BREAKING NEWS

PENYANYI YASIN DIUGUT BUNUH KERANA SOKONG ANWAR.

\

Penyanyi dan komposer Yasin Sulaiman diugut dengan ancaman bunuh dipercayai kerana menyokong Anwar Ibrahim melalui nyanyiannya. Ugutan itu dimasukkan ke dalam ruangan komen di bawah klip video lagu berjudul "Reformasi" didalam Youtube.

Ugutan berbunyi “Yassin ni patut dibunuh jer.. “ dan “Aku kalau jumpa si Yassin ni kat luar comfirmaku pijak-pijak kepala dia sampai lumat” didapati dibuat pada awal malam semalam selepas kira-kira dua minggu video itu dimuat naik.

Bagaimanapun, komen itu telah dibuang dari laman itu.

Yasin didalam satu kenyataan berkata dia amat terkilan dengan komen itu dan menyifatkan ia sebagai melampau kerana berbeza pendapat dan pandangan politik tidak perlu sampai mengugut pihak yang lain.

“Perselisihan pendapat adalah perkara biasa dan sebelum ini saya pernah menerima pelbagai pandangan negatif. Namun ugutan bunuh adalah perkara serius.

“Saya tidak pasti sejauh mana seriusnya ugutan yang dibuat itu, namun saya tidak akan berdiam diri jika ia berterusan selepas ini,” katanya sebagaimana yang dilaporkan Sinar Harian semalam.

Justeru itu, Yasin memberi amaran kepada pengunjung laman sosial agar tidak sewenang-wenangnya meninggalkan komen berunsur ugutan dan fitnah terhadapnya sebelum dia mengambil tindakan undang-undang.

“Sekiranya saya silap dalam penulisan, kita boleh dialog, boleh mengkritik dengan platform yang betul. Bukan dengan ugut-mengugut begini.

“Saya harap individu terbabit berhentilah daripada melakukan perkara begini kepada sesiapa pun. Kebebasan bersuara perlu digunakan untuk kebaikan bukan untuk mengugut dan mencaci orang lain,” katanya kesal dengan perkara itu.

10 ulasan :

  1. Muke jambu....Nanti bagi kat Nuar tibai belakang....KKKhhhhhh tuii...

    BalasPadam
  2. tulah pasal semenjak dua menjak ni abang nuar gila nyanyi rupa2nya ada jambu baruuuuuu. Apalah pkr ni suka amik orang2 yang x betul

    salam dari bukit

    BalasPadam
  3. Bantai dek dialah. Dia nak tumpang FOFULARITI. Dia nak sokong pemimpin RENDAH MORAL TU lantak dek dia. lu tak suka, tak yah beli album dia, filem dia. ITu pun satu jalan PROTES dari kita. Tak yah lah sampai nak mengancam jiwa pulak. Bawak bersabar yer!!!! TUNGGU....pilihanrya dah dekat....

    BalasPadam
  4. siapa kata ada kebebasan bersuara..kau tnyasi nuar tu....u ulang i saman u balik....

    BalasPadam
  5. Yasin tak tahu menilai intan dan kaca,dah terbukti anwar peliwat dan penzina masih hendak menyokong

    BalasPadam
  6. pasal tu org x bagi joint pakatan,tgok awal2 dah pandai membohong. stakat kau ni yasinn,x berpengaruh tara mana pun. ini semua poyo.publisity murahan dari yassin saja. ye la dia joint PKR orang x amik port n buat x tau je. so dia pun creat la isu bangang ni utk tarik perhatian org.
    haqq pptuuihh la yasin woi.
    p/s
    baik ko jaga2 sket yasin,ko dh le muka jambu,bang non al jubur dok usha ang ja tu. wakakakaka.....

    A.B.A.I

    BalasPadam
  7. Alah budak yasin ni....hang tengok lah bila Nuar Berahi dah tergolek dog waktu PRU13 nanti, mamat ni nanti, bila dah tak boleh cari makan, dia startlah buat muka seposen cakap dia dah terkena ubat guna-guna Sam Kemetot untuk sokong Nuar Berahi.

    Dah boleh bacanya....tak percaya???? hang tengoklah 6-7 bulan dari sekarang. Bila dah jadi lagu tu, kau orang semua kena buat macam ni - kharrrrkkk ptuiih.- kat muka dia nanti.

    BalasPadam
  8. ko tu sape yasin oiiii sampai ade orang nak bunuh ko...tak de maknanye. bukan dapat ape pun kalau orang nak bunuh ko...

    BalasPadam
  9. Lakonan murahan je tu! Lakonan semata-mata minta simpati. Buang masa layan Si Lembut ni. Nasib kau le Yasin.

    BalasPadam
  10. pooddah.umno boleh geng semula dgn hindraf.x bertanding pun jd timb menteri oo...kesian mp yg bertanding x dpt jwtn.patutnya umno kena tambah lg jwtn menteri.lg ramai lg meriah...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online