BREAKING NEWS

PAS SETUJU LIM KIT SIANG BERTANDING GUNA BENDERA PAS.


PAS mengalu-alukan cadangan Penasihat DAP Kebangsaan, Lim Kit Siang untuk bertanding di bawah logo PAS sekiranya Pendaftar Pertubuhan (ROS) membatalkan partinya menjelang PRU13.

“Jika berlaku pembatalan, PAS mengalu-alukan calon-calon DAP dan Kit Siang untuk bertanding menggunakan lambang PAS mahupun PKR,” kata Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali hari ini kepada Harakahdaily.

Mustafa memberikan reaksi kepada cadangan Lim yang menyatakan kesediaannya untuk bertanding di bawah lambang PAS sekiranya Pendaftar Pertubuhan (ROS) membatalkan partinya ekoran kesilapan dalam pemilihan pada tahun lalu.

Di Twitter, bagaimanapun Ahli Parlimen Ipoh Timur itu melahirkan kebimbangan timbul konspirasi untuk mengelakkan partinya bertanding di PRU13.

“Tiada sebab untuk ROS untuk membatalkan DAP! Tapi konspirasi tertinggi di dalam jabatan mainan kotor BN akan menggantung/membatalkan DAP supaya lambang Roket tidak boleh digunakan pada PRU13 kerana BN takut pada PRU13.

"(Saya telah) memberitahu wartawan bahawa BN bersalah menyalahgunakan kuasa untuk membatalkan DAP dengan tidak mengikut perlembagaan supaya simbol roket tidak dapat digunakan di PRU.

Maka dengan itu, calon-calon DAP akan bertanding sebagai calon bebas atau meminjam logo PAS/PKR. Jika BN salahguna kuasa, saya mungkin akan guna logo PAS di PRU13 untuk menguatkan PR,” tulis Lim di Twitter.

Semalam, bekas Naib Presiden DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim menggesa DAP diambil tindakan oleh ROS kerana gagal mengadakan semula pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP selepas berlaku kesalahan dalam pengiraan undi.

14 ulasan :

  1. Pas kena suruh dia masuk jawi dulu kot?Pas selalu menghalalkan cara...kerana bermimpi ke Putrajaya!!!

    BalasPadam
  2. sudah sunat ka? takkan si kulup guna lambang bulan?

    BalasPadam
  3. YYang buat silap bukan orang UMNO, yang kira salah pun bukan orang UMNO, yang bertanding dalam CEC juga bukan orang Melayu UMNO, yang buat aduan Polis adalah pemimpin dan ahli-ahli DAP sendiri dan yang mendesak ROS ambil tindakan ke atas DAP adalah pemimpin dan ahli-ahli DAP sendiri...itu pun salahkan UMNO/kerajaan BN lagi.

    BalasPadam
  4. Aku rasa ini adalah muslihat psywar DAP untuk meraih undi melayu PAS yang sedang terhakis menyokong PR di sebabkan terlalu bayak isu-isu yang melibatkan kalimah Allah yang susah nak di bendung.DAP sengaja melakukan kekechohan dalaman dalam pemilihan CEC DAP tempoh hari.Harapan mereka adalah supaya ROS mengambil tindakan membatalkan Party DAP sepertimana UMNO dahulu.Pengorbanan mereka ini diharapka ROS membatalkan Party DAP sebelum PRU 13.Apabila PRU nati boleh menumpang guna lambang PAS atau PKR.Ini yang di cadangkan oleh LKS sekarang untuk guna lambang PAS.Dengan ini lebai2 totok PAS akan bangkit dan bangga untuk menyokong PR semula. DAP BARU boleh di daftar semula selepas PRU... Cuba fikirkan.....

    BalasPadam
  5. PAS tu sokong semacam ajer...geng dier..halal...umno haram...

    BalasPadam
  6. PELIK JUGA NI. BUKAN KE YANG MEMBUAT LAPURAN KEPADA ROS TU ORANG DAP? KENAPA PULAK KERAJAAN YANG SALAH? KENAPA MELAYU PAS NI HASAD SANGAT KEPADA KERAJAAN SEHINGGA APA YANG SEBENARNYA TERJADI DIPUTAR BELIT KAN? SUSAHLAH KALAU POLITIK DAN BERCAMPUR DENGAN DENDAM TAK SUDAH.... PATUT LAH ALLAH MELARANG KITA BERDENDAM, KERANA JADI BUSUK HATI. KEBENARAN BOLEH TERTUTUP KALAU BERTERUSAN MACAM NI .........

