BREAKING NEWS

ANWAR GESA RAKYAT SEDEKAH AL-FATIHAH PADA PENGGANAS SULU?


Menurut laporan dari blog pro pembangkang iaitu Suara pakatan Rakyat, Anwar hari ini menggesa seluruh rakyat Malaysia yang beragama Islam supaya tak lupa bersedekah Al-Fatihah kepada seluruh pengganas Sulu yang terbunuh semasa insiden pencerobohan di Sabah.

Menurut blog berkenaan lagi, permintaan Anwar tersebut dibuat atas nama kemanusian dan tidak ada kaitan langsung dengan perbuatan kejam yang didakwa dilakukan tentera diraja Sulu ini ke atas 8 anggota keselamatan negara kita yang nyawanya melayang sebelum ini.

Anwar juga disifatkan sebagai pemimpin yang mempunyai ciri-ciri kesederhanaan dan juga sifat terpuji kerana masih mengambil berat terhadap nilai-nilai kemanusiaan walaupun terhadap musuh yang menceroboh negara.

"Inilah ciri-ciri kesederhanaan pemimpin seperti Anwar yang sering dipinggirkan oleh rakyat Malaysia.." tulis laman blog berkenaan.

Sebelum ini, Anwar didakwa menjadi dalang kepada pencerobohan pengganas militan Sulu di Lahad Datu Sabah. Perkara berkenaan didedahkan oleh media Filipina iaitu Inquirer News serta media Reuters yang bersumberkan perisikan tentera Filipina sendiri. - MPP News


14 ulasan :

  1. Kematian wira2 ngr di persendakan tapi bg pihak penceroboh kemain lagi dia bersimpati,,,,mcmneh punyer DAJJAL pon masih ada yg nak mnyokong...

    BalasPadam
  2. Jijan Mali....14 Mac 2013 3:44 PTG

    Haaa..konfirm Nuar Berahi Al-Juburi Wal-Liwati Al-Bureti bersekongkol dengan lanun-lanun Sulu. Kekawan dah banyak mampos dan semuanya salah Nuar Berahi tu yang janji macam-macam. Patutlah suroh tolong sedekahkan al-fatihah lepas tu bersembunyi dibalik isu ugama...pandai betul Nuar Berahi tu spin.....

    BalasPadam
  3. Tuan MODERATOR...kalau boleh menulis ke BLOG berkenaan...tanyakan dia pulak.... kenapa tak minta Anwar suruh rakyat bacakan al=fatihah kepada perajurit kita dan doakan perajurit yang sedang berjuang. Dan datu lagi kenapa dia tak nak MENGUTUK SEKERAS-KERASNYA PENCEROBOHAN oleh manusia SULU itu?...tanyakan..adakah takut nanti si TIRAM...eh KIRAM III akan marah sebab rasa ANWAR tikam belakang?

    BalasPadam
  4. nauzubillah. jgn anwar tawar 'syurga' yg merupakan 'neraka' di sisi Allah dah la. ke, dh hampir2 mcm tu? takuttt.

    BalasPadam
  5. hahaha nuar buat lawak...itu nak suruh gomen tangkap dia lah...pasal hina polis...ingatlah nuar adalah sesumpah....pakai buat lawak ....TAPI TUNGGULAH.....KEBENARAN AKAN DATANG KAU PASTI KAKU MELANGKAH...

    BalasPadam
  6. Peringatan buat PKR.

    Cukupkah sekadar Al-Fatihah untuk askar upahan Sulu? Ingat! Balu balu askar upahan Anwar jangan dilupakan. Kalau dah janji bayar USD $600.00 mesti ditunaikan. Selain itu takkan takda pampasan khas ataupun tabung khas untuk askar2 upahan Anwar? Sebagai majikan Anwar harus bertonggeng jawab atas segala musibah yg melanda.

    Raja Tiram.

    BalasPadam
  7. aku doakan moga mereka dilaknati allah swt termasuk mereka yang bersimpati dengan penganas lanun dari puak suluk..

    BalasPadam
  8. Banyak finah dan kebobrokan yang dibuat keatas negara ini oleh PEnbangkang tapi Allah masih berikan kesejahteraan sebaliknya perbuatan mereka meruntuhkan mereka sendiri akhirnya. Tunggguuuuu..

    BalasPadam
  9. Penganas under mr mansuh ni ada epf n socso x?
    Pejuang negara di abaikn tp penganas luar di agung kn..ape arrr

    BalasPadam
  10. Aku umno... Tapi betul jugak tu..
    Diaorg tetap islam. ini kenyataan dan tak boleh ubah..
    Allah saja yg tahu siapa benar dan siapa bersalah..

    BalasPadam
  11. Saya merasa kagum dgn anggota keselamatan kita yg menguruskan dan mensolatkan bughat bughat Sulu, yg telah menganiaya rakan rakan mrk dan merosakkan jenazahnya.

    BalasPadam
  12. aku x kisah sapa pun nak memerintah asalkan orang tu bukan ANUar AL-JUBURi
    kalau lah 1 hari nanti Allah buka pintu hati wan azizah n nurul izah untuk berkata benar tentang keburukan ANUar AL-JUBURI ni kompom ANUar akan kata UMNO berpakat dgn anak isteri ana untuk memburukkan ana....

    haqqq ppttuuiihhhh la ANUar woi...

    A.B.A.I

    BalasPadam
  13. islam apebende tangkal kalimah allah kat celah kangkang,sembelih polis.....

    BalasPadam
  14. betul ke blog tu PR punya lain macam ayat2 dalam tu... mcm menyindir pun ada....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online