BREAKING NEWS

NAJIB DIBAKAR DI FILIPINA, ANWAR DI TENDANG DI MALAYSIA.



Akibat tidak berpuas hati dengan kematian militan Sulu yang dibunuh oleh pihak berkuasa Malaysia di Lahad Datu dan Semporna Sabah, sekumpulan warga Filipina yang dipercayai diupah oleh pihak-pihak tertentu bertindak membakar bendera Malaysia dan gambar DS Najib depan Kedutaan Malaysia di Manila.

Mereka membawa sepanduk mengutuk kerajaan Malaysia dan juga menuduh Malaysia sebagai pembunuh warga Filipina didalam insiden tersebut.

Sementara itu, demonstrasi mengutuk pengkhianatan Anwar Ibrahim oleh rakyat Malaysia khususnya oleh bekas anggota Polis dan Tentera semakin bertambah.

Gambar Anwar Ibrahim dipijak oleh para pendemonstrasi akibat dari tindakan Ketua Pembangkang itu yang dikatakan terlibat dengan perancangan pencerobohan berkenaan.

Sehingga kini, Anwar dan Pakatan Rakyat masih menafikan tuduhan penglibatan beliau didalam insiden berkenaan walaupun pihak media Filipina serta perisik negara tersebut mengaitkan hubungan pemimpin pembangkang dengan peristiwa pencerobohan itu.

15 ulasan :

  1. Jijan Mali....5 Mac 2013 1:05 PTG

    Alah, aku tak heran pasal penunjuk perasaan kat Filipina tu. Mereka tu demonstrator professional, semua berbayar tu, macam kat Jakarta lah. Yang keluaqkan duit tu mesti Nuar Berahi Aljuburi Wal-Liwati Al-Bureti punya gang yang dah termakan nasi kankang dia dan family dia.

    BalasPadam
  2. PLEAE REVIVE ISA FOR THE SAKE OF MAJORITY

    BalasPadam
  3. Wujudkn blk ISA plzz

    BalasPadam
  4. anwar kalo aku jumpa dia aku bubuh lintah dalam jubo dia.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adui sakit tu..haha..

      Padam
    2. Hidup anwar! Hidup pakatan rakyat! Mereka2 yang tuduh anwar terkait dgn insiden di lahad dato semuanya bodoh,akai tkdok..

      Padam
  5. Kalau BN menang 2/3 nanti PASTIKAN "ISA" diwujudkan kembali.

    BalasPadam
  6. Harap2 ISA dikembalikan.. semoga rakyat lihat betapa susahnya apabila ISA xde.. keselamatan negara jd dipermainkan.. asyik2 salahkan UMNO dan Mneteri.. Krjn wajib tegas pd talibarut asing dlm Malaysia juga. Anwar dan sekutu2nya termasuk yg sering kutuk Malaysia diluar itulah talibarut asing!

    BalasPadam
  7. aq pon teringin yg amat2 sangatla nak wat kat org yg kene tendang dlm gambar kat atas tuh....sbb meroyan diala byk nyawa melayang, negara huruhara....mst ramai yg nak wat cam tuh kaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn???????

    BalasPadam
  8. Kembalikan ISA!

    BalasPadam
  9. Jangan pandang remeh demonstrasi yang sedang berlaku...jangan terperanjat kalau ia merebak. Ini hanya permulaan.

    Sheikh Imran Hossein telah beri amaran bahwa selepas Arab Sring dan kerajaan Islam di negara negara Arab sudah dapat ditumbangkan, Malaysia pula akan jadi sasaran dan serangan tak akan henti hingga kerajaan sekarang dapat ditumbangkan. Seperti dinegara negara Arab, bangsa kita juga yang akan jadi pengkhianat dan akan bantu musuh musuh Islam untuk jatuhkan kerajaan. Bersiap sedia untuk segala kemungkinan.

    Banyakkan berdoa dan banyakkan solat hajat. Hanya Allah saja yang dapat melindungi kita dan saudara Islam kita.

    BalasPadam
  10. al juburri....da main jubor sultan sulu...

    BalasPadam
  11. mari kita pastikan bn menang besar pru 13. insyaAllah.

    BalasPadam
  12. Pekerja Indon ayahku pun diberi rm50 untuk menyertai perhimpunan Bersih tempuh hari.Betul kata anon 4.11pm tu,marilah kita sebagai umat Islam,(tak kisahlah UMNO ke, PAS ke, PR ke) solat hajat untuk meminta pemerintah Islam yang sebaikbaiknya untuk Malaysia, selamatkan anggota keselamatan dan orang ramai dan tunjukkan siapa yang jadi dalang disebalik pencerobohan ini.Percayalah, Allah akan memberi kita petunjuk jika kita benar benar ikhlas.

    BalasPadam
  13. Sy melihat ini sebagai percaturan luar (baca USA + yahudi + filipina) agar org-org melayu nusantara bermusuhan dan bergaduh sesama sendiri dan tidak lagi berfikir secara org ISLAM YG BERSATU - SATU UMMAH.

    Yg rugi org ISLAM.

    Yg untung org LUAR.

    Terima kasih PDRM + ATM kerana bertindak (walaupun agak lambat) bagai doktor yg memotong kaki pesakit diabetis untuk menyelamatkan nyawa.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online