    BalasPadam
  7. cantik seraban 'tok guru' PAS yg baru ni...

    BalasPadam
  8. Bila wadah PAS digunakan oleh parti DAP untuk bertanding, maka Parti PAS telah mengakui bahawa tidak boleh hukum Hudud dilaksanakan di negara ini (pendirian Karpal Singh) dan kepimpinan PAS juga telah mengakui bahawa "Allah" boleh dimaksudkan kepada Bapa, Anak dan Roh Kudus (Pendirian Lim Guan Eng) yang mana ia amat bertentangan dengan firman Allah dalam surah AL Ikhlas, "Katakanlah bahawa Allah itu SATU".

    BalasPadam
  9. k0nspirasi BN..? Kepala but0h t0k wan hg kit sial..sendiri menipu dlm pemilihan cec lain sudah kant0i lain org lu mau salahkan..lu ma 0kui..

    BalasPadam
  10. LKS nak bertanding bawah PAS-piss-puss..kahkahkah...looser bertanding dgn looser kahkahkah. Cuma ada saru catch kat sini....LKS sanggup ke potong kulit depan tote tua dia tu. Kalau tak potong tak boleh guna lambang PAS-pis-puss. Amacam??? ada berani....kahkahkah...

    BalasPadam
  11. Xsdr2 lh ke hamPAS? Mula2 cina ni msk, pstu dia ada suara utk mansuhkn agama n start guna kalimah Allah utk suma tuhan..korg jgn nyesal sbb bg org kafir mainkn agama n bangsa
    Xnmpk lg ke? Diaorg try masuk jarum satu2 dgn halus..siap bg hadis lg, celaka btol kalu org kafir bg hadis sdgkn kt pg sokong diaorg
    Jgn sbb politik korg nk hancurkn agama

    BalasPadam
  12. Pas ni dah jauh terpesong & semakin sesat jadinya...Bwk2 la insaf wahai pengikut pas yg taksub...bahawa pemimpin pas yg ada skrg bukanlah imam yg patut diikuti...krn golongan ulamak yg berani berkata benar telah ditendang keluar...Negara Islam & hudud tiada dlm manifesto pas...semua dilelong kpd dap & pkr demi kerusi...Tokguru kamu sudah ditimpa nyanyuk...peliwatpun boleh jadi pm asalkan dia cerdik...hinanya kamu golongan pas ini....hnga boleh mengiktiraf lgbt... umat nabi luth...& tido sebantal dgn kit siang & lge dap yg berketurunan komunis...Astaqfirulahalazim!! Hinanya kamu diperkudakan sebegitu....

    BalasPadam
  13. PEMIMPIN PAS BUKAN SAJA SANGGUP BERKONGSI LAMBANG DAN BENDERA DENGAN DAP MALAH LEBIH DARI ITU,KALAU DAP NAK PINJAM BINI PUN MEREKA BOLEH BAGI ATAS NAMA TAHALUF SIYASI......PUNYA LAH DAYUS NYA PAS DAN PEMIMPIN MEREKA, MEREKA ADALAH SEDAYUS DAYUS DAN SEHINA HINA MANUSIA YANG DICIPTA ALLAH DI MUKA BUMI INI........PERCAYALAH SELUAR DALAM NIK AZIZ DAN LIM KIT SIANG SAIZ YANG SAMA DAN MEREKA SERING BERGILIR NYA ATAS NAMA PERSAHABATN DAN PERSAUDARAAN.

    BalasPadam
  14. daripada dulu lagi duk hasut orang lain supaya benci dengan kerajaan..bila bn buat semua dieorang nampak jahat, nampak buruk dan haram..pasal hudud depa salahkan kerajaan walhal depa sendiri yang tak mampu untuk laksanakan apabila ada ahli depa yang terlibat dengan kes khalwat..klu ikut hukum hudud patutnya direjam, tapi psal apa depa tak buat dekat ahli yang terlibat tu..dan2 buat senyap..pastu ada kes yang suh boikot petronas tapi skng ni tak disangka menantu kepada ahli tertinggi pas sendiri yang bukak stesen minyak petronas..haih macam2 la dieorang ni..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online