BREAKING NEWS

TERKINI!! MEDIA FILIPINA TELEFON ANWAR UNTUK MINTA MAAF??


Ketua pembangkang, Anwar Ibrahim akan menafikan tuduhan perisikan Filipina yang mendakwa pemimpin Pakatan Rakyat tersebut menjadi dalang kepada peristiwa pencerobohan di Sabah oleh tentera Kerabat Diraja Sulu. Anwar berkata demikian didalam ceramahnya di Ampang semalam.

Bagaimanapun, Anwar hanya akan membuat penjelasan di media Filipina yang dipercayai dibayar untuk melakukan temuramah tersebut dan bukan akhbar utama negara berkenaan.

Anwar mendakwa, pihak media Filipina semalam telah menelefon beliau bagi menjelaskan bahawa mereka telah dijadikan alat untuk memfitnah Ketua Pembangkang itu di Malaysia. Pihak terbabit juga dikatakan kesal dengan apa yang terjadi dan sedia memberi ruang untuk Anwar membuat penjelasan di akhbar mereka.

“Akhbar Filipina semalam (kelmarin) telefon saya. Dia kata oleh kerana kami disalah tafsir, diperalatkan untuk buat fitnah di Malaysia, kami bagi ruang penuh kepada saudara untuk cakap di surat khabar, dan radio – Philippine Radyo Inquirer untuk 40 minit jelaskan keadaan sebenar.

“Itu media bebas…Dia bagi kenyataan yang mungkin sedikit menimbulkan kekeliruan, tapi (mereka) terus bagi ruang kepada saya untuk jelaskan keadaan sebenar.

“(Ini fitnah) TV3, Utusan…sebab itu saya saman,”
katanya.

Sebelum ini, media Filipina Inquirer News serta media berpengaruh Reuters telah melaporkan penglibatan pembangkang di Malaysia dengan kumpulan penceroboh di Sabah. Laporan perisikan negara berkenaan juga menyebut perkara yang sama yang didedahkan oleh seorang Pegawai Perisikan Tentera mereka.

Setakat ini, Anwar masih lagi belum menafikan laporan perisikan berkenaan dan hanya bertindak mahu menyaman media dalam negara yang melaporkan perkara ini kepada umum.

12 ulasan :

  1. Org Melayu xpayah sokong dan undi ANUwar sbb trnyata dia sering mmprlekehkn apa2 saja yg related dgn Melayu...kat Malaysia pon media Melayu jadi mangsa..yg hok bangse len kutok dia pon xpe....

    BalasPadam
  2. Malaysia akan lebih aman tanpa anwar. muka pun dah takde nur.

    BalasPadam
  3. tak habis-habis nak spin.. macam semua entiti kat dunia ni hormat dia... ,dah kol minta maaf konon".. pegi dahhhh... dasar kaki penipu

    BalasPadam
  4. Isu sabah ni knock out mampos2 lah Anwar.. U xde krediabiliti n honest sbg pemimpin.. u keje hentam UMNO siang mlm tp u punya muka sudah sgt teruk..

    U ULANG I SAMAN U PULA.. thats ur weapon..

    BalasPadam
  5. best la kejaan mesia ni...ade masaallah je, boh atas pale nua...sonang nye jadi montori ni....

    BalasPadam
  6. anuar nih mmg barua siall

    BalasPadam
  7. GEN2 PELEDA TU BUDAK MENTAH MANA TAHU SEJARAH ANWAR...INI BUKAN SEKADAR TUDUHAN RAMBANG SIAP ADA LAPORAN RISIKAN...YANG SI ANWAR TU BELUM PER2 DAN NYANYI SABAH AKAN HILANG...APA TANDANYA TU???

    BalasPadam
  8. ish ish ish punyalah bersungguh dia ni nak jadi PM. tapi x mustahil dia ni bleh jadi PM tapi bukan la Perdana Menteri sebaliknya Peliwat Malaysia.
    yang tu sesuai la utk dia ni pasal negara pun dia hentam dari blakang n orang pun dia hentam dari belakang.....
    haq ppptttuuiihhh la ANUar aljuburi woi

    A.B.A.I

    BalasPadam
  9. Muka haramjadah. Pergi mampus dgn temberangnya. Kotenya cocok lubang jubo & chinadoll pun konspirasi. Tapi air terpancut juga.

    BalasPadam
  10. Muka mmg kaki temberang. Cocok jubo & chinadoll pun konspirasi UMNO. Muka haramjadah.

    BalasPadam
  11. Hello rakyat Malaysia sekalian....ini anak haram Malaysia nombor satu anwar Ibrahim sial ini semua dia boleh buat cerita konon:-

    “Akhbar Filipina semalam (kelmarin) telefon saya. Dia kata oleh kerana kami disalah tafsir, diperalatkan untuk buat fitnah di Malaysia, kami bagi ruang penuh kepada saudara untuk cakap di surat khabar, dan radio – Philippine Radyo Inquirer untuk 40 minit jelaskan keadaan sebenar.

    Tetapi apabila dihubungi dengan sebenar benarnya "dia jawab dia sibuk" ini lah dikatakan kepala babi sejagat.

    BalasPadam
  12. allahurabbi. tunjukkanlah kebenaran kepada kami wahai Tuhan kami ya Allah dan tunjukilah kepada kami jalan yang lurus.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online