BREAKING NEWS

NUR MANUTY HARAP RAKYAT JANGAN JADI BODOH SOKONG BN.


Rakyat diseru memberi peluang kepada Pakatan Rakyat membuktikan manifesto dengan memilih gabungan parti itu dalam pilihan raya umum akan datang, kata Ketua Penerangan KEADILAN, Dr Muhammad Nur Manuty.

Katanya, manifesto yang mengandungi pelbagai tawaran kepada rakyat itu tidak akan terlaksana sekiranya Pakatan tidak diberi mandat mentadbir negara.

“Manifesto yang diisytihar ini memang dicemburui oleh BN kerana gagasannya yang bersifat komprehensif dan mensejahterakan rakyat.

“Ia merangkumi usaha membanteras kemiskinan, membela golongan lemah termasuk golongan kurang upaya dan memberi pendidikan percuma kepada generasi muda,” katanya.

“Jika tidak diberi peluang kepada Pakatan, kemungkinan tawaran ini tidak dapat dilaksanakan,” ujarnya ketika dihubungi.
Justeru, Muhammad Nur menyeru orang ramai agar meneliti kandungan manifesto berkenaan yang dilancarkan pada Konvensyen Pakatan Rakyat, 25 Februari lalu.

Ujarnya, keupayaan Pakatan untuk mengambil alih tampuk kepimpinan negara dapat dibuktikan berdasarkan urustadbir berhemah di negeri-negeri yang dimenanginya pada PRU lalu.

“Janji yang dibuat oleh Pakatan telah ditepati dan ini dibuktikan menerusi pengurusan kewangan yang cekap oleh kerajaan di Selangor, Pulau Pinang, Kelantan dan Kedah,” tambahnya.

Antara lain, manifesto bertemakan Harapan Rakyat itu berjanji mewujudkan 1 juta peluang pekerjaan baru dan menetapkan gaji minima sebanyak RM1,100.

Dalam pada itu, Dr Manuty turut menyentuh pengumuman kerajaan menaikkan gred gaji baru anggota polis, tentera dan kakitangan awam yang disifatkan meniru manifesto Pakatan dan Buku Jingga.

“Itu pun merupakan satu lagi dasar yang ditiru daripada manifesto dan Buku Jingga yang ditawarkan Pakatan,” ujarnya.

25 ulasan :

  1. hang toksah dok buat sembang kasi org bimbang sangat la wei.... ang ingat rakyat bodo srupa hang ka?? pentadbiran & penurusan kewangan yg cekap pala BUT** hang... jangan dok buat ramai sini la woi... tol sg nyoq 5 kupang pun x bleh nak tutup, ada hati nak memeritah kunun.
    hang dgn hang punya ANUar skali dgn hangpa punya buku raplah jingga boleh p jahanam....

    hhaaqqq pppptttuuuiihhhh la woi.....

    A.B.A.i

    BalasPadam
  2. Ada title Dr sj dia ni tapi penjilat tegar Aljub yg buta hati

    BalasPadam
  3. MANIFESTO BUKAN JANJI........

    ada lagi mau percaya ka? contoh 4 negeri dah ada......makin terlungkup negara adala....

    BalasPadam
  4. Manuty pandukutty bangang mana yang cakap ni. Belum apa-apa dia habak rakyat bodoh kalu tak sokong Nuar berahi. Woi bangang, kalau hang nak kan undi orang, hang janganlah cakap orang tu bodoh, bahalul. Tak geti langsung diplomasi. Kalau lagu ni , komfirm undi aku pada BN. PR boleh go fly kite.

    BalasPadam
  5. apa yang hang cakap tu nur manuty ooi,,, awat tak bagi tau macam mana nak cari duit nak tunai janji akan datang tu, nak bagi free tadika pun tak mampu, janda janda minta duit macam buat janji dulu pun tak dapat tunai, itu baru di selangor,... kot satu malaysia party ko buat janji tapi tak dapat tunai apa nak jadi kat malaysia, hari hari dok mogok minta tunai janji, ko pun tau pak lebai penipu ko tu memang kaki mogok sejak students days lagi...awat lah tak fikir baik baik, projek abim sungai tangkas pun tak jadi macam ko janji, apa hal...

    BalasPadam
  6. projek abim sungai tangkas kajang pun tak jadi macam hang janjikan,.. adalah naik sikit dah lepas 20 tahun, janji 3-4 tahun dah boleh buat rumah, tak da kelayakan nak tadbir projek lah lu,,, nak jadi apa ni..

    BalasPadam
  7. dia ni bakal jadi menteri apa agaknya kalo anwar jadi pm,..sama macam anwar menipu, mana projek abim di sg tangkas, di jalan kuala pilah,..apa dah jadi..

