BREAKING NEWS

HOT!!! ANWAR AKAN SURUH OBAMA SERANG MALAYSIA?


Ketua umum PKR, Anwar Ibrahim berkata Pakatan Rakyat akan menyerahkan bukti mengenai penipuan yang didakwanya berlaku dalam pilihan raya umum 5 Mei lalu kepada Presiden Amerika Syarikat Barack Obama.

Berucap dalam Himpunan 'Black 505' di Kuantan malam tadi, Anwar berkata Pakatan mahu kuasa besar itu menjawab mengenai kemenangan BN yang didakwanya turut disumbangkan oleh pengundi bukan warganegara Malaysia.

"Oh, katanya tadi Obama telefon kepada Datuk Seri Najib. Tak apa, tak ada masalah. Tapi saya nak beritahu kepada Presiden Obama... Amerika pun lancar perang di Iraq, untuk apa? Untuk demokrasi di Iraq.

"Saya nak beritahu kepada Amerika, kita akan beri bukti penipuan dan (kita) nak tengok kamu akan kata apa. Malaysia ini dimenangi oleh Umno pada pilihan raya baru-baru ini, bukan sahaja dengan undi rakyat Malaysia, tapi undi Banglasia," kata Anwar.

Kira-kira 30,000 hadirin yang dihadir di markaz PKR di Jalan Beserah malam tadi bersorak dan meniupkan vuvuzela sebagai sokongan ke atas kenyataan Anwar itu.

Tokoh PKR itu mengulas laporan Bernama sebelum itu bahawa Obama menelefon Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mengucapkan tahniah kepada perdana menteri atas kejayaan beliau mendapat mandat daripada rakyat pada pilihan raya umum ke-13 untuk terus menerajui Malaysia.

Dalam panggilan mengejut itu, Obama menyatakan beliau faham dan menerima proses dan keputusan PRU13 baru-baru ini di Malaysia.

Laporan yang memetik kenyataan Pejabat Perdana Menteri itu menyebut, Presiden AS itu turut diberi taklimat mengenai usaha kerajaan Malaysia untuk memastikan proses pilihan raya yang bersih dan adil.

Dalam ucapannya juga, Anwar yang juga ahli parlimen Permatang Pauh membidas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang didakwanya menerima dakwaan undi bukan warganegara Malaysia sebagai "perkara biasa".

"Dan SPR terima itu sebagai perkara biasa. Yalah, dia ada kad pengenalan biru. Penipu! Jawapan yang tidak bertanggungjawab.

"Sebab itu, saya katakan nak selamatkan negara ini, pertama sekali yang perlu undur, (Pengerusi) SPR mesti diberhenti sekarang juga," katanya.

23 ulasan :

  1. Kesiannya rakyat Malaysia membiarkan diri mereka diperbodohkan sedangkan orang luar pun tau menilai berkenaan dengan politik Malaysia:-

    Politik Malaysia sangat jelik?

    PEMILU (Pemilihan Umum) atau Pilihan Raya Umum (PRU) di Malaysia sudah pun berakhir sebenarnya. Kemenangan jelas milik parti pemerintah diketuai bapak Najib (Datuk Seri Najib Tun Razak).

    Sebaliknya oposisi (pembangkang) di Malaysia oleh bapak Anwar dengan kerjasama Lim Kit Siang seorang Cina, kalau di Jakarta, ia seakan-akan Cina totok (konvensional) begitu.

    Amat menjelikkan demokrasi ala-Malaysia kerana pemenangnya sudah jelas kepada team bapak Najib, mengapa perlu lagi bapak Anwar sibuk-sibuk bikin porak-poranda negara sendiri.

    Seharusnya terima saja keputusannya. Ternyata bapak Anwar tidak punya perasaan kenegaraan yang tinggi, dia sendiri mengkianati rakyatnya.

    Bapak Anwar harus menerima hakikat yang mana Malaysia bukan pengamal sistem Presiden. Jika Malaysia mengguna pakai sistem Presiden seperti di Indonesia atau di Amerika Syarikat, ya memang benar undi paling banyak dikira sebagai pemenangnya.

    Misalannya, bapak Jusuf Kalla melawan bapak Susilo Bambang Yudhoyono, ternyata bapak Susilo menerima undian paling terbanyak maka sudah jelas bapak Susilo menjadi Presidennya.

    Di Malaysia tidak begitu, kerana Malaysia mengguna pakai sistem Komanwel dan British Democracy. Makanya mana-mana parti yang menang walaupun tidak majoriti undinya, parti itu dikira pemenangnya. Kerana majoritinya dilihat kepada partinya, bukan kepada manusianya.

