BREAKING NEWS

HABISLAH BN!!! ANWAR DAH LAFAZKAN SUMPAH MUHABALAH DI PERAK!!


Dalam satu ceramah di Taman Semarak, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim mengkritik hebat musuh ketatnya, Mahathir Mohamad kerana menguruskan syarikat minyak negara terkaya seperti syarikat keluarga, terutamanya Mokhzani.

Anwar turut mengejutkan hadirin dengan bersumpah untuk menurunkan harga minyak sekiranya dia dipilih sebagai Perdana Menteri selepas PRU13 nanti.

“Pertama, dalam masa 24 jam, saya bersumpah akan menurunkan harga minyak di seluruh negara,” katanya kepada orang ramai hadir daripada kawasan sekitar di Hulu Perak.

“Nombor dua, adalah kontrak minyak ini. Adakah anda berfikir di bawah Najib ia akan ditarik balik? No. Tetapi jika kita mengambil alih, saya ingin memberitahu Dr Mahathir — Saya Anwar, bukan seperti Najib.

“Najib takut kepada kamu tetapi saya tidak. Saya tidak mempunyai niat untuk menjadi kejam kepada kamu atau membalas dendam, tetapi kontrak berbilion ringgit yang diberikan kepada anak anda, saya hentikannya, saya mahu memberinya kembali kepada semua rakyat Malaysia di seluruh negara, “ katanya.

Anwar Ibrahim berjanji semalam untuk menarik balik kontrak Petronas bernilai jutaan ringgit yang dianugerahkan kepada anak Tun Dr Mahathir Mohamad, sambil menambah ia adalah salah satu langkah awal Pakatan Rakyat (PR) menghentikan kronisma sebaik sahaja memenangi Pilihan Raya 2013.

32 ulasan :

  1. Dia nak bagi cina...! Gampang ....!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau lah Najib ni boleh bpidatu dan pandai goreng macam kunyit lemak ni,

      Padam
  2. Tengoklah cukai akan naik.. Rakyat mendapat beban...

    BalasPadam
  3. Bebankan rakyat jugak kalau turun... Cukai naik

    BalasPadam
  4. Pala buruh dia la... Sembang je lebih..bla la nk mampus ank haram ni..nuar kote..aku nk ludah je ank haram ni..

    BalasPadam
  5. sumpah tak moo meliwat lg dia nak buat takk...???

    BalasPadam
  6. mr rethorik....

    BalasPadam
  7. Menghentikan kronisme? kau dah gila ka Sheikh Al Jubs...Dlm PKR punya banyak kronisme kau jugak yang buat...Satu lagi, kau blh bersumpah mcmc2 tp bab liwat dgn China Doll tak berani pulak kau...kau memang bangsat. Kau tunggulah, kami orang PAS Pmtg Pauh akan menanamkan kempen politik jahat kau di tempat kau sendiri SYAITAAAAN...

    BalasPadam
  8. huyooo dia sumpah..hahah

    BalasPadam
  9. Turun lah satu sen kan Anwar....turun juga kan? Sumpah laknat kenapa tak berani? Tak ada dalam Islam kah? Ini sumpah guna nama Tuhan yang mana satu? Tuhan Hindu? Tuhan Kristian? Tuhan Buddha? Semua agama sama guna nama Tuhan apa pun ok je kan Anwar tapi nama Allah pasti Anwar elak sebab tahu akibatnya kan...

    BalasPadam
  10. Meh pekena roti canai dulu, kuah kari dengan dalca campur sambal. Lapar ni............hehehehe.

