BREAKING NEWS

NUR MISUARI HALALKAN DARAH POLIS MALAYSIA..


"Setiap darah mereka adalah suci kepada kita jika adik Sultan Sulu dan pengikutnya dibunuh di Malaysia.." Itulah ungkapan yang ditegaskan oleh Ketua MNLF, Nur Misuari ketika ditemubual oleh Portal berita Filipina, abs-cbnnews.com berkenaan isu terkini kejadian pencerobohan di Sabah.

Nur Misuari juga menasihatkan Perdana Menteri Malaysia supaya sedar bahawa sebarang tindakan yang diambil keatas kumpulan penceroboh di Sabah tersebut, akan dianggap sebagai perang keatas MNLF.

”Apabila anda membuat demikian, ia akan diibarat pengisytiharan perang ke atas orang kita dan MLNF. Ia adalah kewajipan suci kita melindungi orang kita.." Misuari dilaporkan berkata.

Sehingga kini, lapan orang anggota keselamatan Malaysia dilaporkan terkorban kerana menjaga kedaulatan negara dari diancam oleh para penceroboh di Lahad Datu serta Semporna Sabah.

Walaupun ada pemimpin tertentu dari parti pembangkang mendakwa kematian semua pejuang negara itu sebagai satu sandiwara, pengorbanan wira-wira negara berkenaan tetap disanjung tinggi oleh segenap rakyat Malaysia.

Amat memalukan jika ada rakyat Malaysia yang tak mengenang budi serta jasa para anggota keselamatan kita yang sanggup bergadai nyawa menjaga keselamatan sempadan negara ini. Justeru itu, tindakan pemimpin pembangkang yang mempertikaikan jasa serta bakti anggota kita itu harus dikecam habis-habisan. ~ MPP News.

6 ulasan :

  1. Darah Nur Misuari juga halal bagi kami......

    BalasPadam
  2. Memang Misuari ni lidah ular..biawak..dan semua binatang yg bercabang-cabang lidahnya.

    Dalam tempoh beberapa hari dia dah bagi pelbagai statement.

    Kejap MNLF tak terlibat. Kemudian mengaku ada ahlinya yg terlibat (lepas gambar Habir Malik tersiar). Lepas tu cakap nak antar cucu sedara konon utk jadi org tengah (kenapa tak pujuk aje jamalul pengganas tu? kenapa nak antar ke sini selepas lebih 25 hari?)

    Now, nak isytihar perang pulak? Nak menyebelahi si jamalul tu pulak? Sedangkan MAJORITI orang sulu TAK SETUJU dengan pencerobohan ini.

    Dia berdendam hanya sebab kita tangkap dia dan antar dia balik ke negara sendiri.
    TETAPI DIA LUPA BAHAWA KITA PERNAH TOLONG DIA JADI dapatkan hak autonomi tadbir selatan Mindanao dan dia jadi GABENOR.

    Dia sendiri yang musnahkan kerjaya politik dengan menjadi tamak kuasa dan mengamalkan korupsi. Dah buat salah lari ke Malaysia. Dia ingat negara kita ni tempat perlindungan fugitive ka? Bila kita tangkap, nak berdendam pulak. Sekarang... nak berperang pulak..???!!!

    BalasPadam
  3. Woi Lanun Misuari, hang terlambatlah but announcement. Darah hang dan lanun-lanun hang dah lama halal but pasukan keselamatan kami. Hang tu sekarang ni dah jadi 'persona non grata' termasuklah lanun-lanun hang tu. Hang jejak kaki kat tanh Malaysia yang berdaulat ni 'under pain of death'....kalau tak faham lagi, kami akan tembak hang dan lanun-lanun hang macam mana kami tembak anjing gila!!!! Tetapi kepada kaum sulu yang lain yang percaya kepada keamanan sejagat, bumi Sabah dan Malaysia ini masih lagi aman bagi puak kelian.

    BalasPadam
  4. kata mati syahid mempertahan hak sultan sulu tanah air mereka tapi aku tgk mayat dia org macam bangkai juga membusuk dah berulat..... ni lah akibat mati tak di terima bumi nak kambus pun tak boleh tutup dgn papan jer hahahah

    BalasPadam
  5. Misuari ni tak sedar diri, MNLF itu pada asal penubuhan dibantu oleh Sabah (Malaysia). Sekarang sudah tidak popular dan membunuh orang yang memberinya makan. Patutlah pengikut Mujahid Hashim Salamat MILF tidak suka padanya.

    BalasPadam
  6. AKU DENGAR STATEMENT MISUARI SAMA DENGAN STATEMENT HADI DI MEMALI DAHULU YG JUGA MENGHALALKAN DARAH UMNO KEPAFA PENGIKUT TAKSUBNYA.....,MUNGKIN MEREKA BELAJAR DI PONDOK YANG SAMA.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online