 6, 994 undi di DUN Sungai Tiang.

Di Sungai Tiang, ramai pengundi Siam yang tinggal dan mengundi di sini. Mohamad yakin, banyak kad pengenalan palsu di keluarkan untuk mengalahkan beliau kali ini.

Peratusan keluar mengundi di Sungai Tiang adalah 89.31 peratus, satu angka yang sangat besar dalam sejarah pilihan raya umum di negara ini. ~harakahdaily

26 ulasan :

  1. betul ke kata2 mat sabu ni,...kena kaji balik statement dia ni

    BalasPadam
  2. Bkn org thai je la yg tak suka mat sabu ni satu dunia tak suka dia, tak nmpk ke hr tu mcm2 org dr pelbagai negara tak undi dia?

    BalasPadam

  3. Ribut berlalu, kiambang bertaut.

    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN
    BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    BalasPadam
  4. masalah dengan BN/ SPR ni secara khususnya.. apabila fitnah di keluarkan...
    jangankan nak ambik tindakan, malah ia dipandang sebelah mata...
    sedangkan tunduhan palsu ni mampu mempengaruhi pengundi2 lain diseluruh malaysia
    apabila disiarkan oleh media2 alternatif...
    BN suka hidup selesa...malas bertindak utk saman ataupun laporan polis...
    nak hidup selesa... tapi seksa nak menang....
    PRU14 mungkin lingkup.... PRU14 = ini kalilah ...
    aku salah sorang yang akan tukar pendirian....setelah melihat
    betapa longlainya jentera BN....sedih...

    BalasPadam
  5. kahkahkah..b0doh punya mat sabu ni..

    BalasPadam
  6. Abanggg sabu,abg sabar ya..ayg pasti abg boleh menang dlm pru14 jika ABG BANYAK2 LAGI MAIN DGN BINI ORG,BYK2 KUTUK ORG,BYK KAN LAGI MEMPERSENDAKAN HUKUM ALLAH,BYK2 KUTUK ORG MELAYU dan banyakkkk lagi ya bang...

    BalasPadam
  7. @rich betui ada pengundi hantu tp kita tak nampak.....orang depa patut menungging dan tengok dari celah kakicbaru nampak

    BalasPadam
  8. Sudah la Mat Sabu, hang dok diam diam sudah, punca hang kalah pasai hang dok dalam ceramah dok kutuk orang, semua orang jahat hang sorang yang baik, Tuhan bayar cash.

    BalasPadam
  9. Tengokla statement dia "...yakin stategi jahat digunakan ....Saya mengesyaki mereka diberikan kad pengenalan..." Yakin dan syak saja dalam kepala hotak dia. Dia ingat dia sorang saja boleh YAKIN dan SYAK. Akupun YAKIN Allah SWT memang tak izinkan manusia penipu dan suka mencaci ni naikjadi pemimpin dan mengotorkan negara Malaysia dan aku SYAK pada hari tu sekalian malaikat telah mengubah tangan yang nak pangkah di petak PAS ke petak BN pulak. Amacammmm..??

    BalasPadam
  10. Syak saja tak laku dlm court Mat. Kena ada bukti. Sedangkan kes hang ada bukti pun court boleh tolak lagi. Toyota Crown hang dulu ada lagi ka?

    BalasPadam
  11. kau kan dah abang adik dgn guan eng,napa dia x bagi kau seat majoriti cina kt penang?kena main dgn 'adik'kau lah mat sabun oi

    BalasPadam
  12. MASYAALLAH............godaannnnnn......

    PLUPPP.......eeeeeeiiiiiiioooooo

    (serban jatuh)

    BalasPadam
  13. Nama pun Mat Sabu komunis.....! ramai cucu pasukan kesalamatan tak undi dia.....Sudah dibomohkan kalah oleh orang siam....

    BalasPadam
  14. mat sabu mat sabu, hang ni cakap macam burit ayam.(sebab tu suka cium burit orang kut?) wakil hang ada dalam tempat mengundi, ada bantahan ke? kalau betul, buatla lapuran tapi kalau lapuran palsu siap la untuk bertanggungjawab. hang diam ajela, pergi jadi drebar guan eng tu, mana tau dapat burit cina ke.

    BalasPadam
  15. MAt sabu kalah sebab muka dia masih berbau burit Mah

    BalasPadam
  16. Hg ni mat harap kepala sj besaq tp otak kecik.keja hg maki hamun dan tuduh org tanpa bukti.org dah tau sapa hg sbnqnya.kaum kerabat aku ramai kat pendang mmg rata2 x kebuloq tgk muka hg dah.pi mampoih la!!!