    BalasPadam
  11. sebagai orang islam kita semua percaya kepada al-quran sebagai panduan hidup ...
    telah menjadi amalan berzaman bagi umat islam di semenanjung akan mengamalkan bacaan surah yassin selama 40 atau 44 malam dengan jumlah qari seramai 44 atau 40 orang sekiranya mereka ditimpa sesuatu masalah atau musibah. memandangkan ds anwar ibrahim telah ditimpa masalah atau musibah yang amat berat ... maka marilah kita sepakat membantu ds anwar dengan mengamalkan amalan tersebut. kita yakin dengan kata-kata datuk bentara setia tg nik aziz nik mat bahawa ds anwar tidak bersalah dan dia adalah salah seorang ahli surga dan pengikut umno akan dihumbankan ke dalam neraka kerana menfitnah ds anwar. maka selepas melakukan amalan tersebut kita semua hendaklah sepakat berdoa agar yang batil dimusnahkan sebagaimana doa yang dilafazkan oleh dbstg nik aziz nik mat. marilah kita amalkan dan berdoa ..."ya Allah yang maha kuasa ... sekiranya anwar ibrahim telah difitnah oleh umno melalui saiful azlan dengan menuduh anwar ibrahim meliwat dirinya maka engkau musnahkan kebatilan tersebut dengan menjadikan saiful azlan mendapat sakit dan penderitaan yang amat berat yang tidak ada ubatnya di dunia ini dan tidak akan mampu disembuhkan oleh setiap manusia yang hidup dimuka bumi ini ... dan jadikanlah saat kematiannya adalah penuh dengan keazaban dan bau busuk yang amat kuat dan dapat dihidu oleh manusia dan jin serta memenuhi ruang angkasa di mana jasadnya berada. sekiranya benar perkataan dan sumpah sauful azlan maka engkau jadikanlah bencana yang diminta ditimpa kepada saiful sebaliknya menimpa anwar ibrahim dan setiap mereka yang mempertahankan anwar ibrahim iaitu setiap orang yang pernah menggunakan mimbar jumaat, pentas ceramah dan berhujah demi mempertahankan anwar ibrahim dan memberi jaminan bahawa anwar ibrahim akan masuk surga manakala orang umno akan masuk neraka kerana menfitnah anwar ibrahim ... kerana setiap mereka ini telah mengelirukan rakyat dengan perbuatan dan perkataan mereka tersebut yang mempertahankan kebatilan ...ya Allah ya tuhanku selamatkanlah kami di dunia dan akhirat dan selamatkanlah kami dari kekeliruan ini dengan memberi pencerahan iaitu menimpakan bala kepada yang batil dan memberi rahmat kepada yang benar" kenapa kita perlu berdoa sedemikian ... kerana dalam melakukan doa kita juga perlu adil ... marilah kita amalkan disetiap perjumpaan parti kesayangan kita ... parti pas dan pkr ... serta parti dap yang mana cawangan parti itu ada muslim di dalamnya ... semoga dengan amalan dan doa ini maka yang batil akan hancur musnah dan yang benar akan tegak utuh ...

    BalasPadam
  12. Politik Dsai ni amat bahaya... politik balas dendam... malaysia xkan aman lagi...believe me...

    BalasPadam
  13. cakap pasal kronisme, apa kurangnya PKR,DAP..

    BalasPadam
  14. anak Tun M dpt kontrak berbillion ringgit ??? cuba ckp syarikat mane..dsai raja segala kroni....klu dsai tak kaye dan kroni dsai tak kaye...dah lame pkr berkubur...

    BalasPadam
  15. sah hancing kt sana tu...coz org hulu perak dah kena kencing..

    BalasPadam
  16. Ya betul!!! Hentikannn.. Kita bagi kat DAP dan kroni2 saya pulak MUAHAHAHAH!!!!

    BalasPadam
  17. @Tanpa Nama
    sudahlah kau! disebabkan ketaksuban kau pada diorng, kau butakan mata dan hati akan kebathilan dan kemungkaran yg diorng lakukan. setiap benda yg keluar dari mulut diorng kau anggap sesuci wahyu! walaupun benda yg karut marut dan fitnah! kau ingt kau dan 'pujaan2' hati kau tu tak masuk neraka ke? gi mampuslah kau, lahanat! jgn nak 'suci'kan bangsat2 penjahanam agama, bangsa dan negara tu dgn kami! kau nak puja, kau pujalah sorng2!

