BREAKING NEWS

HOT!!! NURUL IZZAH, CHEGU BARD DAN HISHAMUDDIN RAIS BAKAL DIREMAN OLEH KDN.


Selepas polis melakukan tangkapan terhadap ahli parlimen Batu, Tian Chua, aktivis masyarakat, Haris Ibrahim dan aktivis PAS, Tamrin Ghafar sebelum ini.., beberapa nama dilaporkan menjadi perhatian pihak polis untuk tindakan seumpamanya.

Terdahulu pada 18 Mei, pemuda berambut panjang dan tidak terurus ala hippies yang digantung pengajiannya di Universiti Pendidikan Sultan Idris, Adam Adli telah ditahan di Bangsar Utama dan direman selama 5 hari.

Menurut satu sumber, antara yang menjadi buruan polis kerna merencanakan Perhimpunan "SuaraRakyat505" yang dijadualkan pada 25hb Mei 2013 ini ialah pengasas Solidiriti Anak Muda Malaysia (SAMM) Badrul Hishim Shaharin atau lebih dikenal sebagai CheguBard.

Sumber yang sama mendakwa terdapat sekurang-kurangnya 5 individu lain yang turut menarik perhatian pihak polis.

Senarai individu yang berkemungkinan ditangkap:


- Badrul Hisham Shaharin, SAMM
- Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen Lembah Pantai
- Hishamuddin Rais, blogger Tukar Tuib
- Dr. Dzulkefly Ahmad, mantan ahli parlimen Kuala Selangor
- Haji Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS

8 ulasan :

  1. Bagus!Semua Melayu.Mana dia puak Cina DAP??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku dah kata dulu....cina cuma pom2 gals...tukang sorak si anj3ng2 melayu nie!!!!
      Kata puak cina babi dap nie selalu 80% memenuhi rally pr tapi klu bab merusuh..menyalak dan kena humban serah dgn macai2 melayu....
      Mrk kan tuan besar!!!????

      Padam
  2. kesian dorang nie... jadi kuli cina DAP jee.... apa la dosa mak bapak dorang sampai dapat anak macam ni.... kalau ijah tu dah tau la apa dosa mak bapak dia... mak kuat membohong bapak pulak kuat meliwat...

    BalasPadam
    Balasan

    1. Kalau si Pak slalu panchut luar gitu la jadinya...

      Padam
  3. Apa nak jadi melayu hari ini? Sepatutnya dari dulu bersatu, tapi tak memecah belahkan plak orang melayu? Apa nak jadi? Kenapa harus tampuk jajahan bangsa asing sedangkan merdeka membebaskan kita dari dijajah. Adakah minda kita masih lagi terjajah? Bersatulah MELAYU!!! Bersatulah MELAYU!!! bersatulah MELAYU!!! Kita akan dihormat dan di takuti bila bersatu... Bergabung minda dan tenaga membentuk MELAYU baru!!!

    BalasPadam
  4. Saya hargai jika niat murni aktivis2 tersebut jika tulus dan iklas dalam memperjuangkan idologi politik mereka. Sememangnya kita mahukan perubahan dalam politik negara. Tapi jika hendakan perubahan, saya hendakan perubahan yang benar2 jujur iklas dan bukan atas kepentingan individu2 atau kerana sifat dendam. Namun yang saya nampak kini perjuangan PAKATAN RAKYAT hanya untuk menjadikan Anuar Ibrahim sebagai Perdana Menteri. Jika Anuar menjadi PM maka Anuar boleh membalas dendam terhadap Dr Mahathir. Saya katakan demikian adalah kerana PR tiada fokus tertentu untuk memimpin negara. Yang pertama PAKATAN RAKYAT itu sendiri tiada punya kedudukan dalam aspek pertubuhan yang sah. Ini adalah kerana PR tidak didaftarkan sebagai sebuah pertubuhan politik. PKR, PAS dan DAP bertanding dalam PRU yang ke 13 mengunakan lambang parti politik masaing2. Yang ke2, Anuar bukan lah seorang pemimpin pada mana2 parti politik. Hadi orang no 1 PAS, Karpal unutk DAP manakal Wan Azizah menerajui PKR. Anuar sebagai penasihat PKR. Jadinya dimana kedudukan Anuar dalam partinya. Jika Wan Azizah boleh melepaskan kerusi parlimen Pmtg Pauh untuk Anuar tandingi , kenapa tidak dilepaskan kerusi presiden PKR untuk Anuar duduki. Apa muslihat Anuar dalam perkara ini? Ketidak tentuan Anuar dalam perkara ini menjadi muskil pada saya yang sememangnya inginkan perubahan dalam politik Malaysia. Saya tidak akan menyokong hanya kerana hujah2 pemimpin PR dipentas2 ceramah atau dengan mengadakan himpunan aman. Apa yang saya harapkan ialah satu pendekatan yang boleh diguna pakai dan diterima secara logik. Jika saya hendak menukar baju yang saya pakai biar lah ianya baju baru. Jika baru warnanya cantik tiada bau busuk. Tapi kalau setakat hendak menukar baju dan dibeli di bundle buat apa. nampak csntik tapi bekas orang. Bergitu la juga jika nak tukar kerajaan yang sedia ada biarlah kerajaan yang baru itu ada wawasan maktalamat yang padu dan jitu. Oleh itu terima lah keputusan PRU ke 13 ini dengan hati yang terbuka dan jadi penbangkang yang kuat terhadap kerajaan yang lemah di parlimen. Gunakan parlimen dengan sebaik mungkin untuk menambat hati rakyat agar sokongan akan bertambah.

    BalasPadam
  5. DAP awai2 time dgr tgku aziz nk bocor rahsia diorang trus tarik diri..Karpal buat laporan polis terhadap perhimpunan Anuar kerana dia xstuju dgn cara2 kekerasan nk gulingkn kerajaan tp yg peliknya 2 3 ari sblum tu dia ada sama2 dlm perhimpunan dn dia juga duk bg ucapan..kit siang p luar ngara siap2 dh...dgr ka lGE pon nk p London.. org dh bgtau awai dh.. DAP nk peguna korang,tp korang kutuk dn kata kmi ni pencacai umno la..apa la.. time Adam Adli kena tahn ada karpal @ lim kit siang dtang...ada diorang komen apa2..? xdak.. org melayu ni habuk ja bg depa.. msa FRU tangkap 18 termasauk cina tu xyah tgg sehari LGE dh melenting pd PDRM.. kenapa?sbb ada org CIna? yg org melayu yg dh kena tangkp tu? xtau la nak ckp apa lagi dgn korang ni... bebalik pd pesanan Rasullullah.. sebaik2 org kafir adalah sejahat2 org Islam.. SALAM...

    BalasPadam
  6. melayu ingat lah kaum lain yg di bawah masuk zaman tok nenek kita dan dah diakui rakyat malaysia terlior sgt nak jd pemerintah. tambah di sokong dgn melayu yg gila kuasa

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online