BREAKING NEWS

ANWAR TAK KISAH DILABEL PELIWAT ATAU EJEN YAHUDI.


Anwar Ibrahim menegaskan beliau tidak bimbang diserang atau dilabel dengan pelbagai gelaran termasuk sebagai ejen pihak-pihak tertentu, sebaliknya bertekad untuk menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) demi rakyat.

Ketua Pembangkang ini mendakwa banyak dikaitkan dengan perkara tidak sihat seperti ‘kaki liwat’, ejen Israel dan Amerika, terbaru dikaitkan mempunyai kaitan dengan keganasan di Lahad Datu.

Anwar berkata, matlamatnya adalah mengubah struktur politik dan mengubah sistem media negara yang disifatkan dikongkong oleh segelintir pihak.

Menurutnya, selepas PR menawan Putrajaya, pihaknya tidak akan membalas dendam ke atas individu yang menjatuhkannya.

“Saya dah maafkan mereka, walaupun hati marah tetapi tidak akan membalas dendam dan menyalah guna kuasa.

“Saya mahu menang kerana dikasihi rakyat seterusnya kemenangan itu diberkati tanpa perlu mengaibkan orang lain,” kata beliau di hadapan 2,000 penyokong PR yang hadir di ceramah jelajah merdeka rakyat di Bandar Tasik Puteri, malam tadi.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh memberitahu bahawa beliau berjanji untuk menghapuskan sistem kroni termasuk pemberian kontrak mega ke atas pihak keluarga dan saudara terdekat yang diamalkan oleh kerajaan sedia ada.

“Agihan kontrak akan diberikan sama adil kepada yang benar-benar layak, bukan lagi kepada pihak tertentu yang mengaut keuntungan berbilion ringgit sedangkan rakyat lain masih ditahap susah.

“Tiada lagi politik perkauman dan semua pihak berhak bersuara, tidak salah membela orang Melayu tetapi jangan pertikai pandangan kaum lain,” katanya.

Dalam siri ceramah itu, beliau turut mengulangi janjinya untuk menurunkan harga minyak, hapuskan Pinjaman Tabung Pendidikan Nasional (PTPTN) dan pemansuhan sistem tol secara berperingkat.

Anwar yakin kesemua perkara itu mampu dilaksanakan sekiranya kerajaan mengamalkan sistem telus dan mengatasi masalah rasuah serta salah guna kuasa yang menyebabkan banyak wang rakyat hilang.

Beliau menyeru rakyat supaya memberikan peluang kepada PR untuk membuat perubahan dalam sistem pentadbiran ke arah yang lebih baik.

6 ulasan :

  1. Checkedmate..!

    BalasPadam
  2. Nak ubah sistem media???? Kah kah kah ..."U Ulang I Saman U"
    Kata rafizi pulak "U Ulang I panggil pengawal...."

    BalasPadam
  3. Kena buat homework banyak2lah Nwar, u tengok dulu muka u dlm cermin kalau nak pergi kePJ..u pikir mudah sangatkah nak tawan PJ?

    BalasPadam
  4. Masalah nya rakyat tak percaya kat Mat Gay ni. Bukan kes di label tapi kebenaranya mat Gay ni memang Gay. Kalau dia ni dapat jadi PM lah, akan tumbuh mcm cendawan lah kelab, sekolah dan pertubuhan yg berunsur Gay. Masa tu, institusi kekeluargaan akan runtuh dan bumi Malaysia akan dilaknat Allah. Minta jauhkan semua tu dari sekarang. Jgn bari peluang langsung pada Mat Gay menang di mana sekali pun dia bertanding nanti. Aku nak tengok dia jadi cikgu sekolah balik.

    BalasPadam
  5. Ye la tu nuar....'cakap lawa konnoonn!'....byk la kau punya goreng...muka kau..X kan balas dendam & akan maafkan org yg nak mjatuhkan kau...nak muntah kahak ijau mdgornya...masa jdi tpm pun kau dah kontrol polis & ugut sana sini sesiapa yg jadi halangan bgi kau...bgitu juga skrg ni kau sbg ketua pembangkang!! Apalagi klu kau jdi pm (mat jenin..mtk selisih malaikat 44)...aku rasa ramai yg mati tiba2(kena langgar, brek xmkn...pesawat meletup..keracunan mkn & mcm2 lgi...) Dgn ketokohan kau dlm bersandiwara...aku rasa kau akn diangkat sbg king gay yg beraja di mata bersultan di hati...habis sultan & raja di Msia ni....

    BalasPadam
  6. Sudah terang lagi tersuloh yang Bang Non Nuaq Berahi Al-Juburi Wal-Liwati Al-Bureti dah mengaku yang dia ni pengikut tegar LGBT dan Israel zionis laknatullah. Yang aku tak faham masih lagi ada penyokong fanatik yang dok sokong dia. ooohhhhh ya patutlah depa sokong, depa pun sepusat sepusing dengan dia kahkahkah.

    Woi Nuaq Juboq, cakap tu jangan lah tabur semacam saja macah hang tabur juboq jantan atau betina. Telus berita jadah apa hang cakap ni kalau hang sendiri ugut orang and aku quote 'u tanya sekali lagi, I saman u' but@h hanglah telus lagu tu. Kalau tak nak jawab, bagi lah reason berlapik macam 'I datang bulan sekerang, tengah fening, tak boleh jawab' ke atau 'juboq I berdarah kena taram dek awang hitam semalam, tengah sakit ni, tak boleh nak jawab' ke.

    Cakap pasal kontrak bagi kat keroni, rakyat yang rugi. Kontrak berbillion RM yang hang bagi pada pencacai hang utk kontrak sesetengah pakej KLIA dulu tu apa cer??? Duit RM3 billion hang bawak lari keluaq negara tahun 1997 dulu apa cer??? Hangpun bukanlah putih sangat, hitam legam jugak macam orang yang hang tuduh tu...bak kata mat saleh 'people living in glass house, shouldn't throw stone'....kalau tak faham jugak suroh Mat Sabu 121 atau Mahfuz Bean tolong translate...muahahaha..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online