    Hal ini sebenarnya amat remeh dan memalukan jika tidak difahami. Masakan bapak Anwar dan oposisinya tidak mengetahui hal-hal seperti ini.

    Saya sendiri pelajar jurusan undang-undang di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia di Gombak, saya tidak faham mengapa bapak Anwar tidak bisa menerima keputusan rakyatnya sendiri.

    KENEGARAAN

    SISTEM kenegaraan Malaysia agak pelik, kerana semasa saya belajar di sana, saya lihat rakyatnya yang keturunan Cina, tidak kiralah Cina totok atau Cina moden, tidak menghormati bahasa negaranya.

    Saya biasa ketemu orang Cina yang tidak pandai berbahasa Malaysia. Walhal kami di Indonesia, orang Cina mahupun yang totok Cina wajib mengguna pakai bahasa Indonesia.

    Saya fikir, bapak Najib harus menekankan bidang-bidang seperti ini, kenegaraan yang utuh akan menghasilkan negara yang kukuh.

    Namun begitu, pihak oposisi khusus bapak Anwar harus berubah, jangan terlalu mementingkan diri sendiri, kerana ia kelihatan sungguh jelik kepada seorang yang selalu bercakap pasal demokrasi di Jakarta.

    Berilah contoh yang baik.

    S. SUDARION,

    Blok M, Kabayoran, Jakarta Selatan.


    BalasPadam
  2. Ketua peliwat dan raja fitnah...

    BalasPadam
  3. Red code telah dikeluarkan.....

    BalasPadam
  4. Aduhai..........kenapalah seumur hidup aku, inilah orang yang paling bodoh, dungu, iblis, dajjal yang ku jumpa. Tobatlah woi....bangang

    BalasPadam
  5. "Oh, katanya tadi Obama telefon kepada Datuk Seri Najib. Tak apa, tak ada masalah. Tapi saya nak beritahu kepada Presiden Obama... Amerika pun lancar perang di Iraq, untuk apa? Untuk demokrasi di Iraq.

    Tengkorak hang...pasal minyak la bodo....!

    BalasPadam
  6. Mana penasihat penasihat seperti Datuk Nik Aziz,Hadi Awang,Haron Din dan seluruh ulama ulama dlm PAS.Terimalah kenyataan.PR masih relevan cuma Allah saja yg tahu kenapa PR tak di beri peluang untuk menjadi pemerintah walaupun hampir 90% mendapat undi dari kaum cina.sama sama muhasabah diri.

    BalasPadam
  7. Ini tiada kena mengena dengan Cinalah, apa apa Cina. Apa you sudah kenal Kit Siang? You tau Kit Siang tak pandai Melayu dari mana? Dari mana tau Kit Siang Cina totok? Kalian di Indonesia buat rusuh dan menjarah kedai Cina sudah cukuplah, datang sampai Malaysia mau buat rusuh lagi? Jadi orang patut sikit. Jangan di bagi hati minta jantung...

    BalasPadam
  8. Dia yg menipu kata orang menipu:

    Pukul 7.00 pm dah tweet kata PR menang, sedangkan ejen-ejen parti PKR sendiri pun masih dok periksa peti undi yang baru nak di kira di pusat-pusat pengiraan, tetapi rakyat yg tak berilmu akan terpedaya..

    Cerita blackout dah memang dirancang lama sebelum tarikh pilihanraya siap dengan bikin video parody..dan kes blackout ini sendiri di sangkal oleh Adun DAP sendiri..

    Asas-asas yang di reka-reka inilah yg digunakan untuk mengajak anak muda menentang kerajaan di jalanan..sungguh tak bertanggungjawab.

    BalasPadam
  9. Apa nak jadi..teruk sesangat da ni..ingt k da reda isu politik lps proses pembuangan..tapi semakin tambah plok..last2 ada hok gojoh sama sendiri..

    BalasPadam
  10. Wahai Anwar Ibrahim, panggilah Amerika Syarikat dan sekutunya sekalipun untuk menyerang tanah air Malaysia kami ini kerana kami akan menentang kamu Anwar Ibrahim bersama sekutu kamu shingga hari kiamat walau tanpa senjata pun. Pengkhianat negara, bangsa dan agama, nyalah engkau dari sini musuh , nyalah kau dari sini wahai musuh, nyalah kau dari sini wahai musuh !!!

