BREAKING NEWS

TERKINI!!! NUR MISUARI MENGAKU MNLF TERLIBAT DI LAHAD DATU.


Setelah beberapa kali menafikan penglibatannya dengan kejadian pencerobohan di Lahad Datu, pemimpin MNLF, Nur Misuari kini mengaku bahawa tenteranya terlibat didalam insiden berdarah di Sabah yang kini mengorbankan 30 orang tersebut.

Didalam satu temubual ekslusif bersama media tempatan Filipina, SunStar Davao, Misuari mengaku ada sebilangan tenteranya terlibat didalam pencerobohan keatas kawasan negara Malaysia.

Bagaimanapun, dia menafikan bahawa tindakan kumpulan tentera terbabit mendapat arahan dari beliau sebaliknya mereka bertindak di atas kehendak sendiri.


"Mungkin kumpulan tentera terbabit bertindak diatas kapasiti sebagai ahli keluarga penduduk di kawasan Sabah dan saya tak campurtangan didalam hal yang sedemikian.."

"Jika benar saya terlibat, tak mungkin saya menghantar hanya 200 orang untuk berhadapan dengan pihak Tentera Malaysia, sebaliknya saya akan hantar kumpulan yang lebih ramai.." katanya.

"Apa gunanya 200 anggota tentera yang dihantar untuk berhadapan dengan kekuatan pasukan keselamatan Malaysia? Ini merupakan satu perjudian yang merugikan bagi Sultan Sulu sendiri dan ia bukannya cara saya bertindak.." tambah Misuari.

Sebelum ini sekeping gambar pertemuan sulit diantara Misuari dan Ketua Pembangkang Malaysia, Anwar Ibrahim didedahkan oleh media Filipina. Ini telah menimbulkan spekulasi penglibatan Pakatan Rakyat didalam pencerobohan di Lahad Datu Sabah.

Sumber risikan dari pihak Tentera Filipina sendiri mengesahkan bahawa Pakatan Pembangkang di Malaysia adalah satu dari tiga kumpulan yang menjadi dalang dibelakang pencerobohan tersebut.

Anwar bagaimanapun menafikan dia terlibat dan mengugut untuk menyaman media di Malaysia tetapi tak berani untuk mengambil tindakan yang serupa kepada media asing serta pihak perisikan Filipina.

6 ulasan :

  1. Tuan..mohon linkkan blog pahangku.com Terima Kasih

    BalasPadam
  2. Istiharkan Misuari ni sebagai musoh negara dan 'Persona Non Grata'. Kalau dia masok Malaysia jugak nak jumpa Nuar Berahi dan konco-konconya, tembak saja bapak lanun ni macam kita tembak anjing gila.

    BalasPadam
  3. Bapak Lanun tu mula2 cakap dia dan MNLF tak terlibat. Lepas tu tukaq tune memang ada orang dia terlibat tapi atas kapasiti masing2. Udah tu siap bagi warning jangan bom lanun-lanun yang dah ada kat bumi melaya.

    Woi Lanun, apa ke benda berbelit yang kamu cakap ni? Kamu dah kena penyakit Nuar Berahi Al-Juburi Wal-Liwati Al-Bureti ke? Sendiri berak sendiri cucilah.

    Oh ya ada satu berita baik untuk kome. Nama hang sekarang ni dah masuk list 'Persona Non Grata' - faham maksud tu kan? Sesia lah ada gelaran Professor tapi tak tahu maksud tu kan. Jadi janganlah datang kat Malaysia naik kapalterbang. Nanti sampai airport Malaysia kena pusing balik. Kalau masuk Malaysia naik bot lanun kamu, nasiblah....silap haribulan kena tembak macam anjing gila....

    BalasPadam
  4. nah kan dah kantoi...dan siapa yang sedang bersenda gurau dengan nur misuari tu kawan2? Ya ampoooooooooooooon....mamat tu lagi ke? cis!!!

    BalasPadam
  5. Sah.!pengkhianat negara si peliwat nie.!

    BalasPadam
  6. Tarik balik wrgnegara si BABI!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online