    BalasPadam
  8. Tak Leh pakai doktor ni...sembang aje lebih .

    BalasPadam
  9. Ni mamak mabuk ka apa ni? manifasto, buku jingga pungkoq hangpa!

    BalasPadam
  10. Walau Apa pun aku tetap pilih BN janji yg ditepati

    BalasPadam
  11. BO LA WEI.......

    BalasPadam
  12. Mamak keling islam paria pundek memang perangai cam lahanat siyal!!!

    BalasPadam
  13. dia ni mamak al-kutty ke?? Muka memang ada unsur-unsur mamak pun... mane dia penjilat fuckatan, mamak ni korang tak jilat ke??

    BalasPadam
  14. Err... Terbukti 4 negeri?
    Err... Dia dudok kat malaysia ka, kat new delhi?
    Sbb tu tak nampak kot no?

    BalasPadam
  15. Nak bagi peluang apa lagi Manuty oii.. DAP dah berpeluang menunjukkan bakat di Pulau Pinang, ranap. Pas dah berpeluang menunjukkan bakat di Kedah, punah. PKR dah berpeluang menunjukkan bakat di Selangor, leburrrrrrrrrrrrrrr. Minta peluang lagi???

    BalasPadam
  16. Sebiji buah kalau kita tak makan mana nak tahu rasanya. Begitu juga Manifesto PR, kalau kita tak cuba mereka untuk memerintah, mana kita tahu buruk-baiknya!!!. BN sendiripun bertimbun janjinya tak terlaksana walaupun dah lebih 55 tahun memerintah. Nak tahu... tolong pergi ke Sarawak, lihat apa yang kami dapat? Jalan utama dari kuching ke Miri pun macam jalan ladang. Keperluan asas yang lainpun kita ketinggalan jauh dengan kamu di Semenanjung. Sarawak kaya dengan minyak, gas, balak, arang batu dll... tapi semua itu menjadikan rakyat bertambah miskin, kenapa!!! Kita tak salahkan KM Sarawak, apalah yang ada pada bajet tahunan yang cuma 2-3 bilion setiap tahun. Tolak belanja mengurus tinggallah 1 bilion untuk membangunkan sebuah negeri yang hampir sebesar Semenanjung. Sepatutnya pemimpin BN pusat terutama sekali PM melihat situasi ini dengan serius dengan memberi peruntukan yang lebih kepada Sarawak. Janganlah kesetiaan kami mengundi BN pada setiap PRU dibalas dengan tuba. Sakit hati kami bilamana kebanyakan guru-guru dari semenanjung memperli keadaan kemudahan asas di Sarawak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. taib buat ape kat sane?.....tak kan semua benda nak harap pm.....

      Padam
  17. Saya harap rakyat Malaysia tak jadi bodoh kerana nak mendengar pesanan Dr. Bodoh ni. Mu buleh sembanglah. Aku undi BN dan BN selamanya. Terima kasih BN kerana membuatkan saya hidup bahagia.

    BalasPadam
  18. Nak amik 1 hengget ko main jauh jauh oi manukutty@pandikutty

    BalasPadam
  19. Rakyat dah celik mata melihat pembohongan parti kencing rakyat yang tidak menjaga kepentingan Melayu. Tenguk saja di Shah Alam Alam harga rumah PKNS naik melambung, sewa kedai PKNS sudah di naikkan. PKR lebih menjaga hati puak kafir. Hindu dapat kuil baru di Seksyen 23. Dekat tol arah ke Klang sebuah kuil lagi sedang di bina tepi highway. Berapa banyak masjid dibina PKR sejak 2008?. Cakap tak serupa bikin banyak auta daripada fakta.

    BalasPadam
  20. Nanti nk mohon bantuan kena sertakan bukti anda telah mengundi pakatan..mcmna tu dr..

    BalasPadam
  21. Hoi mamak..itu PR manipisol tarak cakap kalu PR dapat perintah Malaysia semua rakyat banyak ada hutang bank dekat kalu,itu sudah kasi bankrupt kalu,itu blaclisted ada bagi spesil hadiah lah, itu hutang kasi selesei sama bank,itu rekod hitam kasi putih itu bankrupt kasi tarik itu macam rakyat boleh sokong kamu lah mamak.....masuklah dalam manipistol PR mamak...

    BalasPadam
  22. Mamak ni bercakap macam terlupa minum todi aje...

    Bodoh tahap dah teruk....

    Berapa byk peringatan dan tanda tanda yg allah dah tunujukkan ,masih buta dan tak nsmpak ke?

    Kalau dah jilat dari dulu, agaknya sampai mati pun akan menjilat!

    BalasPadam
  23. jgan dipercaya klu ajaran sesat

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online