    BalasPadam
  11. Dia dah tweet pukul 7 mlm bgtau PR menang kan??
    Sebabnya dia yg guna taktik kotor dan pengundi banglasia yang dia kata tu. Sebab tu dia confident PR menang. Dia dah rancang semua tu. Tetiba PR kalah. Dia xleh time sebab hakikatnya dari awal dia dah tau taktik dia menjadi. Nampak sangat hati dia KOTOR. Lastly dia meroyan sakan. Menempik sana sini. Buang jer kerakyatan dia. Letak kat SULU

    BalasPadam
  12. Org bodoh pr..hang ingat berperang anak bini keluarga rumah harta hang selamat.. Tengok arabtu semua hancur..lepas tu merayap ke negara org

    Anwar memang tak kisah...hartanya kat usa israel melimpah...yg lain jgn jadi bodoh..penang tu pun boleh hancur...tak kan awak je boleh bom

    Pi duduk kat israel..bolehla kau berperang ngan iran...israel lantik hang jadik ketua....sesuaitu asyik melalaktu...jeng jeng mat bon

    BalasPadam
  13. tunjuk bukti..jgn tak tunjuk...tunjuk sekali video seks dsai ngan pak mus tuuu...

    BalasPadam
  14. Bertaubatlah. dah kalah tu kalahlah. usia dah meningkat, Nanti tak sempat.

    BalasPadam
  15. @Anak Lenggong
    Saya kagum orang luar seperti anda dapat melihat kebenaran, sedangkan rakyat Malaysia sendiri tidak nampak kesan yg dibawa Anwar kepada negara. Semoga saudara sentiasa dibawah rahmat-Nya

    BalasPadam
  16. Anwar adalah dajal yang akan memecah belahkan malaysia lagi2 org melayu yg beragama islam..percya atau tidak ni la hakikatnya..rakyat bijak menilainya!

    BalasPadam
  17. Kenapa la bodohnya melayu-melayu di Malaysia.....yang baca bodoh...yang komen bodoh....yang buat blog bodoh....kerana suruh melayu hentam melayu...bagi ruang melayu maki melayu....apa laaaa....konon Melayu nak jadi tuan tapi yang jadi TUAN MAKI HAMUN....neraka lah tempat melayu.....

    BalasPadam
  18. APA LA SUSAH SANGAT NAK PIKIAX....ANUWAR MENANG DI PERMATANG PAUH PASAI UMNO PERMATANG PAUH PUN SOKONG DIA....SEBAB TU UMNO PERMATANG PAUH SUDAH TAK RELEVAN LAGI DI SITU....PEMEGANG-PEMEGANG JAWATAN UTAMA UMNO PPAUH BUKAN BUAT KERJA UNTUK PILIHANRAYA PRU13...MEREKA CUMA ARAH PETUGAS DIPERINGKAT CAWANGAN...TAPI DUIT TAK BAGI....AKU TAU SEMUA NI..SEBAB AKU DOK DENGAN DEPA...

    BalasPadam
  19. Ooiii cina apek non 4.49...sape kata org tak tau kit sial totok ke tidak...satu Malaysia tau kit sial cina totok...cina totok HAM KA CHAN KUI

    Tak sedor diri...cina komunis kit sial merusuh membakar membunuh...hang ingat org Melayu boleh lupa 13mei..itu adalah sejarah

    konon beri hati beri jantung...ooiiiii sedor diri la...nenek moyang hang cina kui dr cina...diberi susu..sampai mengutuk menghina nak merampas kuasa..cina kui

    Hang nak lari mana kalau Melayu Malaysia bersatu dgn Melayu Islam Indonesia...nak lari singapore....kecik aje cukup ke...jgn tunjuk berani nak mengutuk Melayu Islam...jgn jadi bangsa yg bongkak...org lain boleh lebih bongkak..

    BalasPadam
  20. Non 11.05...tengok atas bawah tepi kiri kanan...kakaka....berapa ribu undi nuor merosot nak ooiii...tu la undi Melayu sebenor yg menyokong UMNO...

    nuor tu dpt undi org pkr pas yg diperdaya dan cina dap laknat...insyaAllah kalau mereka semua sedar termasuk anda jika anda Melayu.tumbang la nuor tu....abis kuda dap kui

    BalasPadam
  21. Anon 10.59.. kmi duk kutuk Yahudi bertopengkn melayu.. bukan melayu... tgk duk ajak anak2 muda berhimpun..tiup vuvuzela xhabis.. mmg "cha ya nun alif" untung... tp sapa punca..?spa duk meroyn kat xhabis2? berhimpun bersorak anak2 muda mcm tu boleh bentuk akidah yg baik ke..? apa yg ditanm dlm diri ank2 melayu tu hanyalah keganasan,kebencian dn kesesatan..!!

    BalasPadam
  22. memang dasar kulit babi anwar snd famili.ha ha ha

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online