    BalasPadam
  18. sudah la non sembang mcm gampang dulu hang pun kokgkek duit kerajaan juga sampai la hang dok mkn dgn anak bini duit tu mai dari mana

    BalasPadam
  19. Mmg la dia akan tarik blk kontrak tu lps tu dia sebat kaw kaw dan bg selebihnya kat kroni dia yg tgh kebulur kontrak tu.nak bg kat semua rakyat malaysia konon.apa kau nak bg kontrak atau komisen kat aku ke?

    sudah la.ckp guna kote bengkok kau blh la.jgn hrp la aku nak undi pr jahanam ni

    BalasPadam
  20. Kepada tanpa nama 6:08 PTG...seperti di kenyataan anda,nik aziz menyatakan anwar tidak bersalah dan merupakan ahli syurga...persoalan aku adalah :-

    1.Adakah nik aziz pakar ramal meramal menyatakan anwar adalah ahli syurga?
    2.pernah anwar bersumpah laknat meyatakan dia tidak melakukan seks luar tabii dan juga sumpah laknat membuktikan anwar tidak berzina...

    Ps.adakah ulama yang menyokong UMNO juga akan masuk neraka?

    BalasPadam
  21. UNDI SAYA UNTUK BN. JANJI DITEPATI.

    BalasPadam
  22. Jijan Mali....6 April 2013 12:33 PG

    Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun penyokong kaum sesat LGBT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    BalasPadam
  23. tolak semua parti politik!!!!!!!!

    BalasPadam
  24. jangan percaya ngan anwar nak turun harga minyak kalo dia jadi p.m.....dia hanya turunkan k.y jelly kalo jadi p.m......tuih.....

    BalasPadam
  25. Tanpa Nama 6.08 kn dh ckp,ko agakny Memang paling bebal kt M'sia ni..dh lama org2 pas sembhyang hajat mintak tnjuk kebenaran tntang kes anwar ni sejak zaman mahathir lgi..ape yg Allah tunjuk,dh mcm2 bukti siapa anwar..org klau baik,mulia..pasang la perangkap brapa byk..insyaAllah x msuk perangkap..tpi klau dh itu hobi dn kegemarannya..memang bila2 masa bole msuk perangkap..dh skrg trbukti! Jgnla hanya kerna trlalu marah dn emosi trhadap Umno..kita gadaikn erti kebenaran..kenyataan itu memang pahit!

    BalasPadam
  26. Mohd Nasir Isnin7 April 2013 2:37 PG

    Mohd Nasir Isnin

    Apa kata Anwar??..

    Pemimpin-pemimpin Pas sanggup bertindak sesuka hati membelakangkan ajaran Islam sehingga pemimpinnya yang berkhalwat dengan isteri orang terus dianggap sebagai pejuang Islam. Kerja mereka hanya berkata "wa ampu sana wa ampu sini" kepada pemimpin mereka.

    DSAI ketika berucap dalam perhimpunan rakyat di Padang Bandaran di Telok Intan, Perak pada 24.3.1995
    Utusan Malaysia m/s 6 bth 1.11.2012.

    BalasPadam
  27. Corruption....
    Everyone has corruption, right..?
    Tapi jgn la corrupt smpai mmbabitkan org xbsalah...
    Klu pmbangkang mnang pown, tetap akan ada corruption mcm umno gak...
    Bezanya cma sikit atau byk, mnyusahkan atau mnyenangkan org....

    BalasPadam
  28. Anwar boleh sumpah macam sesumpah...tak laku.Nak turun minyak? dia ni memang saudagar minyak...minyak urat macam cerita P Ramlee, auta nya saja lebih....pooorahhhh.

    BalasPadam
  29. Hohoho pandai dia cuba pancing sesetengah rakyat yang mmg pantang tgk benda murah atau benda free.. not that easy, der.

    BalasPadam
  30. pada aku anwar ni dajjal. wajib tolak barua zionis ni...aku yakin dia ni pengkhianat penzina peliwat penipu dan tak layak jadi pemimpin hatta sebagai ketua tadika kota kemuning sekali pun.

    BalasPadam
  31. bukan ke saiful sudah bersumpah di atas dirinya sekiraya dia berbohong? bukan ka? yang blom DSAi tu bang non oi.....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online