    BalasPadam
  17. Pandangan saya, dalam keadaan ini beberapa perubahan/transformasi besar harus dilakukan UMNO segera. Antara yg utama:
    1) Anjakan paksi perjuangan UMNO drpd Melayu kepada Islam, tanpa meminggirkan Melayu sebagai bangsa teras Islam di negara ini. Harus bermula dengan penubuhan Majlis Syura UMNO yang memandu perjalanan parti. Perjuangan mempertahankan Islam dan Perlembagaan diperteguhkan pada peringkat ini
    2) Pembukaan keahlian penuh UMNO kepada Cina Muslim, India Muslim, dan Bumiputera Muslim lain seperti Siam, Orang Asli, serta suku2 di Sabah & Sarawak, berbanding sekadar ahli bergabung kini. Sayap khusus untuk setiap kelompok ini diwujudkan demi memperjuangkan hak masing-masing. Parti-parti Bumiputera di Sabah & Sarawak dijemput bergabung dalam satu Gagasan Mega ini
    3) UMNO harus menjuarai isu hudud dan negara Islam, berbanding PAS yang semakin tenggelam. Pelaksanaan secara hemah dan tertib amat penting, mengambil kira kewujudan masyarakat non-Muslim. Ini juga mendekatkan penyatuan UMNO-PAS.
    4) Berdasarkan perubahan 1, 2 dan 3 di atas, Cadangan penukaran nama asal UMNO kepada United Muslim & Native Organisation/ Pertubuhan Muslim & Bumiputera Bersatu
    5) Imbangan perubahan kepada parti komponen BN yang lain. Dengan UMNO kekal sebagai teras, parti lain harus berusaha kuat memahamkan kaum diwakili masing-masing supaya menerima realiti dan kemahuan masyarakat majoriti tanpa hak minoriti ini diambil
    6) Setelah pihak minoriti akur, usaha dakwah kepada mereka harus digiatkan dan mereka diajak menyertai pihak majoriti dengan menerima Islam. Penyusunan ekonomi dan lain-lain sesama masyarakat Islam adalah lebih mudah.
    7) Pergi lebih jauh dr itu, keadaan ini akan menjadi teras kekuatan baru di peringkat global yg memungkinkan keupayaan kita utk memecahkan penguasaan negara2 maju dengan adunan harmoni masyarakat berbilang kaum ini
    Persoalannya beranikah UMNO melakukan perubahan ini?

    BalasPadam
  18. nak masok tempat org kaji dulu nak buat statement pkir dulu...kalo xtau jgn buat palatau ..

    BalasPadam
  19. Orang Melayu yg nak Anwar Peliwat tu jadi PM, islam apa haa?

    BalasPadam
  20. Pas boleh bertanding kat Pakistan...tapi kat sana mat sabu orang pertama di bom ak-qaed pakistan.hehe fahaman syiah beb..

    BalasPadam
  21. Calon pas kt kltan menang pn undi org thai yg ada 2 ic jugak. Knpe tk nk ulas.? Double standard pktan syiah..

    BalasPadam
  22. orang melayu yg suka anuar ni semuanya yang suka juburnya disumbat dengan kepala bana atau yang sewaktu denganya..

    BalasPadam
  23. cantik gambar sekadar hiasan tu...

    Mat Sabu mesti tengah cakar dinding nak makan pulut pelam dengan kerabu bulu awek siam...

    Harakiri...

    BalasPadam
  24. Mintak Mat Sabu jelaskan pasal pendirian beliau terhadap Syiah.
    Lagi satu, tolong jangan lagi paksa2 lagi orang untuk menderma. Nak menderma mesti kena ikhlas bukan dipaksa.

    BalasPadam
  25. @Tanpa Nama itu la satu langkah yang bijak..tindakan boleh di ambil tetapi secara perlahan2...bukan macam pakatan...tak sedar diri...dah kalah/..x puas

    BalasPadam
  26. Tak usah terpekik terlolong wahai Mat Sabun...kalau ada bukti kukuh, kemukakan petisyen pada SPR selepas PRU ke-13 diwartakan...gunakan saluran yang betul, tak usahlah jadi macamana Anwar Ibrahim meroyan tak sudah-sudah...kalau rasa ada penipuan, kenapa lantik MB Kelantan, Selangor dan KM Pulau Pinang...kenapa selektif

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online